70nj3 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg skal presentere kjennetegn ved skrivingen til en forfatter jeg har lest tre bøker av på skolen, og litt om bøkene. Dette ser jeg for meg at blir en meget kjedelig presentasjon, har noen tips til virkemidler jeg kan bruke for å gjøre det intesessant for lytterne? PC, power point er ikke tillat. Presentasjonen er I MORGEN!! Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 hmm, uten pc og powerpoint er det jo litt vanskelig.. Bilder på overhead etc etc må du jo ha, det er standard. Kanskje trekke ut kjennetegn fra de bøkene du har lest og sette de oppmot hverandre på et ark på overhead? Vise det fysisk i tillegg til at du leser det. Ellers må du underholde så alle følger med! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Herregud. Hva faen er vitsen med å lære seg å presentere uten PC og PowerPoint? Tenk dere godt om, hva kommer dere til å bruke i fremtiden. Blir rett og slett forbanna over gamlinger som forbyr slikt. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Herregud. Hva faen er vitsen med å lære seg å presentere uten PC og PowerPoint? Tenk dere godt om, hva kommer dere til å bruke i fremtiden. Blir rett og slett forbanna over gamlinger som forbyr slikt. Jeg også. Nå for tiden brukes PC og/eller Power Point i alle presentasjoner. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det som irriterer meg er folk som skal bruke power point bare for å bruke det, uten at det har noe for seg. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det som irriterer meg er folk som skal bruke power point bare for å bruke det, uten at det har noe for seg. Det er det lærerne skulle brydd seg om. Å lære folk ordentlig og moderne presentasjoner. Lenke til kommentar
LuringenOo Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Tegn litt på tavla, bruk stikkord, Overhead, sendt rundt bilder, rollespill (joda, cheezy, men ikke så kjedelig i alle fall ), vær aktiv med kroppspråk, snakk høyt og prøv å varier tonefall. Sist men ikke minst: ØV! Gjør framføringen 10000 ganger for deg selv, høyt. Da går det myyyee lettere når du kommer til klassen. Dessuten kan du forbedre oppgaven hvis du merker at ting høres dumt ut, o.l. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvordan gikk det? Den var i går ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå