Gå til innhold

L226WTQ-SF Bildet fra filmer forsvinner


Sjøbanan

Anbefalte innlegg

Jeg har da kjøpt en ny L226WTQ-SF, er kjempe fornøyd :)

 

Men da har det seg slik personer, ting etc i filmer forsvinner inn i en stor svart klatt når det er mørkt i filmen, feks natt eller noe.

Dette skjer ganske ofte, vet det ikke er filmene da jeg har testet dette på en anne skjerm samt andre filmer.

 

Har prøvd meg frem og stille på skjermen, men er veldig ny innen dette, i tilleg trodde jeg standard settings på skjermen skulle kunne vise filmer uten alt ble en stor svart klatt.

 

Noen som kan si meg hva jeg må stille på etc? har funnet noen få ting, men de hjelper ikke stort :(

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har da kjøpt en ny L226WTQ-SF, er kjempe fornøyd :)

 

Men da har det seg slik personer, ting etc i filmer forsvinner inn i en stor svart klatt når det er mørkt i filmen, feks natt eller noe.

Dette skjer ganske ofte, vet det ikke er filmene da jeg har testet dette på en anne skjerm samt andre filmer.

 

Har prøvd meg frem og stille på skjermen, men er veldig ny innen dette, i tilleg trodde jeg standard settings på skjermen skulle kunne vise filmer uten alt ble en stor svart klatt.

 

Noen som kan si meg hva jeg må stille på etc? har funnet noen få ting, men de hjelper ikke stort :(

 

Mvh Stian

Var noe sånt på en lcd tv'en min. da måtte jeg forandre Utvid sort fra lav til av og da ble jeg kvitt at alt ble så svart når det var mørt i filmer spill osv

Lenke til kommentar

Heisann, har selv hatt denne i ca en uke nå, og er kjempefornøyd.

 

Ang videoavspilling, så har jeg satt opp "Brightness" på selve Xvid codec instillingene,

og da hjalp det betraktelig.

Hvis du bruker Mediaplayer Classic, så bare høyreklikker du på videoen mens den går,

og velger "Filters" og Xvid. For andre avspillere, så går du til Start-Programer-Xvid mappen og

velger "Configure Decoder"

MERK, dette gjelder BARE Xvid filmer så vidt jeg vet.

 

 

Det finner også en del kalibrerings sider på nettet med bilder osv som du kan regulere

instillinger.

http://www.drycreekphoto.com/Learn/monitor_calibration.htm

http://www.colorwizzard.com/lcdtest/index.html

http://www.normankoren.com/makingfineprints1A.html

 

Hvis du har nvidia skjermkort kan du også bruke den "Display optimalization wizard"

tingen i kontroll panelet til nvidia.

 

Har du også lagt inn driverne til skjermen? Den som fulgte med CD-en altså.

Var litt tungvint, men lå guide på cd.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar

Får ikke alt til og stemme helt :( tok noen av de testene.

Var slik jeg ikke engang så den firkante boksen som skulle være rundt den andre firkanten man skulle justere i colorwizzard. Merket den om jeg satt veldig unormalt over skjermn med hodet.

 

Merket også at det samme gjeller for spill.

 

Noen ider? liker skjermen kjempe bra utenom :) er bare de mørke plassen i spill samt filmer mørke som har en tedens til og få resten til og forsvinne. Er akuratt som om svart våpen forsvinner med mørk bakgrunn etc.

 

Våpnene i HL2 forsvinner i mørke plasser, man kan heller ikke se åpenbare ting som man kunne ha sett normalt i spillet.

 

Jeg er ikke noe god innen dette, beklager dette :( men som sagt regnet jeg med at skjermen var klar for bruk med en gang, slik de andre skjermene mine var.

 

Andre som har skjermen som har noen innstillinger de kan gi meg? som forbedret deres skjerm ?

 

Glemte å skrive at jeg har innstalert driverne til skjemen. Har også gått gjennom den guiden, men ser ut som alt er bra når jeg kjører gjennom den.

 

Er det noe utvid sort jeg har oversett som jeg kan skru av ?

 

Mvh stian

Lenke til kommentar

Når du spiller HL2, har du ikke noe brightness eller gamma i instillingene?

Prøv med dem.

 

Ellers så er det generelt Brightness og Gamma du kan prøve å forandre

i ymse settings.

 

Som ledd i elimineringsmetoden, så ville jeg også prøvd skjermen på en

annen masking hvis du har mulighet til det.

 

Prøv også å bli kjent med selve skjerminstillingene på monitoren, skru en og

en instilling fullt opp/ned, og noter deg oppførlsen.

Bruk google når du kommer til ord du ikke kjenner, det skal ikke så mye

til alltid før man begynner å få sammenheng i de forskjellige ordene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...