Kobbernikkel Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 God dag godt folk. Etter mye sparing, så føler jeg meg klar til å gå til innkjøp av min første flatskjerm. Setter stor pris på om dere kan hjelpe meg til å velge Jeg følger den malen som Alastor har anbefalt: Størrelse: Avstanden fra Tv til der vi sitter er 4,5 m-5,5 m. Ser for meg at jeg må opp i 40 eller 42 tommer? Prisklasse: 10 000,- til 15 000,- Hva slags spesifikasjoner mener du tv-en bør ha? Har følgt med på hva som har blitt skrevet her inne den siste tiden. Og trur eg har forstått det slik at, i lyse rom med mange vinduer så er det best med LCD? Kommer også til å koble opp PC og PS3 på skjermen. Så da er LCD det beste valget? Ellers er jeg usikker på valget mellom FullHD og HD-ready. Vil helst at tv-en skal ha 1:1 pixel, 1,3 hdmi og mest mulige tilkoblingsmuligheter. Trenger jeg å stresse med 2mpeg og 4mpeg? Hva slags kildesignal har du? Digital kabel-tv fra Canal Digital (dekoder). Hva annet enn tv skal du bruke den til? Data, DVD og PS3. Skal du koble til pc? Ja Har sett litt på forskjellige fra Sony og Phillips. Men skulle gjerne hatt god hjelp fra dere som har god peiling, om å velge den beste. På forhånd takk Ps. Ligger det i lufta en lansering av nye modeller fra en produsent? Kan vente litt med å kjøpe om det kommer noe bra nå på høsten. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 I og med at du skal bruke den til både PS3, PC og sansynligvis HD-kanaler fra dekoderen så ville jeg absolutt ha valgt FullHD. Men så igjen sier jo noen at det er veldig liten forskjell på HDready og FullHD på TV'er under 42" fra lengre avstander. Nå vet jeg ikke helt hva de mener for ingen skriver eksakte lengden de mener, men noe mer enn fem meter er vel lite sansynlig siden man da ville sett veldig lite uansett. http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=2&...;visavdeling=34 Se litt på den siden der. De har veldig gode priser og de Toshibaene har fått gode kritikker hos Lyd og Bilde og fra forbrukere. Der kan du ihvertfall få FullHD i den størrelsen til under 15.000. Lenke til kommentar
Kobbernikkel Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 I og med at du skal bruke den til både PS3, PC og sansynligvis HD-kanaler fra dekoderen så ville jeg absolutt ha valgt FullHD. Men så igjen sier jo noen at det er veldig liten forskjell på HDready og FullHD på TV'er under 42" fra lengre avstander. Nå vet jeg ikke helt hva de mener for ingen skriver eksakte lengden de mener, men noe mer enn fem meter er vel lite sansynlig siden man da ville sett veldig lite uansett. http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=2&...;visavdeling=34 Se litt på den siden der. De har veldig gode priser og de Toshibaene har fått gode kritikker hos Lyd og Bilde og fra forbrukere. Der kan du ihvertfall få FullHD i den størrelsen til under 15.000. Takker for svar Skalle Kanskje ett dumt spørsmål, men: Alle skjermene der har svart "ramme". Er desse skjermene å få i grått? Jeg har en ganske lys stue med hvite vegger. Føler at det blir voldsomt med svart ramme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå