Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor går den så fort ?

parleur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som påstår at det er feilmargin på speedometer, så kan jeg fortelle at der er SVÆRT skjelden og heller ikke lovlig å levere speedometer med feil.

Jeg har selv en Baotian Retro som går i over 80 i nedoverbakke og ca 65 på sletta. Ikke så bra oppover brattebakker!! (arg.)

Denne er ikke fikkla med i det helle tatt og jeg ba verkstedet sjekke det for meg. De bekreftet at ikke noe ar fjernet eller lagt til.

Hvis du syntes den går for fort, så er det mulig å legge inn en ekstra plombe slik at motoren din ikke får fult så mye luft. MEN: du kan vel heller kanskje ikke trøkke til med gassen så mye? Det er nemlig sunnere for motoren slik den er nå, enn å strupe den.

Så lenge motoren ikke er tuklet med er det minimale (til null) sjans for at du får noe problemer med politiet.

Lykke til :)

ps: sa jeg at jeg HAR en Baotian Retro? Det er jo feil. Den ble nemlig stjålet i går! :mad:

(beste kjøpet jeg ever har gjort. null problemer på 5000 km, gikk som en klokke alltid. man skal ikike kimse av alt som er laget i kina.)

Lenke til kommentar
For de som påstår at det er feilmargin på speedometer, så kan jeg fortelle at der er SVÆRT skjelden og heller ikke lovlig å levere speedometer med feil.

Oioi. Dette var nytt for meg.

Så 95% av alle biler er levert ulovlig i Norge idag altså?

;)

Vi snakker nå feilmargin på 15-20 kilometer som noen antyder her (dumt av meg å ikke sitere.). Det er ikke lovlig å levere med slike filmarginer. Noen få kilometer kan jeg tenke meg ikke bruter med loven.

Dette har jeg fra verkstedet, og jeg regner med at de vet litt da.

Lenke til kommentar

Oioi. Dette var nytt for meg.

Så 95% av alle biler er levert ulovlig i Norge idag altså?

;)

Vi snakker nå feilmargin på 15-20 kilometer som noen antyder her (dumt av meg å ikke sitere.). Det er ikke lovlig å levere med slike filmarginer. Noen få kilometer kan jeg tenke meg ikke bruter med loven.

Dette har jeg fra verkstedet, og jeg regner med at de vet litt da.

å hvilken lov referer du til nå?

For meg er det totalt ukjent at det er ulovlig og levere speedometer som er litt mere stilt over enn det som er reel fart....

Lenke til kommentar

er ikke ulovlig at en moped går i 60 hvis den er original, men det er ulovlig at du kjører den i 60, selv om den klarer 60 så har du ikke lov til og kjøre i mere en 45 ;)

og henger meg på den med at 60 ikke er fort, min går i 160 og syns ikke det er spessielt fort heller ;)

Lenke til kommentar
er ikke ulovlig at en moped går i 60 hvis den er original, men det er ulovlig at du kjører den i 60, selv om den klarer 60 så har du ikke lov til og kjøre i mere en 45 ;)

og henger meg på den med at 60 ikke er fort, min går i 160 og syns ikke det er spessielt fort heller ;)

går mopeden din i 160?

:roll:

Lenke til kommentar

Uansett om du har en moped som er helt org fra fabrikk så har den IKKE lov til å går fortere enn 45 km/t, og dette er DITT ansvar at den ikke gjør

Så ja du kan få bot om du kjører en moped som går fortere en 45 selv om den er org ;)

er faktisk en rs 50 her i byen som skal gjøre 160 :O

HAHAHAHA

Det vil jeg gjerne se bevis på :p

Lenke til kommentar
Uansett om du har en moped som er helt org fra fabrikk så har den IKKE lov til å går fortere enn 45 km/t, og dette er DITT ansvar at den ikke gjør

Så ja du kan få bot om du kjører en moped som går fortere en 45 selv om den er org ;)

er faktisk en rs 50 her i byen som skal gjøre 160 :O

HAHAHAHA

Det vil jeg gjerne se bevis på :p

Spørs hvor lenge den skulle ha klart 160 før det smeller da :p

Lenke til kommentar

jeg har ikke sett den gjøre det, men hvis han skulle ha fått det til så må han ha brukt så mye penger på trim at han eller kunne kjøpt en rs 125 da.

men er en i forhandler av mopeder her i byen som har en furia som gjør ca 200 km/t på 50 ccm sylinder, og det er faktisk 100% sannt :O

Lenke til kommentar
jeg har ikke sett den gjøre det, men hvis han skulle ha fått det til så må han ha brukt så mye penger på trim at han eller kunne kjøpt en rs 125 da.

men er en i forhandler av mopeder her i byen som har en furia som gjør ca 200 km/t på 50 ccm sylinder, og det er faktisk 100% sannt :O

haha... fint vits den siste der... 200 på 50ccm sylinder... naboen min har en elefant som danser ballet og stepper.. 100% sant...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det at en 50ccm sylinder klarer å få sykkelen opp i 200 km/t er bare oppspinn, du hadde ikke klart det uansett hva du har trimmet den med, og om du hadde engang nærmet deg 200 km/t så hadde hele dritten eksplodert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...