Gå til innhold

Bricket wii, muligheten for å fikse kanskje!

punti

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

Info: Jeg har tenkt litt etter min Wii ble ødelagt(altså bricket)

Spørsmålet: Etter et par dager med arbeid via internett, så tror jeg det finnes en enkel metode, men kanskje stress.

Har du en usb-usb kabel, så tror jeg at du kan koble til usb'en fra Wii til dataen og downdate den, isteden for å update visst du skjønner?

Derfor tror jeg det må finnes et program der ute som kan få et slags kontroll system over wii'en fra dataen, slik at du kan stille den tilbake.

Grunnen for tråden: Jeg trenger da bare et program som kan stille tilbake datoen! men finnes det en person her inne som har et program? hadde vært supert om en har det.

Takk for at du leste tråden og legg gjerne igjen et godt svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne du komme med litt mer spesifik informasjon om hva det er som gjør at du tror at Wiien din er bricket? Som overstående sier, den kan og bare være semi bricket.

Jeg har enda ikke hørt om noe software som gjør at du kan linke Wiien mot PC ved hjelp av usb-usb (han-han) ei heller at du får kontakt med flashminnet som styrer softwaren i Wiien.

Litt mer spesifikasjon takk :)

Lenke til kommentar
Hva skjer når du skrur på Wiien?

Jeg får opp en beskjed som sier at jeg må gå på en nettside via opera eller noe

Need help?

* Open the Opera Help.

* Go to Opera's on-line support desk.

Det står at jeg har prøvd å åpne en ScreenSave fra Usa eller noe.

Prøvde å spille Metroid Prime 3, åsså kom det opp en update og jeg trykket bare instaler siden jeg var mitt i rushet lissom.

Har du peiling?

Lenke til kommentar
Da er den per definisjon bricked, dessverre :ermm: Eneste måte å fikse den på er å "flashe" en ny firmware, noe jeg ikke tror går på Wii enda. Hva slags chip har du? Er den loddet direkte på, eller kan den fjernes uten å legge igjen spor?

Jeg har loddet den på med vanelig loddemaskin.

Jeg kan få fjernet den, men visst jeg vil gjøre det, så blir det til at jeg må betale så forbanna mye lissom.

Er med på sånn konkuranse greier nå da, så kan jeg vinne nintendo wii, å det er ikke no stress heller akkurat, så tenkte jeg skulle vente med å gjøre noe inntil det vil funke å fikse den, åsså spiller jeg på en wii som funker orginalt:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det kommet ut noen metode som du kan få flashet firmwaren?

Tror dere det vil funke med en slags "autorun" plate for å komme inn på menyen?

Så etter det kan du bytte plate slik at du kan få flashet wii'en?

Endret av punti
Lenke til kommentar
Kommer du deg ikke inn i menyen engang, er den nok fullstendig bricked. Har absolutt aldri lest noe som helst om noen som har fått fikset dette på egenhånd, eneste tipset jeg har til deg er at du sender maskinen inn til reprasjon, til Nintendo.

Det sies at visst du skriver en lang og godt forklart hendelse, så kanskje de er greie å legger en ny firmware/et nytt system på den da. :)

Lenke til kommentar

Er det noen mulighet for og få vekk En extra news og forcast channel?

Fikke disse da jeg prøvde Paper mario NTSC på en PAL Wii.

Alt annet på wiien funker som det skal bortsett fra de extra news... som det kommer "This channel can`t be used"

Noen mulighet for og få de vekk?

Lenke til kommentar

Alt annet på wiien funker som det skal bortsett fra de extra news... som det kommer "This channel can`t be used"

Nei, er enda ingen mulighet til å få de vekk.

Og til trådstarter, selv om du har ødelagt garantien ved å åpne Wii'en, betyr bare dette at Nintendo ikke dekker reprasjonskostnadene. Jeg vil tro at du har mulighet til reprasjon, selv om du har chip i den. (Chip er ikke ulovlig). Dikt opp en historie om at du importerte Metroid Prime 3 fra USA, og at den ble ødelagt pga. det. Du må mest sannynlig ut med en sum for å få den reparert.

Uansett, Nintendo er ditt eneste valg for å få fikset Wii´en, akkurat nå.

Endret av .skaarj
Lenke til kommentar

Nei, er enda ingen mulighet til å få de vekk.

Og til trådstarter, selv om du har ødelagt garantien ved å åpne Wii'en, betyr bare dette at Nintendo ikke dekker reprasjonskostnadene. Jeg vil tro at du har mulighet til reprasjon, selv om du har chip i den. (Chip er ikke ulovlig). Dikt opp en historie om at du importerte Metroid Prime 3 fra USA, og at den ble ødelagt pga. det. Du må mest sannynlig ut med en sum for å få den reparert.

Uansett, Nintendo er ditt eneste valg for å få fikset Wii´en, akkurat nå.

Jeg venter heller til noen kommer med en metode:)

jeg har en nintendo wii til som jeg kan bruke lissom:)

men takk for info, så ser jeg opp nye forespørsler:)

GODT NYTTÅR!!!!!! hilsen das drinka! hehehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...