Gå til innhold

hvor er det blitt av "send mail" funksjonen?

Anbefalte innlegg

Før i riktig gamle dager, nærmere bestemt i går, fikk jeg en e-post hver gang noen postet en post i tråder jeg hadde opprettet eller "abonnerte" på. Og nå...får jeg ingen :( Noen som vet hvor denne funksjonen tok veien? (går ut i fra at den kanskje tok samme veien som postene fra de siste fire dagene..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Før i riktig gamle dager, nærmere bestemt i går, fikk jeg en e-post hver gang noen postet en post i tråder jeg hadde opprettet eller "abonnerte" på. Og nå...får jeg ingen :(  Noen som vet hvor denne funksjonen tok veien? (går ut i fra at den kanskje tok samme veien som postene fra de siste fire dagene..)

Bruk øynene. Neders til venstre..

Watch this topic for replies

Lenke til kommentar

Er nok noe galt med "mail-ved-reply", fordi etter krasjet så har jeg ikke fått mail på noen av de trådene jeg abonnerer på.

Dessuten har jeg sett de siste dagene at jeg i flere og flere tråder ikke får mail, eller at den er ganske forsinket, selv om jeg står oppførst som 'abonnent'.

Lenke til kommentar

Er mail adresen din rett? Funker helt fint for mine emner. Kan se litt mer på det i morgen kveld. Nå er det tvtid og sovetid.

Mailadressen er helt rett skrevet inn ja. Har dobbeltskjekket dette flere ganger og også prøvd å sende mail til denne adressen via en annen for å skjekke om det kanskje var noe galt med mailserveren. Men som de andre sier, mailen kommer rett og slett ikke fram!

Lenke til kommentar
Er nok noe galt med "mail-ved-reply", fordi etter krasjet så har jeg ikke fått mail på noen av de trådene jeg abonnerer på.

Dessuten har jeg sett de siste dagene at jeg i flere og flere tråder ikke får mail, eller at den er ganske forsinket, selv om jeg står oppførst som 'abonnent'.

me too..

Lenke til kommentar

me too..

Samme her.... :cry:

Lenke til kommentar
...og nå fikk jeg plutselig 50 mail fra forum.hardware.no på en gang. Fiiint...

Mailserveren vår har vært overbelastet, og det kan se ut som om ting løsnet _veldig_ etter at vi flyttet bruktmarkedet.

Meld ifra dersom ting ikke virker som normalt igjen fra nå.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Og der ramlet det inn ca 300 mail. MailWasher gikk amok, og ville helst svarteliste og bounce hele haugen. Noe som er litt pussig, da jeg har skrudd av bouncing for alle kontoene mine. :-?

(for de uinnvidde: man bouncer ikke spam)

Lenke til kommentar
Og der ramlet det inn ca 300 mail. MailWasher gikk amok, og ville helst svarteliste og bounce hele haugen. Noe som er litt pussig, da jeg har skrudd av bouncing for alle kontoene mine. :-?

(for de uinnvidde: man bouncer ikke spam)

Kan du oversette de setningene der til på norsk? :p

Lenke til kommentar

Kan du oversette de setningene der til på norsk? :p

Bounce = videresende (som oftest returnere) mailen man får, men her forkledd som en falsk melding fra 'mailserveren', alá adressen finnes ikke. Det andre var vel greit? :p

hvorfor bouncer man ikke spam?

Fordi da er man nesten (ok, ganske langt i fra, men satt på spissen) like ille som spammeren. Spammere bruker gjerne diverse triks for å gjemme sin reelle avsenderadresse, og er det en virkelig avsenderadresse, er det nokså stor sannsynlighet for at avsenderkontoen er stengt. Så resultatet blir at mailen du bouncer blir en slags reversert spam, som tar opp båndbredde og minne uten noen hensikt, da du ikke blir fjernet fra maillinglistene til spammeren(e).

Så jeg synes det er greit å bare /dev/null-e spammen først som sist, uten å bounce den.

Merk: spam fra norske (reelle) avsendere kan man godt bounce, de pleier være 'skikkelige'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...