Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor går den så fort ?

parleur

Anbefalte innlegg

Det at det er forbudt å selge motorvogner der speedometeret viser for mye, er bare tull.

Nesten alle motorvogner viser en høyere hastighet enn reéll, det er ikke uten grunn at blant annet NAF driver med speedometerkontroller.

Skal man hevde at noe slikt er forbudt, er det jo greit å vise til en forskrift eller lignende. Det verkstedet som har fortalt noe slikt hadde jeg ikke stolt mye på.

En veldig grei måte å sjekke virkelig hastighet på, er å bruke en GPS. Så sant den har kontakt med nok satelitter, har den en feilmargin på noen få meter, og gir derfor en hastighet som er mye mer korrekt enn et speedometer i en motorvogn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Jeg hadde ei venninne som kjøpte en scooter. sleit å kjøre forbi henne med min, regner med den holdt ca 65 . målte min med gps da for speedometeret mitt viste 10 for mye xD Min gikk i 70.. min trimma hennes orginal.

Ps: ho er lita og lett:p

Speedometeret viser mer enn farten for at folk ikke skal kjøre fullt så fort, så det med at det ikke er lov å selge med ukorekt er feil. men selges vel ikke for mye feilmargin antar jeg men kan vel være speedometeret klikker etter en stund eller no...

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en scooter for ikke lenge siden og i nedoverbakken kjører jeg i 75!! og i en rett strekning har den ikke problem med å kjøre 65. Plomba er på og den er ikke trimma, den har vært på verksted da jeg sa at den går for sakte. Hva har dem gjort med den ? Veldig rart fordi plomba er på. Jeg kjører til og med forbi andre scootere på veien, kansje det er ulovlig?? :ermm:

Speedometeret ditt er feil, ganske enkelt.

HVa slags scooter er det?

Lenke til kommentar
nja... vist scooteren er helt orginal kan ikke politiet si noe på d, men vist den er trimming på eller noe sånt so er du skikkelig pult.

WRONG!!

Det er førerens og eierens ansvar at scooteren ikke går raskere enn lovlig...

Du tar nok feil, jeg snakket med førerlæreren om akkurat det der. Hvis jeg ble stoppet i en kontroll av politiet og ble tatt for trim fordi at scooteren gikk for fort selvom den ikke er trimmet, så var det bare til å vise den fram til biltilsynet og hvis de ser at det ikke er gjort noe galt med scooteren får du ikke bot, men dette er selvfølgelig stress.

Har en TMS Classic som går fortere enn din som er utrimmet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...