Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utroskap, burde jeg informere den 4. personen?

Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

tror ikke vi kommer så mye lengre. Selv synes jeg (antar de fleste er enige) i at fjerde person har rett til å få vite det som har skjedd. Men så spørs det om hun vil vite...

Men mannen hennes vet best, og han burde ha guts til å fortelle det selv. Men det vil vel vi aldri få vite om han gjør eller ei...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A) kan forsvares, hvis omstendighetene tilsier det.

Hvordan definerer du "omstendigheter som tilsier det"? Finnes det et objektivt mål for det?

B) Helt klart. Ble bare oppriktig nysgjerrig på om det faktisk lå en tanke bak spørsmålet.

Det var bare for å klargjøre at det her var snakk om voksne folk og ikke en tenåringskrangel.

C) Her har han en mulighet til å redde et annet menneske fra et liv i løgn. Hvorfor ikke oppsøke mennesket og spørre henne om hun foretrekker å være uviten om ubehagelige sannheter eller ikke før man (avhengig av om hun svarer ja eller nei) forteller henne at ektemannen er en utro jævel?

Det er en rettskaffen tanke, men som sagt så er det barn involvert i dette forholdet. Det er ikke kjent hvor mange ganger (hvis flere) denne mannen har vært utro eller hvorvidt dette gjør han til en dårlig far. Vi har rett og slett ikke nok informasjon om forholdet her til å kunne komme med et fornuftig svar.

Lenke til kommentar
så du synes utroskap er greit fordi det er barn i bilde?

Men Ilpostino da... Det var aldri _det_ jeg sa. Jeg sier bare at det er ting her i livet som er mer viktig enn et sidesprang.

Edit: Iallfall så finnes det ting som er mer viktig enn hevnlyst.

Endret av BlueEAGLE
Lenke til kommentar

Helt enig med fyren over meg.

Det er sårende å få vite det senere, da hun sikkert ikke vil tenke på annet enn at hun har være sammen med den drittsekken så lenge, uten å få vite noe. Du vil vel kanskje få bråk for å vite det, og ikke ha sagt noe også?

Jeg ville uten tvil sagt ifra. Fjerdeperson fortjener å få vite, og det er da opp til henne om hun vil fortsette forholdet.

Lykke til Trådsetter :)

Lenke til kommentar

Hun burde helst høre det fra han som var utro? Hvis man først skal si det, så er det like greit man sier ifra til han som var utro først slik at han får en sjanse til å si det. Bedre å høre det direkte enn gjennom en helt ukjent.

For å være helt ærlig så tror jeg ikke jeg hadde blitt glad av at en jeg ikke kjente fortalte meg det. Hadde hatt vanskelig for å tro på det, mistenkt at det var mer grunnet bitterhet elns og ikke visst hvordan jeg skulle forholdt meg til personen.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke du burde fortelle det, "det man ikke vet har man ikke vondt av". Dette blir kanskje en smule feil i denne sammenhengen, ettersom vi snakker om et såpass alvorlig emne men. Men hvis jeg var denne 4.personen ville nok ikke jeg ha ønsket å få vite det gjennom en fremmed. Gi han andre fyren en sjanse til å ordne opp selv, hvis han ikke gjør det vil nok dette komme opp en dag uansett.. Det er som flere andre har sagt også viktig å huske på at det er barn inne i bildet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...