sanyar Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 PC-en min Skal ha: -Midi kabinett -ATX -Skuff til hovedkortet -Clean, klassisk og konservativt utseende -Ha 4-5 harddisker (trenger altså ikke digre festeløsninger for harddisker i kabinettet) -Gode vifteløsninger (helst 120mm og større - jeg skal ikke overklokke, så jeg trenger riktignok ikke 10 stk . Holder vel med en 3-4 stk tenker jeg) Skal ikke ha: -PSU -Flashy lights (de kan vel som regel slås av, men når det er slike lys på er det ofte et alt for "moderne" kabinett for meg) -Plastdører etc. Jeg hadde i utgangspunktet valgt Cooler Master Stacker 831, men denne er jo forholdsvis dyr med sine rundt 1800kroner. Veldig bra saker, men jeg tenkte jeg i det minste skulle søke noen råd før jeg velger - det har jeg jo gjort på alle de andre komponentene. Jeg har sett litt på Antec Performance One 182, men er ikke heeeelt overbevist. Det er litt plast dessverre, men det er kanskje ikke så ille siden det også er metall. Den ser clean og klassisk ut Men når jeg ført har vært innom disse prisene, følte jeg at det var verdt å høre om Lian Li sine alternativer. Det er en jungel, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. Så jeg håpet på å få noen råd så jeg vet hvilke jeg skal titte på . Har alltid sikla over de kabinettene, men det er først nå jeg føler jeg har råd til det ^_^ Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hei, Jeg har nylig montert en PC med Antec P182, og jeg var sinnsykt fornøyd! Det var ekstremt stille, hadde veldig god kjøling (E6750 lå på 27 grader idle med en EKL V8 kjøler). Veldig smarte løsninger på ting, ville absolutt anbefalt den. Den føles ikke plastikk, dog kanskje de dyrere Lian Li har enda høyere kvalitetsfølelse. Lian Li har en konkurrent til den, på en ca 800 kr. Husker ikke hva den het i hodet, men det er den eneste i prisklassen, og er rimelig ok. Den har høy kvalitetsfølelse, men kjøler ikke like bra som Antec sin, og er aaltfor høylytt. Ville helt klart valgt P182 i forhold. Har ikke prøvd Cooler Master Stacker, men det er en annen prisklasse (dobbel pris!). Endret 17. oktober 2007 av Zeph Fjerna unødvendig sitat Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Cooler Master CM 690! Eneste plass som har det på lager er tho Pixmania. Koster 643 kr, har plass til 5 120mm vifter (front, sider og bak), 2 140mm/120mm i topp, og en 80x15mm vifte rett bak CPU! CPU montering i bunn. Støydempet harddiskfeste. Slange ut/inn for ekstern vannkjøling osv. Har kjøpt det selv, satser på at det sendes i morgen Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Takk for inputen! Jeg har lest noen tester av p182, og jeg må si jeg blir mer og mer imponert. Det eneste er at den ikke har et uttagbart hovedkortbrett - noe jeg har drømt om men aldri fått surret meg til å skaffe før. Det er meget mulig at jeg ender opp med denne - jeg må bare sjekke litt mer rundt Cooler Master 831 og kanskje se etter Lian Li (selv om sistnevnte ikke er en like attraktiv tanke etter den imponerende nærmere lesningen rundt p182). Hjertelig karer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå