Josh! Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Har nettopp installert Ubuntu 7.04 På en egen partisjon (Ext3) og den fungerer helt greit. Det jeg lurer på er om det er mulig å aksessere denne installasjonen fra Windows via et virtualiseringsprogram. Altså at jeg kan starte opp Ubuntu fra Windows uten å måtte installere Ubuntu på nytt i VirtualPC, VMWare, Parallels e.l. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hei! Om det lar seg gjøre det du spør om tviler jeg på men er nå heller ikke 100% sikker. Men vist det er slik at du vil ha tilgang til filer som ligger på Linux partisjonene din kan du bruke et program som du installerer i Windows for og lese Linux filsystem. Se mer her: http://www.fs-driver.org/download.html Har selv brukt dette før og det fungerer greit det, man kan "slå av og på" visningen enkelt i Kontrollpanel etter behov. Lykke til! Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg vet det er mulig andre veien (åpne windows på harddisk i vmware på ubuntu) fordi jeg gjør det til daglig. Det skulle i teorien være mulig - finn en guide om hvordan det gjøres den ene veien, og prøv å snu det. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Den gangen jeg gjorde dette var det bare å opprette en ny vmware maskin som du gir fysisk tilgang til harddisken (alle partisjonene) som den er installert på... Deretter var det bare å boote den. -C- Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Ok, skal prøve det. Har hørt at dette er mulig i Mac-verdenen (Parallels booter Boot Camp-stasjonen) så tenkte derfor at det sannsynligvis var mulig i Windows også. EDIT: Tror dere det er mulig med VirtualPC? Ettersom det er gratis... Endret 19. oktober 2007 av MP3-JTH Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 VMVare server og player er vel også gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå