Gå til innhold

Emulatorer til PS3?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Jeg kan bekrefte at X360 har blitt emulert, en venn av meg har prøvd denne emulatoren og den fungerte helt fint ifølge han, jeg kan finne ut av navnet litt senere i dag, er litt tidlig enda ^^

Det er garantert ikke reelt, så enten har "vennen" din forsøkt å lure deg eller så forsøker du å lure oss ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som dere diskuterer flere ting samtidig her..

Er det snakk om å emulere konsollene på en pc, dvs å få en 360/PS3 emulator på pc eller,

er det snakk om å legge inn emulatorer på en konsoll (360/ps3)?

Begge ting er vel uansett umulig så lenge konsoller er orginale, for hvordan slikt fungerer med moddet utstyr har jeg ingen erfaringer med.

Lenke til kommentar
For det andre ville du trengt hardware som er veldig mye kraftigere enn 360 sin for å kunne kjøre den.

Tar vel ikke så lang tid før det kommer 360-emulator på PS3 da... ;)

Haha, det tror du? PS3 kan ikke kjøre alle xbox spill, kanskje noen få, men det kreves for mye.

F.eks. Dead Rising, får du det til å kjøre på PS3 er du flink, for PS3 har ikke swarm prosessor, den har ikke sjans til å kjøre et par tusen zombies i gangen.

For det andre ville du trengt hardware som er veldig mye kraftigere enn 360 sin for å kunne kjøre den.

Vel, for øyeblikket er vel både PS1 og N64 utenfor rekkevidde..

Akkurat! :p

Kommentaren din om at PS3 ikke kunne ha kjørt Dead Rising er feilaktig, den kan da så visst ha en masse fiender på skjermen. Heavenly Sword og Lair er gode eksempler på det. Nå er vel Lair ikke så vellykket sånn totalt sett på grunn av dårlig implentering av kontrolleren blant annet, men det er en annen sak.

Tror egentlig at de aller fleste X360 og PS3 spill rent teknisk sett kunne ha blitt kjørt på hverandres konsoller med litt avansert programmering, testing og porting.

Det er i dag svært lite som tyder på at en av de to konsollene har noe stort overtak over den andre å snakke om, rent teknisk sett.

Men OT: Har per dags dato ikke hørt om noen skikkelige emulatorer til PS3, bortsett fra dette med Linux og SNES. Men dette kan jo kanskje forandre seg.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Haha, det tror du? PS3 kan ikke kjøre alle xbox spill, kanskje noen få, men det kreves for mye.

F.eks. Dead Rising, får du det til å kjøre på PS3 er du flink, for PS3 har ikke swarm prosessor, den har ikke sjans til å kjøre et par tusen zombies i gangen.

Jeg er temmelig overbevist om at alle spill som kommer til 360 kan også komme til PS3 uten at versjonen vil bli noe dårligere. Når det skjer så vil jeg hardnakket skylde på stress arbeid og dårlig porting :p . Om Ps3 skal kunne emulere 360spill er dog en annen side ;)

Hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...