Vietpride Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hei alle dataeksperter! Jeg har en gammel PC og kunne tenkt meg å kjøpe en ny en nå snart, og jeg lurer på om dere har noen gode råd til meg når det gjelder Gamer PC. Jeg vil ha en bærbar PC fordi da kan jeg te den med til skolen osv... Og jeg kunne tenkt meg å ha en Gamer Bærbar PC, da kan jeg spille nye spill og sånt med det samme. Lurer på om dere har noen gode sider/linker eller tips dere kunne ha gitt til meg? PS: Jeg vil helst ha en pris mellom 10-13 tusen kroner. Takk på forhånd! =) Lenke til kommentar
Slyboogy Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hei alle dataeksperter!Jeg har en gammel PC og kunne tenkt meg å kjøpe en ny en nå snart, og jeg lurer på om dere har noen gode råd til meg når det gjelder Gamer PC. Jeg vil ha en bærbar PC fordi da kan jeg te den med til skolen osv... Og jeg kunne tenkt meg å ha en Gamer Bærbar PC, da kan jeg spille nye spill og sånt med det samme. Lurer på om dere har noen gode sider/linker eller tips dere kunne ha gitt til meg? PS: Jeg vil helst ha en pris mellom 10-13 tusen kroner. Takk på forhånd! =) Acer aspire 5920g ville jeg anbefalt, jeg har en aspire 5720zg og den tar counter strike source på 90 frames per seconds (bra nok:D) Bare 5920g har dobbelt så mye dedikert minne på skjermkortet som denne her og har en harddisk på 250 gigabyte. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hadde heller kjøpt en Compal IFL90+ på www.multicom.no Bedre skjermkort med dobbelt så mye minne, og mulighet til å velge en raskere Cpu. Billigere er den også hvis du driter i operativsystemet... Har selv bestillt en med T7500 Cpu, 2gb minne, større batteri og 100gb 7200rpm disk. Kan velge større disk om du trenger det, men vil anbefale å kjøpe en vanlig ekstern disk om du skal ha masse filmer og anna skit som du ikke trenger tilgang til hele tiden. Den Acer PC-en kommer forøvrig med en 5400 disk, noe som ikke er helt optimalt til spilling. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvorfor er det ingen som anbefaler en Zepto 6224 eller 6625? Disse har jo begge 8600GT skjermkort på 512mb og knakende gode CPU'er. Kan jo konfigueres akkurat slik bruker vil ha dem OG du kan kjøpe de uten OS om man har dette fra før av. http://www.netshoposlo.no/aspx/produkter.a...Zepto&a=vis Dessuten ligger de jo midt i mellom hva trådstarter ønsker. Jeg kunne godt tenkt meg noen tilbakemeldinger i denne tråden om disse maskinene er gode, stabile og yter godt ved gaming. Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hadde heller kjøpt en Compal IFL90+ på www.multicom.no Bedre skjermkort med dobbelt så mye minne, og mulighet til å velge en raskere Cpu. Billigere er den også hvis du driter i operativsystemet... Har selv bestillt en med T7500 Cpu, 2gb minne, større batteri og 100gb 7200rpm disk. Kan velge større disk om du trenger det, men vil anbefale å kjøpe en vanlig ekstern disk om du skal ha masse filmer og anna skit som du ikke trenger tilgang til hele tiden. Den Acer PC-en kommer forøvrig med en 5400 disk, noe som ikke er helt optimalt til spilling. Den ser drit bra ut etter at jeg har gjort noen tilpassninger =) Men er det noen operativsystem der du kunne ha anbefalt? Og er den Panda Antivirus bra?: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...714%3bfl%3a1701 Endret 17. oktober 2007 av Vietpride Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hvorfor er det ingen som anbefaler en Zepto 6224 eller 6625? Disse har jo begge 8600GT skjermkort på 512mb og knakende gode CPU'er. Kan jo konfigueres akkurat slik bruker vil ha dem OG du kan kjøpe de uten OS om man har dette fra før av. http://www.netshoposlo.no/aspx/produkter.a...Zepto&a=vis Dessuten ligger de jo midt i mellom hva trådstarter ønsker. Jeg kunne godt tenkt meg noen tilbakemeldinger i denne tråden om disse maskinene er gode, stabile og yter godt ved gaming. - Hva mener du med OS? - Den PC-en ser ganske bra ut =) Kunne tenkt meg å hatt en sånn en jah... Nå står den skrevet opp i min liste på PC-er... Takk skal du ha. Jeg trenger fortsatt mer råd og informasjon hehe, det er godt å ha mangen muligheter og varianter man kan velge mellom =) Endret 17. oktober 2007 av Vietpride Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 OS=Operativsystem(Windows,Linux,MacOSX osv) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 kjøp Alienware notebook pcm jeg har det samme og er fornøyd Jeg har en av dem verdens beste bærbarene i verden, check it out (jeg har ikke sett en bedre pc enn min"!) http://www.alienware.com/product_detail_pa...ode=SKU-DEFAULT Lenke til kommentar
Slyboogy Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) ok jeg bøyer meg i asken den zeptoen var faen meg råå Men assa tror den toshiba x200 røyker de fleste pc'ene. Endret 17. oktober 2007 av Slyboogy Lenke til kommentar
maets Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 ikke vits og overkonfigurere zepto eller ifl90+ pga. at skjermkortet er en stor flaskehals. De to du har sett på nå har ikke de beste skjermkortene på markedet, men helt OK. Hvilke spill vil/spiller du? Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 kjøp Alienware notebook pcm jeg har det samme og er fornøyd Jeg har en av dem verdens beste bærbarene i verden, check it out (jeg har ikke sett en bedre pc enn min"!) http://www.alienware.com/product_detail_pa...ode=SKU-DEFAULT nå skulle vell trådstarter ha en pc mellom 10 og 13 tusen og da blir vell alienware i dyreste laget. Jeg støtter forslaget om zepto og compal...disse to lappisene yter omtrent like godt og koster så og si det samme...tror faktisk de har de samme specs også orginalt! En gamer laptop har som regel 17" tommers skjerm og jeg vil helst anbefale deg en slik(pga varmeutviklinga), men da får penga ben og gå på. kaster du på halvannen høvding til har du straks betrakdelig bedre laptoper å sikte til feks toshiba x200 og hp hdx 9050 Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 ikke vits og overkonfigurere zepto eller ifl90+ pga. at skjermkortet er en stor flaskehals.De to du har sett på nå har ikke de beste skjermkortene på markedet, men helt OK.Hvilke spill vil/spiller du?hehe ikke noe særligt nytt da men det er nemlig Final Fantasy XI Online & Battlefield 2 hehe... ikke så krevenese men jeg ser forsatt etter en kraftig gamer bærbar PC så jeg kan spille nye spill hvis jeg kjøper dem en dag i framtiden hehe...kjøp Alienware notebook pcm jeg har det samme og er fornøydJeg har en av dem verdens beste bærbarene i verden, check it out (jeg har ikke sett en bedre pc enn min"!)http://www.alienware.com/product_detail_pa...ode=SKU-DEFAULT Den hadde den råeste designen og var ganske heftig men den er altfor dyr =(.... Lenke til kommentar
maets Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Derfor bør du legge inn et par lapper og kjøpe x200 Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Derfor bør du legge inn et par lapper og kjøpe x200 Toshiba x200 ? Er den noe bedre enn Comapl-en og Zaptoen da? Endret 17. oktober 2007 av Vietpride Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Korrekt. Er den noe bedre enn Comapl-en og Zaptoen da? Lenke til kommentar
maets Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ja. Den har et Go8700GT 512mb GFX i seg. Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Ja. Den har et Go8700GT 512mb GFX i seg. aha!... Hadde den bare hatt 4GB minne hadde det vært supert! Skal putte denne i lista hehe! Lenke til kommentar
maets Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det er ikke vanskelig å sette inn selv men for å få fullt utbytte av 4gb ram trenger man 64-bit OS, noe som er litt upraktisk i forhold til vista drivere. (vet ikke om det har blitt forbedret nå) Lenke til kommentar
Vietpride Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Det er ikke vanskelig å sette inn selv men for å få fullt utbytte av 4gb ram trenger man 64-bit OS, noe som er litt upraktisk i forhold til vista drivere. (vet ikke om det har blitt forbedret nå) I see.... x200 var litt dyr da... Men hvis jeg venter lenger med å kjøpe PC så kan jeg få råd til en... Men den Compal IFL90+ ser jo ganske grei ut da?.. Kan velge med 4GB minne + 64-bit OS også. Endret 17. oktober 2007 av Vietpride Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå