Gå til innhold

Hvit bakgrund - for et herk


Anbefalte innlegg

Tar meg maksimalt 1 minutt og gjøre om fra grå / svart / whatnot til hvit bakgrunn.

Det er jo ikke akkurat rakettforskning, og enkel portrett lyssetting går fort.

 

Hadde brukt lenger tid på å gå fram å teste lys rundt omkring i rommet og på personen. Når mr olsen har fått det til førstegangen, tar det nok ikke mange minutter å få fiksa det neste gang han vil ha tilsvarende resultat med samme blitzene. Og det går enda kjappere gangen etter det. Men ekstern lysmåling kan være nyttig hvis

 

a) du skyter film

b) du bruker veldig mange lys på ett veeeeeeeeeldig komplisert lysoppsett.

c) du har for mye penger og føler en stor trang til å kjøpe en dings til 3000,- som du EGENTLIG ikke trenger.

 

ser også at han sier at han ikke prioriterer dette da han skal ha D300 osv, så tror nok det finnes mange MYE mere nyttige oppgraderinger som han kan bruke penger på; feks

Nytt hus (D50 er ikke akkurat drit bra, jeg har hatt det, så jeg vet hva jeg snakker om =)

Softbox(er) til de han har.

trådløstrigger til de han har

flere blitzer.

 

Jeg er ikke noen studio fotograf, og skal ikke bruke spesielt mye penger på dette med studio.

 

Jeg vil ikke ha kritikk ang dte kjedeleige lyset, er fullt klar over det.

 

Er det skjermlapper du har på blitsene på bildet nonsens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det skjermlapper du har på blitsene på bildet nonsens?

Jepp, bare en bit sort kartong festet på den siden av blitzen som vender direkte mot modellen. Holdes fast med en strikk rundt blitzens 'hode'.

 

Det står en del mer om hele oppsettet her (jeg svarer også et par steder lenger ned på siden på spørsmål folk har hatt) : http://www.flickr.com/photos/minebilder/316672487/

Lenke til kommentar

Ble inspirert av denne tråden, og spesielt bildet som viste oppsettet til Rune, så simpelt kan det altså gjøres:)

 

 

Bestilte 2 SB 600 blitser ifra B&H idag, totalt 3033kr inkl mva og frakt ifra USA.

 

Utrolig kjekt med den lave dollarkursen (1200,- pr stk inkl frakt, + mva)

Pris i norge rundt 2200,- stk + evt. frakt.

 

Satser på at 3stk SB 600 virker greit til denne typen fotografering, det finner jeg jo ut etterhvert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...