Mahler Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Eg vil kjope meg en baerbar PC som eg hovedsaklig vil laere meg Linux paa. Har valgt at eg vil starte med Debian som distribusjon pga. den kun skal brukes til aa bli kjent med Linux og programmering paa sikt naar eg finner ut hvordan det gjores i Linux. Har dere noen anbefalinger av baerbar med hardware som installeres uten at det tar flere mnd. aa finne ut av hvordan? Kunne tenkt meg en saa billig baerbar som mulig, ikke over 6000,-. Har lyst aa kjope brukt, men overgangen til Linux blir kanskje lettere om hardwaren er snill og lar seg installere smertefritt :] Noen som vet aa peke meg i riktig retning til en baerbar som ikke selger med windows? Takker veldgi paa forhaand om dere tar bryet om aa svare :] Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Sørg for at mest mulig av komponentene er fra Intel. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Jeg har to laptoper, nx6110 og nx6320. Begge var med intel skjermkort, wifi og cpu. Og jeg er veldig fornøyd, det må jeg bare si. Alt jeg har installert har fungert smertefritt, Arch har glidd inn hver eneste gang. Med kryptering av disken til og med. HP sine laptoper er snop. <3 Kjøp deg en ok pc brukt, du klarer deg med 512 ram. Det har jeg, og Arch + Gnome og Beryl kjører helt fint. 1.73ghz harddisk og intel 915. Jeg programmerer også på denne, og det går utmerket. For å nevne det, begge pcene har krasjet i gulvet et par ganger og de har overlevd helt fint uten en skramme. Jeg fant denne, og hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt den selv. Endret 17. oktober 2007 av Frysning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå