Gå til innhold

Test: HTC X7500 "Advantage"

Anbefalte innlegg

Den er jo betraktelig mindre enn de minste laptop'ene. Kan du nevne en du får ned i indrelommen som koster 10.000?
Tja, tok en kjapp titt hos shg og fant denne:

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=2095503

Den er jo en del større, men nå ville jeg vel halst ikke hatt noen av dem i lomma. Spesifikasjonene er jo også en annen verden, og prisen er en del hyggeligere.

Advantage har et bredt bruksområde, jeg kan stort sett gjøre på den hva jeg gjør på en PC: Skriver rapporter, regner i Excel, bruker Messenger og sender/mottar epost. Vil jeg spille f.eks. Transport Tycoon kan jeg gjøre det og Opera fungerer utmerket til å surfe på nettet. Jeg anbefaler deg å prøve en før du kritiserer den. :)
Det er ikke veldig interessant å høre den samme remsa en gang til. Når det gjelder spill, så er det vel mer en kuriositet at Transport Tycoon fåes, jeg vil tro det er mye mer enn HL2 du vil savne hvis det er det du er ute etter.
har du noengang utviklet noe for ARM?
Ja, ved flere anledninger.

Med .NET som fungerer utmerket på WM-telefoner er det utrolig enkelt! :)

Så ditt svar på at software tilgangen er betydelig begrenset er altså at folk skal programmere sine egne programmer med den proprietære .NET løsningen til MS, fordi det er fryktelig enkelt. Likevel er det jeg som blir stemplet som fanatiker, morsomt. Jeg ser du har skrevet din egen test av produktet også. Vurderte du å nevne Java i den sammenheng? Ifølge testen støttes ikke Java, og hvis det virkelig er tilfelle, så ryker også java plug-in til nettleser. Dvs. at en hel rekke nett-tjenester (eks. nettbank, kjøp av kinobiletter) ikke virker, for ikke å snakke om en hel drøss av de spillene som faktisk er tilgjengelige for avanserte mobiler.
Hvis produsentene åpner spesifikasjoner, og spytter i en brøkdel av hva MS lisensene koster, så ville det vært en realitet for lengst. Det blir spennende å se om MS klarer å drepe dette markedet også.
Hvis det er så enkelt som du sier burde det florert med Linux-telefoner...

Jeg antar du har meget begrenset kunnskap om temaet, så jeg skal gi deg et ordentlig svar. Problemstillingen er kompleks, og eksemplene er mange. Skjermkort produsenter er nærliggende (ATI slapp opp spesifikasjoner i år, Intel gjorde tidligere, nvidia har fortsatt ikke gjort det), men hvis vi skal ta noe som virkelig er nærme, så er det routere. Linksys valgte å åpne en av sine routere, wrt54gl, hvor de samtidig ga ut firmware under GPL. Det tok ikke lang tid før open source miljøet hadde laget en egen linux distribusjon for routeren, OpenWrt. OpenWrt legger uten unntak alt som fins av firmware til routere bak seg med sjumilsteg, og wrt serien må etter det jeg kan skjønne være den routeren som har solgt best av alt linksys har laget, så det var garantert god økonomi. Mange Windows brukere på forumet kjører DD-WRT varianten av OpenWrt på sine routere, uten å være klar over at det er linux de kjører, og jeg ser aldri de klager. Likevel er det bare et drøyt år siden FSF måtte dra D-Link for retten fordi de hadde brukt linux i firmwaren til sine routere som om den var proprietær, og altså brutt GPL. Kunnskapsløshet koblet med bedriftskultur er nok det største hinderet.

Nå bør det jo også sies at linux faktisk er ganske vanlig på mobiler, faktisk har linux vært mer populær enn Microsoft her (og har vel fortsatt større markedsandel?). Blant annet kjører Nokia N810 linux, og er den eneste mobilen i dag som støtter Ajax. Den skal etter sigende bli tilgjengelig i november til omtrent halve prisen. Jeg skjønner at det faller tungt for enkelte at jeg støtter poenggivingen i denne testen, og selv om jeg har lært en del nytt om mobiler i denne tråden, så mener jeg vel fortsatt at HTC kunne gjort dette produktet enda bedre og mer fleksibelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg antar du har meget begrenset kunnskap om temaet, så jeg skal gi deg et ordentlig svar.

Thank you and good night. Takk for at du nok en gang fikk bevist hvorfor man ikke skal diskutere med en Linux-fanatiker. Det var lenge siden sist. :)

Personlig gir jeg blaffen i hvordan Amobil rangerer poengskala. Og jeg gir blaffen i at du ikke liker MS sine løsninger. Selv om du ikke liker dem betyr det ikke at de er dårlige. For oss som klarer å bruke dem (MS-løsningene) skikkelig og slik de er ment er de glimrende, og .NET er genialt i seg selv kan du spørre ganske mange om. Det jobbes jo tross alt med å portere det over til Linux og Mac, så det må jo være godt for noe. ;)

Personlig synes jeg posten din "(K)Ubuntu server howto" var veldig interessant og leste den med stor interesse. Den hadde mange gode forklaringer, og var nesten fordomsfri. Jeg skal benytte meg av den ved senere anledninger.

Sånn! Nå har jeg ikke mer tid å kaste bort på slikt tull. :)

For dere som ikke er Linux-fanatikere, men vurderer en hendig telefon som kan gjøre det aller meste så vil jeg bare si at etter nesten et halvt år med Advantage synes jeg det er en utmerket telefon med store muligheter. For den som ikke er sneversynt og har behovet, riktignok. Før måtte jeg ha med meg en laptop da jeg reiste i jobb-sammenheng, det er utrolig sjeldent jeg har behov for det nå! :)

Lenke til kommentar
Jeg antar du har meget begrenset kunnskap om temaet, så jeg skal gi deg et ordentlig svar.

Thank you and good night. Takk for at du nok en gang fikk bevist hvorfor man ikke skal diskutere med en Linux-fanatiker. Det var lenge siden sist. :)

Vel, jeg lot deg bare få tvilen til gode. Mange har begrenset kunnskap om mekanismene bak hardwarespesifikasjoner og GPL. Dersom du har betydelig kunnskap om temaet, så var du kun ute etter å provosere. Jeg trodde kanskje du satte pris på svaret mitt, som jeg nok la mye mer tid og energi ned i enn hva du gjorde med din slengbemerkning, og synes vel det er mer enn smålig av deg å kvittere med nok en slengbemerkning og personangrep. Nå er jo også bemerkningen jeg svarte på helt bak mål, for det florerer jo faktisk med linux telefoner, så du hadde åpenbart meget begrenset kunnskap om dette. Ergo liten grunn til å bli fornærmet.

Hvis du finner ut at du ønsker en litt mer konstruktiv dialog, så kan vi godt ta en runde på hvorfor jeg ikke liker .NET, og hvorfor jeg vil oppfordre alle til å bruke sin tid på åpne løsninger i stedet.

Lenke til kommentar
Hvis du finner ut at du ønsker en litt mer konstruktiv dialog, så kan vi godt ta en runde på hvorfor jeg ikke liker .NET, og hvorfor jeg vil oppfordre alle til å bruke sin tid på åpne løsninger i stedet.

Nei, det har jeg ikke behov for. .NET fungerer aldeles utmerket til det jeg vil at det skal gjøre, og sparer meg for ganske mye arbeid. :)

Lenke til kommentar

Kan du nevne en du får ned i indrelommen som koster 10.000?

Kom over denne til US$400 på nettet og en gratis i bonus hvis man kjøper 2, er dette en slags scam/svindel?

The HTC Advantage X7500 is Brand New ,Unlocked ,T2 Euro spec with operator Logo and also comes with their complete accessories including one extra battery , a car charger , Manual of your choice including and one year international warranty .

1) Brand New Gsm Phone (this includes accessories, manuals,software and boxes)

2) Unlocked / sim free.

3) The phone have {English , Spanish , Italian , Germanish , African

,Czech,Arabic ,Switz ,French }language as default

4) All material (software, manual) - car chargers - home chargers - usb data cables - holsters/belt clips - wireless headsets(bluetooth) - leather and non-leather carrying cases - batteries.

Note: If you buy two any phones you get one for free.

The HTC Advantage X7500 cost $400

Shipping is based on your location

We are located in United State of America.

Yes its possible to buy the Norwegian keyboard that has special characters for norwegian language.

We make shipment through FedEx Express courier service, and they deliver package to your doorstep, within 48hrs.

Payment is only been accepted through Western Union Money Transfer only.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...