eliph Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Spilt en god del siden release, hadde ingen erfaring fra Halo CE eller Halo2. Nå har jeg nådd rank captain og høyeste skill er 26 i Team Slayer og 19 i Lone Wolves. Merker at det nå begynner å bli vanskelig å komme videre og er helt avhengig av et bra team eller folk som er dårligere enn sitt eget skillnivå. Tenkte kanskje at noen hadde noen tips om våpen komboer som er imba og viktigere når nivået begynner å stige. I Team Slayer har jeg lagt min elsk på battle-rifle og stå i bakgrunnen som support, får ikke så mange frags men dør heller ikke så mye, så det blir lettere å holde en positiv k/d ratio. Merker også at det blir viktigere å campe og bruke dukke-knappen for å unngå radaren. Sens'en har jeg også skrudd opp 2 hakk siden jeg begynte, spiller med 5 nå. Noen som har noen tips her? Lurer på hva dere med 30+ skill bruker? Kom med innspill om hva dere foretrekker, og gjerne kom med taktikker for Team Slayer på diverse maps. Lenke til kommentar
Reached Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er så dritt lei alle de jævla idiotene som ikke kan spille når du er oppe på 26-28 i Team Slayer (Ranked) Vel, Battle Rifle er jo et must å ha da, eier så kraftig. Det andre våpenet jeg liker å bruke er Mauler, funker som Shotgun: Et skudd så Melèe så dør man Noen andre som synes at Gravity Hammer suger? er dritvanskelig å drepe folk med den ... Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Våpen: Battle Rifle som nr 1, Sniper på nr 2. En bra combo er jo BR og Plasma Pistol, men det er rimelig vanskelig. Sens: 6, satt ned fra 8. Lenke til kommentar
Lars_BK Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ligger også på level 26 i Team Slayer nå, men det er fordi jeg sjeldent spiller med et koordinert lag. Battle Rifle er mitt weapon of choice, og plasmagranater er alltid viktige å ha i bakhånd. Ta med deg de våpnene du ikke vil at folk skal bruke mot deg. Og Mauler + B funker ofte svært bra. Sens 4. Kjenner man mappet godt vet man hvor det er sansynlig at fienden dukker opp, og da ser jeg ikke behovet for å ha veldig høy sens. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Greia med å ha høy sens er at man kan snu seg og aime dritfort. Det er svært vanskelig å spille med sens på 10, men hvis du vender deg til det eller har gjort det før, så vil du vinne en del kamper av nettopp det. Edit: Har selv på 6. Default var 8 her, noe som er litt sykt. Endret 17. oktober 2007 av E-wok Lenke til kommentar
eliph Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Hatet med lav sens er når noen hopper over deg, da er det bare å vente på ny spawn. Må si at aimen er litt dårligere nå som jeg har skrudd opp sensen, men det er vel et kortsiktig onde som jeg får tilbake for seinere. Spiller også kun alene med random lag i TS, merker fort når man møter koordinerte lag da. Ene matchen knuser man lvl 26-30 folk, neste match blir man knust av tilsvarende skill. Svinger så jævlig! Verste er teammates som ikke har lært å spille team deathmatch, som ikke skjønner at meningen av en kill/death ratio. De dauer i en 1 vs 3 battle, så spawner de og stormer på alene og dauer igjen. Blir så jævlig forbanna over sånne, nok med en sånn på laget for at det skal være umulig å vinne. Merker jeg at jeg er outskilla, så spiller jeg superdefensivt i et forsøk på å begrense min egen k/d , og håper at noen andre på laget har dagen. Og å være god med grenades er vel det viktigste, kommer man litt opp i skill så treffer de fleste deg perfekt med assault rifle på kort avstand. Er det da assault rifle vs. assault rilfle, så er utkommet av kampen kun avhengig av hvem som startet å skyte først, eller hvem som får inn en god granat. Satser på å bli en gud med å sticke plasma grenades, så har jeg hvertfall muligheten til en draw når man innser at man taper fighten. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det som er veldig synd med Halo 3 er at hvis det først er litt latency, er det helt umulig å vinne 1vs1 kamper. Slik var det i Halo 2 også, men i mindre grad, mener jeg å huske. (Siden melee er så mye kraftigere nå, og de har gjort om måten å sjekke om du treffer) Ellers finner jeg med alltid en BR eller Carbine. De to beste våpnene for nesten alle situasjoner. På Sandtrap gjør jeg alltid det samme: Plukker opp Splaser og BR, finne et høyt punkt og skyte i vei. Funker hver gang. Utrolig lett å drepe folk da. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Bruker stort sett Battlerifle og AssaultRifle. En evldig bra kombinasjon for nærkamp og distanse etter min mening. Jeg spiller på medium sens, da er det lett å treffe på avstand, samtidig som man ikke snur seg altfor tregt dersom man kommer i nærkamp. eliph: Hvis du møter en fyr og dere ender opp med et BattleRifle oppgjør og begge stort sett satser på å treffe hverandre uten å tenke på siktingen, vil man mest sannsynlig vinne drsom du klarer å treffe akkurat slik at alle 3 skuddene treffer motstanderen i hodet... da man får mulighet til å drepe fienden på et (3) skudd selv med fullt skjold. Men det er litt problematisk å treffe slik... vanligvis fyrer jeg bare av som en gal når jeg møter folk som treffer meg med en BattleRifle. Men de gangene jeg tar meg tid til å sikte skikkelig, vinner jeg som oftest med et hårstrå, uansett om han skjøt først Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Èn burst på en fiende med fult skjold så er han død? Tøysegutten.. Det trengs 4 burst i hodet for å ta en kar med fult skjold. Lenke til kommentar
Lars_BK Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Eller, for å øke sjansene for å treffe, 3 burst i kroppen og 1 burst i hodet. Jeg har forresten ikke på langt nær blitt like plaget av lag og latency i Halo 3 som i Halo 2. Så vidt jeg kan se er multiplayeren vesentlig forbedret, både når det gjelder gameplay og nettverksløsninger. Endret 18. oktober 2007 av Lars_BK Lenke til kommentar
medlem-108338 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hmm.. Hvordan stiller man på sens har ikke hørt om det før? Noen som kan forklare hva sens er? kansje jeg vet hva det er men jeg kaller det noe annet Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Sens betyr sensitivitet. Man kan stille på det ved Start -> Game Options. Lenke til kommentar
medlem-108338 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Har det sens noe med liv å gjør? siden føler alle jeg spiller mot ha så mye mer liv en meg på lonewolf er lvl 35 Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvis man har på sens 10 får man faktisk litt mer liv, ja. Det er sikkert det alle de du spiller mot har gjort .. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvis man har på sens 10 får man faktisk litt mer liv, ja. Det er sikkert det alle de du spiller mot har gjort .. Ja, samt at man spawner med Spartan Laser og Rocket Launcher. Lenke til kommentar
medlem-108338 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Hvis man har på sens 10 får man faktisk litt mer liv, ja. Det er sikkert det alle de du spiller mot har gjort .. Trenger ikke å ta alt så bokstavelig da Men ok di fleste ( fornøyd? ) jeg har spillt med i det siste har hatt mer liv har jeg følt , som var rett.. så det som er best å ha er ca 6-8 på sens? er det lavere jo mer liv men dårligere skudd? og høyere sens gir dårligere skade men mer liv? Endret 18. oktober 2007 av CatoZ Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Men ok di fleste ( fornøyd? ) jeg har spillt med i det siste har hatt mer liv har jeg følt , som var rett.. Sens = Sensitivity. Faller bitene på plass nå? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Interresant lesning: http://rampancy.net/game_guides/weapons Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 så det som er best å ha er ca 6-8 på sens? er det lavere jo mer liv men bedre skudd? og høyere sens gir dårligere skade men mer liv? Ja, nå har du skjønt det. Det beste er å ha litt midt i mellom, så får man både litt mer ammo og litt mer liv. Så ca-5-6 er best, ja... Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Tips til deg: Gå inn i et custom game alene, sett sens på 1 og sikt litt rundt om kring og skyt som du vil. Så setter du sensen på 10, og gjør det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå