maets Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Sant så sant. X200 scorer 4600 uten clock og 5260 OC til 730/930 (med dårlige drivere, det skal være sagt). Kommer det klokkbare drivere som er oppdaterte kan X200 prestere enda bedre, for 8700GT har et utrolig potensiale pga. at det er underklokket av fabrikk (pga av varme osv osv..) Finner det veldig praktisk og enkelt med denne 17". Den er ikke tung eller vanskelig å ha på fanget. Er genialt med hdmi 1080p rett inn i tven! Fint bilde og god lyd. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Sant så sant. X200 scorer 4600 uten clock og 5260 OC til 730/930 (med dårlige drivere, det skal være sagt). Kommer det klokkbare drivere som er oppdaterte kan X200 prestere enda bedre, for 8700GT har et utrolig potensiale pga. at det er underklokket av fabrikk (pga av varme osv osv..) Finner det veldig praktisk og enkelt med denne 17". Den er ikke tung eller vanskelig å ha på fanget. Er genialt med hdmi 1080p rett inn i tven! Fint bilde og god lyd. Du har HDMI ja, det er praktisk. HD-DVD også, eller? OC av bærbare kan jo være litt bingo.. Jeg synes valget av bærbar i dag er særdeles vanskelig, siden det er mange produsenter som ikke har HDMI eller S/PDIF. Også tåpelig lavt spesifikerte maskiner med små oppgraderingsmuligheter. Bygge de selv via nettbutikk er greit nok, men jeg mener det fortsatt er et godt stykke til de kan kjøre fra stasjonære. For noen holder det nok med en grei maskin, men for oss HW kresne skal det mye til for at vi blir fornøyde. Lenke til kommentar
maets Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Har også HD-DVD, er også snakk om at det er HD-DVD Brenner (men det er et mysterium ingen enda helt har avklart). Laptoper er ikke ment til å være de ultimate spille maskinene heller, så man skal ikke se på det som overraskende at stasjonære drar lett ifra (både i oppgradering og generell ytelse). De fleste på HW er veldig kresne. Å ha den beste PC-en, kan nesten sammenlignes som å ha den største tissen her inne (unnskyld uttrykket). Men det er sånn forumet har blitt, nesten en konkuranse føler jeg. Men X200 har oppfyllet mange av forventingene mine. Denne kommer jeg ikke til å bytte ut med en gang, har ikke råd til å tenke på det engang. Edit: OC er litt oppblåst. Hadde idle temperatur på ca 60 grader, og under spill 65-67 Endret 17. oktober 2007 av maets Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Har også HD-DVD, er også snakk om at det er HD-DVD Brenner (men det er et mysterium ingen enda helt har avklart). Laptoper er ikke ment til å være de ultimate spille maskinene heller, så man skal ikke se på det som overraskende at stasjonære drar lett ifra (både i oppgradering og generell ytelse). De fleste på HW er veldig kresne. Å ha den beste PC-en, kan nesten sammenlignes som å ha den største tissen her inne (unnskyld uttrykket). Men det er sånn forumet har blitt, nesten en konkuranse føler jeg. Men X200 har oppfyllet mange av forventingene mine. Denne kommer jeg ikke til å bytte ut med en gang, har ikke råd til å tenke på det engang. HE_HE. "Penisfaktoren" er stor her ja Skjønner at bærbare vil henge et godt stykke bak på ytelsestronen, men det er bare forferdelig frustrerende. Jeg er en av de som burde bytte ut den stasjonære av rene praktiske årsaker: plass. Men jeg vil nok angre som en hund idet jeg kvitter meg med den. Finnes ingen noenlunde portabel maskin som kan erstatte et RAID, kraftig skjermkort, oppgraderbar maskin og utbyggingsmuligheter. Mye av dette vil kanskje være et drawback for enkelte. Skjønner ikke helt hvorfor man ikke blir enige om en slags standard for skjermkort eller CPU, slik at det lett lar seg gjøre for en bruker å oppgradere dette på lik linje med en stasjonær maskin. Mener, det å kunne kjøpe et nytt skjermkort ville vel ha forlengt livet til en bærbar for en gamer ganske så betraktelig. Sikkert penger som avgjør det rotteracet der... Lenke til kommentar
maets Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Som du sier det er frustrerende, og det faktumet at det er vanskelig og oppgradere GFX gjør det bare enda verre. Dette er jo en del av markedsføringen til de forskjellige selskapene. De vil heller at du skal kjøpe en ny laptop istedet for å oppgradere den til en mye billigere penge. Er mange grunner til at man burde fått lov til å oppgradere, kanskje mye pga. miljø og forrurensning? Er mange produsenter som gjør det fysisk umulig å sette inn et annet kort bare på ren jævelskap. Dette er rett og slett usmakelig spørr du meg. Jeg pleier av og til å koble til ekstern skjerm, mus, tastatur og høytalere for å få den gamle feelingen igjen og det funker skal jeg si deg ! (lukke skjermen, skru av dvalemodus) Men vi får lage et brev eller noe i den duren og sende til laptop produsentene ! Endret 17. oktober 2007 av maets Lenke til kommentar
andylove Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Som du sier det er frustrerende, og det faktumet at det er vanskelig og oppgradere GFX gjør det bare enda verre. Dette er jo en del av markedsføringen til de forskjellige selskapene. De vil heller at du skal kjøpe en ny laptop istedet for å oppgradere den til en mye billigere penge.Er mange grunner til at man burde fått lov til å oppgradere, kanskje mye pga. miljø og forrurensning? Er mange produsenter som gjør det fysisk umulig å sette inn et annet kort bare på ren jævelskap. Dette er rett og slett usmakelig spørr du meg. Jeg pleier av og til å koble til ekstern skjerm, mus, tastatur og høytalere for å få den gamle feelingen igjen og det funker skal jeg si deg ! (lukke skjermen, skru av dvalemodus) Men vi får lage et brev eller noe i den duren og sende til laptop produsentene ! Tja, det eneste som kan fungerer her må være en miljødebatt. Det at man kan få mer miljøvennlige maskiner er jo midt i blinken i disse tider. Ikke bare det at ting blir brukt igjen, men snakk om positiv mediadekning! Mener produsentene har ALT å tjene på dette Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Hehe ser ut som at dere har snakket veldig mye her mens jeg har vært på skolen! Jeg har lest alt det dere har snakket om og kan se 2 sider når jeg kjøper x200! Som ifølge andylove sier høres det veldig tungt ut å dra på en 17" fram og tilbake fra skolen + bøker osv... Ifølge meg synes jeg at Compal IFL90+ høres bra ut, men kan dere fortelle meg fordeler og ulemper med den? Etter alt det dere har snakket om (maets og andylove) har jeg faktisk lært mer om PC, det er virkelig mye innenfor datateknologien som jeg ikke helt forstår ... hehe Endret 18. oktober 2007 av Vietpride Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) X200 er en knakende god pc, og om du vil ha en 17" er dette et glimrende valg (etter alle godordene jeg har hørt her på forumet). Om du vil ha en fremtidsrettet og en bærbar pc til en litt billigere penge og litt mindre skjerm, kan Asus C90 kanskje være noe å se på? Jeg har selv denne og er veldig fornøyd Her er en link til en tråd med info om denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=846411&hl= PS: Men har du penger nok, og vil ha en 17", så er X200 og Dell XPS 1730 glimrende pc`er! Takk for infoet Hvor mye C90 kosta sånn ca. ? Dell XPS 1730 har jeg sitt før... Jævlig bra og har veeeeldig lyst på den ... Men jævlig dyrt ass... =( Endret 18. oktober 2007 av Vietpride Lenke til kommentar
Existence Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Denne X200 funker den bra/optimalt te spill som FM08 og Wow.. Ikke sånn at den greier de, men at man kan kjøre FM raskt(er kjent for å være et tregt spill) og ha bra flytt i wow på store Raid, som kan lagge på dårlige PC-er... Takker for svar Lenke til kommentar
maets Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) FM08 og WoW krever nesten ingenting, men det vil kanskje være forskjell uansett for X200 er en veldig god maskin. Endret 18. oktober 2007 av maets Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 FM08 og WoW krever nesten ingenting, men det vil kanskje være forskjell uansett for X200 er en veldig god maskin. Men hva synes du om Comapl IFL90+ da? Ulemper? Fordeler? Lenke til kommentar
Existence Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Men Fm bør ha en bra pc sånn at det ikke så gå så sinnsykt tregt, og wow trenger sterk pc når man laster ned addons, og gjør store raid ( masse folk og masse ting som skjer) Lenke til kommentar
maets Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Dårlig bygge kvalitet, mye problemer med blå skjermer, dårlig tastatur, fingerprinten er ustabil (sluker rammen visstnok hos den) og wow knappene funker ikke. Fordelene, kan egendefinere den, lyststerk skjerm (den matte 1680x1050). kommer ikke på noe mer i farta akkurat. Men Fm bør ha en bra pc sånn at det ikke så gå så sinnsykt tregt, og wow trenger sterk pc når man laster ned addons, og gjør store raid ( masse folk og masse ting som skjer) Du trenger ikke en X200 for å spille de spillene uansett, denne sikter mere til grafikk krevende spill som CoD4, Bioshock ol. så wow og FM er nok en piece of cake. Lenke til kommentar
Existence Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Og film mulighetene på den frister så absolutt!! Ka me Starcraft 2 da? Vil den ha noen muligheter der? Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Dårlig bygge kvalitet, mye problemer med blå skjermer, dårlig tastatur, fingerprinten er ustabil (sluker rammen visstnok hos den) og wow knappene funker ikke. Fordelene, kan egendefinere den, lyststerk skjerm (den matte 1680x1050). kommer ikke på noe mer i farta akkurat. Men Fm bør ha en bra pc sånn at det ikke så gå så sinnsykt tregt, og wow trenger sterk pc når man laster ned addons, og gjør store raid ( masse folk og masse ting som skjer) Du trenger ikke en X200 for å spille de spillene uansett, denne sikter mere til grafikk krevende spill som CoD4, Bioshock ol. så wow og FM er nok en piece of cake. Er det muligt å kjøpe x200 på en 15" sjerm eller hvertfall mindre enn 17" ? Endret 18. oktober 2007 av Vietpride Lenke til kommentar
maets Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 dessverre er det ikke mulig. X200 er en ren gamer laptop og derfor er 17" best egnet. Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 dessverre er det ikke mulig. X200 er en ren gamer laptop og derfor er 17" best egnet. ah... ok... Det er sååå vanskeligt å velge en laptop man blir fornøyd med når det er så mangen forskjellige varianter og muligheter hehe... Men akkuratt nå så står Toshiba x200 på førsteplass på lista mi =) Lenke til kommentar
Existence Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Min og! Venta på Xps men det ble helt sinnsyk dyr Lenke til kommentar
maets Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 dessverre er det ikke mulig. X200 er en ren gamer laptop og derfor er 17" best egnet. ah... ok... Det er sååå vanskeligt å velge en laptop man blir fornøyd med når det er så mangen forskjellige varianter og muligheter hehe... Men akkuratt nå så står Toshiba x200 på førsteplass på lista mi =) Går selv 2. året på videregående (studiespesialisering, altså almenn for dere gamlinger som ikke visste det) og jeg skal invistere i en sekk som gjør det lettere og ikke minst tryggere å ta den med seg rundt omkring. Det er fullt mulig å ha denne som en "skole/kontor" pc også. Skriver mye på denne i sammenheng med skole (altså lekser, powerpoint fremvisning etc). Den er gansky handy fordi det følger med en fjernkontroll som du kan bruke under ppt fremføringer. Lenke til kommentar
Slyboogy Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 FM08 og WoW krever nesten ingenting, men det vil kanskje være forskjell uansett for X200 er en veldig god maskin. Men hva synes du om Comapl IFL90+ da? Ulemper? Fordeler? Wow trenger ikke sterk pc. End of discussion, hvem som tror dette her kan ikke ha peiling på pc. (sry men dette er sant) Har en pc fra 2001 som kjører wow uten problemer, den lagger forholdsvis mye under raid, men det går ikke ann å sammenligne en pc fra 2001 og PC-er som akkurat har kommet ut i 2007. Derfor vil jeg si at wow ikke er et spill man bør spørre om hvis man vil kjøpe en pc. Hvis PC-en kan kjøre ut3, cod4, crysis på 50-60 fps( kanskje mer) Så har du en pc som kan gjøre jobben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå