Henrikenn Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hei. Jeg jobber i en dageligvarebutikk. Har planer om og bytte jobb. Så lurte jeg på hvor lang oppsigelses tid det pleier og være? Og om jeg kan starte i den andre jobben under oppsigelses tiden. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 standard tid er vel 3 mnd uavhengig av hvor du jobber. Dette bør også stå i kontrakten din Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Oppsigelsestiden varierer, kommer ann på hvilken type jobb du har, siden du jobber i dagligvarebutikk, så tipper jeg vilt og sier at du er kasserer eller noe i den duren? I så fall er nok oppsigelsestiden 1 måned. Det bør gå helt fint å begynne i den nye jobben, så lenge arbeidstiden på de 2 jobbene ikke går i crash. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Jepp. Snakka med ei på jobben min. Skal jobbe 1 mnd til også er hun ferdig. Lenke til kommentar
smy Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 sto ikke noen om oppsigelses tid i kontrakten din? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Hei. Det er mye lettere å gi svar hvis du oppgir diverse info når du starter en tråd. I dette tilfelle hadde det vært greit å vite om; - Du har arbeidskontrakt? - Hvor lenge du har jobbet der? En del dagligvarebutikker slurver en del med ansettelse og arbeidskontrakter, så om du ikke har arbeidskontakt, kan du ta hatten din og gå når du selv ønsker det. Dette er derimot ikke lurt om du har lyst til å bruke butikkjobben din som videre referanse (eller vil opptre "ordentlig"). Om du er innenfor en prøvetid (jeg vet KIWI opererer med 3-6mnd oppsigelsestid), så er gjensidig oppsigelsestid 14 dager. Dersom du har vært ansatt i mer enn 5 år, gjelder en gjensidig oppsigelsestid på 2 måneder. Dersom du har vært ansatt i mer enn 10 år, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på 3 måneder. Det er også noen spesielle regler ved alder (55år~4mnd,60år+,6mnd). Oppsigelsestid er regnet fra 1. kalenderdag. Dermed; Er du treg og venter til 3/1 med å si opp, blir siste arbeidsdag 1 måned fra 1/2, altså 1. mars Endret 19. oktober 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Ja riktig. Jeg har jobbet der i 1 1/2 år ca. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Ja riktig. Jeg har jobbet der i 1 1/2 år ca. Hva sier arbeidskontrakten din? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Om arbeidskontrakten hans sier 3 måneder kan arbeidstaker velge mellom 1 eller 3 måneder. OM arbeidsgiver derimot gir'n fyken er oppsigelsestid 3 måneder - eller om arbeidstaker velger det, 1 måned. Edit: Forutsatt at han ikke har jobbet der mer enn 5 år. Endret 20. oktober 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå