john75 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hei, på familien PC-en så har vi flere kontoer. Og min sønn har det veldig morsomt med å skifte passord på alle sine kontoer. Jeg så at han gjorde det en gang og da brukte han noe som het cmd eller ledetekst. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan løse dette problemet. Er det på noen måte jeg kan "deaktivere" ledeteksten? Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Du kan deaktivere lederteksten hvis du; start > kjør > regedit > finn fram til KEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\System. Så høyereklikker du og ny > "DWORD value" som heter "DisableCMD", du setter så verdien til 1 for a deaktivere lederteksten og kjøring av batch-filer, eventuelt setter du verdien til 2 for å deaktivere lederteksten men tillate batch-filer. Så er det bare å restarte for at endringene skal tre i kraft. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Evnt så kan du redigere administratorpassordet. For han kan nok skifte det nå også, ved å logge ut, logge inn som administrator og gjøre det via kontrollpanel - brukerkontoer Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Eventuelt finner du kanskje noe nyttig her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå