09stlok Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hei. Da skal jeg kjøpe ny prossesor. Nå har jeg AMD Athlon 64 3800+ Så nå skal jeg ha meg en ny. Skal ha ensom er bedre og den skal bruke den til gaming. har jeg sett på en opetron 148 brukt til 300kroner. Noen som vet noe om denne? er den rask og bra til spill og bedre en den jeg hadde før?? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Regner med at du har en singlecore prosessor no. En "oppgradering" til Opteron 148 har ikkje mye for seg, med mindre du overklokker den. Og det kan du like godt gjøre med den du har idag. Du har få gode valg uten å overklokke. En god dualcore kan gi deg en pen ytelsesforbedring dersom du klokker den litt opp. Den du har no har en klokkefrekvens på 2400mhz, og du må opp på 2800mhz for å få en merkbar forbedring i entrådete programmer og spill. Det beste valget er en dualcore Opteron, men de koster såpass mye at eg mener det er ett dårlig valg i forhold til å kjøpe både nytt både hovedkort, prosessor og ram. Dersom du kan få en brukt dualcore Opteron 175 eller bedre til max 500kr så kan det være ett greit kjøp, dersom du også overklokker den. Du får kjøpte gode komponenter med AM2 dobbelkjerne prosessor, hovedkort og 2GB ram fra 1500kr og oppover. Eg ville anbefalt deg det, heller enn å kjøpe noe nytt/brukt til det hovedkortet du har idag. Lenke til kommentar
09stlok Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Regner med at du har en singlecore prosessor no. En "oppgradering" til Opteron 148 har ikkje mye for seg, med mindre du overklokker den. Og det kan du like godt gjøre med den du har idag.Du har få gode valg uten å overklokke.En god dualcore kan gi deg en pen ytelsesforbedring dersom du klokker den litt opp. Den du har no har en klokkefrekvens på 2400mhz, og du må opp på 2800mhz for å få en merkbar forbedring i entrådete programmer og spill. Det beste valget er en dualcore Opteron, men de koster såpass mye at eg mener det er ett dårlig valg i forhold til å kjøpe både nytt både hovedkort, prosessor og ram. Dersom du kan få en brukt dualcore Opteron 175 eller bedre til max 500kr så kan det være ett greit kjøp, dersom du også overklokker den.Du får kjøpte gode komponenter med AM2 dobbelkjerne prosessor, hovedkort og 2GB ram fra 1500kr og oppover. Eg ville anbefalt deg det, heller enn å kjøpe noe nytt/brukt til det hovedkortet du har idag.Men den er vel litt bedre vel forde?Eller denne? http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=100836 Trur du den er noe bedre en den forrige jeg fant? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Du kommer ikkje til å merke forskjell Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Overklokk den du har nå heftig, helt til den blir ødelagt. Da kan du kjøpe en ny. Da vil du få bra ytelse uten å betale noe. (med mindre du planlegger å selge din 3800+, hvilket virker dumt siden du sikkert ikke får mer enn 100 kr for den). Jeg har nettopp kjøpt meg en ny data (er på vei i posten i skrivende stund). Der har jeg en X2 4000+ (ja jeg vet.. venter på phenom, skal ha midlertidig). Poenget er at den ikke koster mere enn 450kr. Den er nok en god del bedre enn den du har i dag, men da må du skaffe deg et am2 hovedkort. Disse koster heller ikke så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå