Gå til innhold

Windows XP Home Editon CD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har noen windows xp cd, så kommer du ikke lengre en til å boote PC-en med den linken du henviser til. (Jeg antar at du mener å reinstallere windows?)

Skal du reinstallere trenger du CD-en din evt. låne en tilsvarende versjon av en bekjent. Lisenskoden du skal bruke er klistret på PC-en din.

Hvis du ikke skal reinstallere, men bare boote PC-en?, hva har du så tenkt å gjøre?

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Skulle gjerne lånt plata mi til deg. Men du bor sikkert et halvt Norge unna meg....

Hvor bor du da? :p

Jeg hadde tenkt å installere Windows igjen etter på ja.... :p

Hvis du hadde giddet å trykke på profilen min hadde du vist hvor jeg bor.

Anyway bor i Troms-fylke. Ca 200km nord for Tromsø. Nærmere bestemt Nordreisa. Men du har neppe hørt om plassen :p

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Et alternativ til å reinstallere fordi du synes at PC-en er litt treg, kunne vært og ha ryddet litt på PC-en for å se om ikke det hadde hjulpet på tregheten.

1. Ligger det prosesser på PC-en som ikke bør være der (adware/spyware etc..):

Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

2. Last ned CCleaner.

Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer......."

Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'.

Kjør også noen runder med 'Saker' til det ikke finner flere feil.

3. Sjekk om det er programmer du kan avinstallere. (Legg til/fjern programmer)

4. Fjerne programmer som ikke trenger å starte opp sammen med windows:

Klikk: Start->Kjør

Skriv: msconfig

Under fanearket Oppstart, kan du krysse ut prosesser som ikke behøver å starte med windows.

5. Sjekk og evt. kjør diskdefragmentering.

Tilbehør->systemverktøy->diskdefragmentering

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Hvis du ikke har noen windows xp cd, så kommer du ikke lengre en til å boote PC-en med den linken du henviser til. (Jeg antar at du mener å reinstallere windows?)

Skal du reinstallere trenger du CD-en din evt. låne en tilsvarende versjon av en bekjent. Lisenskoden du skal bruke er klistret på PC-en din.

Hvis du ikke skal reinstallere, men bare boote PC-en?, hva har du så tenkt å gjøre?

Svarte på hvordan han skulle boote osv. med cd der altså ;)

Lenke til kommentar

Hvis du mangler CD-en din, går de fint å skaffe en via fildelingsprogrammer e.l. Så lenge du bruker din egen lisenskode, er det fullt lovlig.

Ang. å boote fra CD, kan du prøve å starte PC-en med installasjons-CD-en i. Da vil den mest sannsynlig boote fra CD-en, men hvis den ikke gjør det, må du inn i BIOS og fikse på instillingene.

Lenke til kommentar
Hvis du mangler CD-en din, går de fint å skaffe en via fildelingsprogrammer e.l. Så lenge du bruker din egen lisenskode, er det fullt lovlig.

Det er vanskelig og finne norsk OEM versjon av XP på nettet. Har sett flere poster siste uken der folk har gyldig lisens men mangler cd.

Microsoft er ikke veldig hjelpsomme når det gjelder ødelagt/forsvunnet OEM cd.

Hvis man vil være grei å låne bort/kopiere en OEM cd ,kan man da lag krøll for seg selv ?

Er CD-en på noen måte knyttet til den oprinnelige nøkkelen ?

Lenke til kommentar

Hvis man vil være grei å låne bort/kopiere en OEM cd ,kan man da lag krøll for seg selv ?

Er CD-en på noen måte knyttet til den oprinnelige nøkkelen ?

Nei, når man skal installer Windows på nytt igjen må man jo taste inn lisenskode. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...