parleur Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hei! Når jeg tar på linsa så kommer det en rar lyd. Linsa vil ikke feste seg og fokusmotoren går og går og "skraper" i linsa! Hvis jeg holder linsa inn til da festes den, men når det fokusere vil den komme ut av stillingen igjen og fokusmotoren surrer og surrer. Det er kit-linsa og vet ikke om det går på garantien eller hva jeg skal gjøre? Noen som vet? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Tror et verksted er de eneste som kan fortelle deg det. Dette kan skyldes støtskade eller produksjonsfeil. Lenke til kommentar
afoelges Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hei! Når jeg tar på linsa så kommer det en rar lyd. Linsa vil ikke feste seg og fokusmotoren går og går og "skraper" i linsa! Hvis jeg holder linsa inn til da festes den, men når det fokusere vil den komme ut av stillingen igjen og fokusmotoren surrer og surrer. Det er kit-linsa og vet ikke om det går på garantien eller hva jeg skal gjøre? Noen som vet? Mulig det bare er måten du har formulert dette på, men jeg må nesten spørre: Har du a) satt på objektiv (linser finner du inni objektivet) mens kameraet var på? Eller b) kommer denne lyden når du skrur på kameraet etter å ha byttet objektiv mens kameraet var avslått? Hvis b: Garantisak. Hvis a: Ikke bra. Lenke til kommentar
BL Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hei! Når jeg tar på linsa så kommer det en rar lyd. Linsa vil ikke feste seg og fokusmotoren går og går og "skraper" i linsa! Hvis jeg holder linsa inn til da festes den, men når det fokusere vil den komme ut av stillingen igjen og fokusmotoren surrer og surrer. Det er kit-linsa og vet ikke om det går på garantien eller hva jeg skal gjøre? Noen som vet? Skjønner feilen er at du forsøker å sette på objektivet når kameraet er slått på? Kameraet skal være slått av når du setter på objektivet! Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Vet ikke hvor du har kjøpt kamera, men fotobutikker er veldig flinke med å lære deg hvordan utstyret skal monteres. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hei! Når jeg tar på linsa så kommer det en rar lyd. Linsa vil ikke feste seg og fokusmotoren går og går og "skraper" i linsa! Hvis jeg holder linsa inn til da festes den, men når det fokusere vil den komme ut av stillingen igjen og fokusmotoren surrer og surrer. Det er kit-linsa og vet ikke om det går på garantien eller hva jeg skal gjøre? Noen som vet? Skjønner feilen er at du forsøker å sette på objektivet når kameraet er slått på? Kameraet skal være slått av når du setter på objektivet! Det skal være avslått, men på min Canon 30D har jeg glemt det mange ganger og aldri merket noe problemer for det. Mulig der er noe Nikon dr... du har :!: Lenke til kommentar
parleur Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har hatt kameraet i 2 år En jeg spurte som også har speilrefleks sa at det skyldtes slitasje i koblinga til linsa der "hjulet snurrer". Når linsa er festet på så får ikke kameraet syre fokusen på linsa så det er den som "surrer" mens den skraper borti. Noen som vet om jeg har rett på garanti eller lignende, er kjøpt på Japan photo for 2 år siden. Takker for svar! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Tror jeg har vært borti denne feilen før, de brukte å ta det på garanti. Med mindre det er støtskadd elns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå