Gå til innhold

Hvorfor ikke kriminalisere koranen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Koranen er ikke ille, det er bibelen som er verst.

Jeg har selv lest i bibelen at gud har sagt at vi skal drepe alle som ikke har samme religion som oss, voldtektsofre skal steines til døde og vi skal drepe de som spiser svinekjøtt. De som kritiserer islam og koranen har tydeligvis ikke åpnet bibelen og sett hva den jævelen gud ber oss mennesker om å gjøre

Du har lest koranen og har et grunnlag for sammenligning?

Lenke til kommentar

Har jeg noe sted sagt at jeg mener koranen er teit, eller at bibelen er teit?

Jeg bare sier at påstand + kilde er en god påstand.

Påstand + ingenting er en elendig påstand, og verdt null. Iallefall i dette politikkforumet.

Dette innlegget skal ikke kommenteres videre, reaksjon på moderering gjøres på PM til meg. Eller en annen mod.

Back to topic - husk kildene.

Lenke til kommentar
Koranen er ikke ille, det er bibelen som er verst.

Jeg har selv lest i bibelen at gud har sagt at vi skal drepe alle som ikke har samme religion som oss, voldtektsofre skal steines til døde og vi skal drepe de som spiser svinekjøtt. De som kritiserer islam og koranen har tydeligvis ikke åpnet bibelen og sett hva den jævelen gud ber oss mennesker om å gjøre

Er ikke dette koranen da?

blacks are, "pug-nosed slaves"

- Profet Muhammed

Lenke til kommentar

Ok jeg har ikke lest koranen men har lest bibelen og den er veldig teit og bør forbys, her er noen sitater som underbygger min påstand. Alle tror at disse tingene står i koranen men det er egentlig i bibelen din står og det er den kristne/jødiske guden som har kommet med disse befalingene :!:

5Mos 22,23 (Kan være voldtekt)

Når en mann treffer en ung pike i byen, en som er jomfru og forlovet med en annen mann, og han har samleie med henne, 24 skal dere føre begge to til byporten og steine dem i hjel

Jes 66,17

De som helger og renser seg

når de går til hagene

i følge med en som går i midten,

de som spiser svinekjøtt,

mus og annen styggedom,

skal alle gå til grunne,

lyder ordet fra Herren.

5Mos 13,06 (dødsstraff for folk med andre religioner)

Det kan hende at din bror som har samme mor som du, eller din sønn eller datter eller din kone som du tar i favn, eller din venn som du har så kjær som ditt eget liv, hemmelig lokker deg og sier: «La oss gå bort og dyrke andre guder» - guder som verken du eller dine fedre har kjent, 7 guder som dyrkes av folkene rundt omkring dere, enten det er nær eller langt borte, fra den ene ende av jorden til den andre. 8 Da skal du ikke gå med på det og ikke høre på ham. Du må ikke se på ham med medlidenhet og ikke skåne eller dekke ham. 9 Du skal ta livet av ham. Selv skal du være den første til å løfte hånden mot ham, og siden skal hele folket gjøre det samme. 10 Du skal steine ham i hjel, fordi han prøvde å lokke deg bort fra Herren din Gud, som førte deg ut av Egypt, av trellehuset. 11 Og hele Israel skal høre om det og gripes av frykt, så de aldri mer gjør noe så ondt iblant dere.

Lenke til kommentar

Det står dritt både i Biblen og Koranen. Det er bøker som ble skrevet i oldens tider og man hadde andre holdninger til folk på den tiden. Det er derfor det er så viktig å modernisere religionene så de kan passe inn i vårt moderne samfunn. Hvis vi ikke gjør det vil vi sitte fast i en hengemyr mellom idag og middelalderen. Det går ikke ann å bannlyse en religion, man må modernisere den.

Nå tørr jeg å si at kristendommen har modernisert seg såpass at den passer inn i vårt samfunn. Jeg kan trygt gå ut å si at jeg hater kristendommen eller gjøre narr av religionen uten at jeg risikerer liv eller lem. Islam derimot har nok et stykke igjen.. Det er derfor viktig at det er Islam som tilpasser seg vårt samfunn og ikke omvent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...