Gå til innhold

Spørsmål angående Gamer Bærbar PC

Vietpride

Anbefalte innlegg

Hadde selv i utgangspunktet bestilt en IFL90+ til jeg kom over X200. Angrer ikke et sekund på at jeg ventet å sparte opp de ekstra kronene. 2GB ram holder i massevis skal jeg si deg.

3Dmark scoren er jo ganske så forskjellig.

Link til oversikt over GFX kort. 8600GT på en 23 plass imotsetning til 8700GT på 12. Overklokket skjermkortet mitt og fikk fra utgangspunktet 4400 til 5260. Altså det klatret opp til en 5 plass rett under 7950GTX noe som alienware har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil han ikke da ha den til Skole også.. Jeg regner med at X200 blir litt for tung og klumpete.Jeg vil anbefale HP Compac 8510p den har fått veldig bra kritikk i alle testene i Norge! Skal vist ha 4300 i 3dmark06 med sitt HD 2600!
Ja men vi trenger ikke å bry oss om skolegreia hehe... Så lenge det er en bærbare PC så er jeg fornøyd =)
Altså bærbar + gaming er ikke en bra kombo, men skole bærbar gamer? blir litt vanskelig..Men for all del IFL90+ og den brage nevnte overnfor er sikkert gode maskiner det også!
Ja jeg er enig med at Bærbar + gaming er ikke en bra kombo. Men får bare håpe på den beste PC-en på en god pris...Men den x200 vill jeg gjerna ha fordi sjermkortet er veldig kraftig.... Så kanskje jeg sparer til en x200 hvis jeg ikke får bedre tilbud hehe... Men hva er 3Dmark? aldri hørt om .... Endret av Vietpride
Lenke til kommentar
Altså denne er fullt mulig å flytte på å ha med seg andre plasser. Har den lett på fanget, er faktisk ikke så tung som man skal ha det til.

Men ta en titt innom denne tråden "Den relativt uoffisielle Toshiba X200-tråden!" for mere info :)

oh nice takk skal du ha!

Men når det er snakk om opptaderinger av sjermkorter, hva gjør det med sjermkortet? Blir den bedre eller noe da?

Lenke til kommentar

Altså du vil få bedre ytelse ved klokking. Ingenting blir dårlig, men atm er det dårlig med drivere til klokking fordi 16x.xx serien (drivere) kan ikke klokkes.

Selv klokket jeg med 15x.xx drivere som funket bra i forhold til 3Dmark, men dårlig i HL:2.

Det er ikke farlig i seg selv, synet på klokking er ganske oppblåst.

Er mye enklere en det man skal ha det til. Er bare å holde kontroll over temperatur i GPU underkant av 80 grader.

Hvis du klokker for mye er det lett å klokke tilbake. :)

Lenke til kommentar
Altså du vil få bedre ytelse ved klokking. Ingenting blir dårlig, men atm er det dårlig med drivere til klokking fordi 16x.xx serien (drivere) kan ikke klokkes.

Selv klokket jeg med 15x.xx drivere som funket bra i forhold til 3Dmark, men dårlig i HL:2.

Det er ikke farlig i seg selv, synet på klokking er ganske oppblåst.

Er mye enklere en det man skal ha det til. Er bare å holde kontroll over temperatur i GPU underkant av 80 grader.

Hvis du klokker for mye er det lett å klokke tilbake. :)

aahh såpass hehe.... takk skal du ha =) Tror jeg skal kanskje kjøpe den Toshiba x200... har du også en sånn en?

Lenke til kommentar
Jepp jeg er en stolt eier av Toshiba X200 :)

Lykke til med kjøpet, uansett hva du tar av de nevnte tror jeg du blir fornøyd !

Hehe takk skal du ha!

Overklokket du sjermkortet du fikk med i toshiba x200? Og fikk den til å komme på 5 plass? Altså fra GeForce 8700 GT til GeForce 8700 GT SLI? :ohmy: Hvis det er det er det hvertfall bra å kjøpe Toshiba x200!

Lenke til kommentar

X200 er en knakende god pc, og om du vil ha en 17" er dette et glimrende valg (etter alle godordene jeg har hørt her på forumet).

Om du vil ha en fremtidsrettet og en bærbar pc til en litt billigere penge og litt mindre skjerm, kan Asus C90 kanskje være noe å se på? Jeg har selv denne og er veldig fornøyd ;)

Her er en link til en tråd med info om denne:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=846411&hl=

PS: Men har du penger nok, og vil ha en 17", så er X200 og Dell XPS 1730 glimrende pc`er!

Lenke til kommentar

C90 er ganske spesiell som du sier ettersom den kan lett oppgraderes. Men har liten tro på at man får inn et 8800 kort dessverre.

1730 er bare å drømme om for å si det slikt, det er for folk med spesielle interesser som kjøper og tar seg råd til den :p

Lenke til kommentar
C90 er ganske spesiell som du sier ettersom den kan lett oppgraderes. Men har liten tro på at man får inn et 8800 kort dessverre.

1730 er bare å drømme om for å si det slikt, det er for folk med spesielle interesser som kjøper og tar seg råd til den :p

Sånn og forstå at du har SLI utgaven av x200? Ser tidligere du har nevnt 8700GTX, men det stemmer vel ikke helt? Og er det slik at man kan sette inn en MXM modul for å få SLI hvis man ønsker det senere?

Lenke til kommentar

Har aldri sagt at jeg har 8700GTX SLI, for det finnes ikke engang.

Har Go8700GT, altså det som er standard med X200 20t.

Det finnes derimot en X200 versjon med 8600GT SLI. Tror ikke det går med MXM fordi toshiba har visstnok noen egne ting som skal forhindre det. (lest på notebookreview)

Edit: du missforsto når jeg skrev Go8700GT GFX?

Endret av maets
Lenke til kommentar
Har aldri sagt at jeg har 8700GTX SLI, for det finnes ikke engang.

Har Go8700GT, altså det som er standard med X200 20t.

Det finnes derimot en X200 versjon med 8600GT SLI. Tror ikke det går med MXM fordi toshiba har visstnok noen egne ting som skal forhindre det. (lest på notebookreview)

Skjønner. Slik jeg ser dette er denne maskinen svært god til sitt bruk. Jeg ville ha vurdert følgende:

1. Skal den transporteres eller bare være en "skrivebordserstatter"?

2. Pris

3. Vil den være veldig mye bedre enn f.eks Compal HEL90 eller Zepto 6224?

4. Service og tilgjengelighet

5. Batteri

For hvis man ser alt dette ann i en pott, så skal det nesten være full klaff på alle for at man skal bli fornøyde. Jeg for mitt vedkommende vurderer heller en mindre maskin siden jeg ønsker å ha den mer portabel. Andre kan derimot synes det er kjekt med en maskin som står stille men heller ikke en stasjonær. Hvis man er av sistesorten kan man vel strengt tatt vurdere en ren stasjonær maskin, for 14k får man et råskinn uten like.

Hvis maskinen skal kombineres med skole, tenk da over følgende: Du har med deg skolebøker, gymbag og PC. Alt dette tilsammen vil veien noen kilo. EDIT: Du skriver i første post at maskinen skal være med på skolen. en 17" på nesten 4KG blir vanvittig tungt å bære med seg, selv om 4KG alene virker lite. Trust me, jeg hadde en Dell Inspiron engang som veide litt over 3KG og det var svært tungt å bære med seg sammen med bøker. Da hadde jeg i allefall vurdert litt mer transportable maskiner fremfor en 17".

Et ting til som kan være kjekt å ta med seg: Hvis du er gamer som seriøs, vil det da ikke være dumt å ha en maskin som vil være håpløst utdatert om et par måneder. Mener, får du 5000 ut av 3DMark06 i dag, vil ikke spill som kommer om et halvt år være særlig aktuelt å kjøre i høy oppløsning. Selv min stasjonære med 7900GTO og E6600 får ikke mer enn 6500 poeng i 3DMark06. Ikke snakk om at jeg kan kjøre nye spill i høye oppløsninger. Det vil med andre ord kanskje lønne seg mer med en stasjonær man kan bytte ut enkelte deler i fremfor en dyr men lite oppgraderingsvennlig bærbar.

Skjønner at bærbar her ville blitt uaktuelt, men hvis du skal transportere maskinen ofte ville jeg heller ha kikket på maskiner som tåler en støkk. IBM gjør det, men de er til gjengjeld svært dyre. Sett at du mister sekken i gulvet hvor maskinen er under trykk av bøker etc. Det er et fall som vil koste deg dyrt. (jada, det finnes solide bærevesker).

Alt jeg vil frem til er at du kanskje kjøper deg et problem fremfor masse glede med en maskin som vil slite deg halvt ihjel.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Gode og kloke ord andylove!

Jeg ville ikke kjøpt denne på nytt om jeg hadde valget, jeg ser de upraktiske momentene du beskriver. Jeg ville heller kjøpt en stasjoner til 11-12k og en laptop til 4-5k.

Jeg sier ingenting imot X200 som laptop, for all del den er genial!

Har planer om stasjonær til neste år anyways.

Edit: IFL90+ og Zepto scorer ca. 3200/3300 i 3dmark06

Endret av maets
Lenke til kommentar
Gode og kloke ord andylove!

Jeg ville ikke kjøpt denne på nytt om jeg hadde valget, jeg ser de upraktiske momentene du beskriver. Jeg ville heller kjøpt en stasjoner til 11-12k og en laptop til 4-5k.

Jeg sier ingenting imot X200 som laptop, for all del den er genial!

Har planer om stasjonær til neste år anyways.

Joda, hehe, jeg skal ikke ta fra noen kjøpelysten. Men det er svært lett å bli blind på fine spesifikasjoner akkurat der og da. Dumt å bli etterpå klok. Kanskje greit å ta en runde til i tenkeboksen?

Jeg kan jo legge til at for mitt vedkommende er det også viktig med HDMI og digital utgang for lyd, siden jeg bruker maskina aktivt mot anlegget mitt. Kanskje ikke alle har behov for dette, men forskjellen på analogt og digitalt er svært stor. Dessuten, hva skal du game for på skolen? Med mindre man har stort behov for å skyte skurker i CS i et kvarter før timen begynner, så skjønner jeg greia ;)

Må innrømme at jeg tok et par runder på google med den x200. Den er veldig fin, men kanskje ikke helt optimalt for meg. Når jeg ser enda nærmere på de to kanditatene jeg forslo, så mangler de begge digitalt grensenitt for skjerm. Ergo utgår disse. Jeg lurer veldig på om jeg skal selge unna min stasjonære til fordel for en bærbar. Ulempen er at jeg har blitt veldig fristet av spill på PC i det siste. Surt å angre på at jeg ikke har kraft nok til f.eks UT3 eller lignende krevende spill.

EDIT:

Ingen superscore i 3DMark06 på hverken Zepto eller HEL90. Så man ser jo at begrensingene ligger der for de som ønsker å game.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...