asdf9321asdf1234 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Alle som er interessert i å bruke ringblits burde lese denne guiden: http://eyeonbirmingham.blogspot.com/2007/10/ring.html Jeg har sett mange forskjellige DIY-prosjekter på hvordan lage ringblits, men denne er den beste og mest anvendlige så langt mener jeg. Problemet er at jeg har litt problemer med å forstå hva de forskjellige materialene er og hvor jeg finner det i Norge. Kan noen hjelpe? Det kan bli en fin ressurs for mange her. (mest pvc drain jeg lurer på og hvor jeg finner dette) Materials used:1. 1 pvc drain about 7 inches in diameter -- $13.98 2. 1 pvc drain about 3 and a half inches in diameter -- $8.55 3. Cheap foam tape - $1.98 4. Black spray paint for aesthetics* 5. 2 “L” brackets with screws* 6. aluminum foil* 7. gorilla glue and spray adhesive* 8. Laminating film -- $2.78 9. Transluscent paper* Endret 17. oktober 2007 av EivindF Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Okei jeg fikk til å oversette det meste sjøl. Høhø. 1. PVC-avløp omtrent 17cm i diameter 2. PVC-avløp omtrent 8,5cm i diamteter (halvparten av den største) 3. Skumteip 4. Svart spraymaling for det estetiske 5. 2 L-braketter med skruer 6. Aluminiumsfolie 7. gorilla glue(superlim?) og spraylim 8. Lamineringspapir 9. Gjennomsiktig papir Dere som forstår det jeg ikke forstår får prøve å hjelpe Endret 17. oktober 2007 av EivindF Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 PVC drain er PVC sluk - slike du har i gulvet på badet. En VVS foretning er nok stedet for slikt. Ellers så er det lim og slikt, som du kan se på bildene. Tom Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Spray adhesive = spraylim. Lim på sprayboks. Til å feste alu-folien med, tenker jeg meg. Foam tape = skumtape. Rett og slett et tynt lag skumgummi med dobbeltsidig tape på ene siden. Brukes vel som friksjonslåsning mot linsen/kameraet. Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Dere er slike kjekke handymen. Gleder meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå