-Sammy Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Som topic. Jeg er på utkikk etter et p35 hovedkort som er bra egnet for overklokking, støtter ddr2 og ligger helst ikke over 1000lappen. Takker for all hjelp! M.v.h restify Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) https://prisguiden.no/product.php?productId=74585 Review pitting the Abit IP35-E against the high and mid-range P35 boards. IP35-E had no problem keeping up with the ASUS P5K Deluxe or the Gigabyte P35-DQ6. Again, no big surprise with all boards falling within a tight deviation of +/- 2%. This is the 3rd best overclocking board, 7MHz (2%) below P5K Deluxe and 3MHz (1%) below IP35 Pro. Bottomline, it boils down to features and price. At $70 AR, Abit IP35-E remains the undisputed KING in value and performance. http://www.techspot.com/article/61-intel-p...rboard-roundup/ Endret 17. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) https://prisguiden.no/product.php?productId=74585 Review pitting the Abit IP35-E against the high and mid-range P35 boards. IP35-E had no problem keeping up with the ASUS P5K Deluxe or the Gigabyte P35-DQ6. Again, no big surprise with all boards falling within a tight deviation of +/- 2%. This is the 3rd best overclocking board, 7MHz (2%) below P5K Deluxe and 3MHz (1%) below IP35 Pro. Bottomline, it boils down to features and price. At $70 AR, Abit IP35-E remains the undisputed KING in value and performance. http://www.techspot.com/article/61-intel-p...rboard-roundup/ Hvordan tror du Gigabyte GA-P35-DS3R gjør det i forhold ? Produsent info: Bit-tech.net test Og hva er forskjellen på Gigabyte GA-P35-DS3R og Gigabyte GA-P35-DS3 Produsent info: GA-P35-DS3R Produsent info: GA-P35-DS3 Har fått med meg at det har noe med Southbridge chipen å gjøre, så har dette videre noe med RAID støtte å gjøre ? Er det kun dette eller er der mer ? Endret 17. oktober 2007 av restify Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Sikkert et bra kort det og. Tjaa tro ikke det skiller så mye,så det blir vel en smak sak. Endret 17. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Sikkert et bra kort det og. Tjaa tro ikke det skiller så mye,så det blir vel en smak sak. Det virker som du har ganske god peiling på saker og ting. Hva ville du ha valgt da? og på hvilke argument? Takker for all hjelp M.v.h restify Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Skulle jeg kjøpt P-35 nå. Hadde jeg valgt dette. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33564...BE-D2583A1CB52E Nei har vel ikke noen flere forslag og komme med. Endret 17. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Det var det med 1000kr grense da. Ellers støtter jeg Snipsats forslag. Er selv veldig imponert/fornøyd med dette Gigabyte hk'et (P35-DS3P) Det er vel også det samme som Oldman her på forumet klokker Quad G0'er "til himmels" og litt til. PS. Det har dog ikke "fancy" kjøleribber bortsett fra på NB (illustrasjon på Netshop er ikke den versjonen de solgte meg ihvertfall. Den har en relativt stor kjøleribbe på NB) Endret 17. oktober 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Men hva er best? P35 eller X38 ? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det var det med 1000kr grense da. Ellers støtter jeg Snipsats forslag. Er selv veldig imponert/fornøyd med dette Gigabyte hk'et (P35-DS3P) Det er vel også det samme som Oldman her på forumet klokker Quad G0'er "til himmels" og litt til. PS. Det har dog ikke "fancy" kjøleribber bortsett fra på NB (illustrasjon på Netshop er ikke den versjonen de solgte meg ihvertfall. Den har en relativt stor kjøleribbe på NB) Kanskje du vet litt mer om forskjellen mellom disse DS3 variantene TL1000? Jeg har akkurat fått meg et slikt Gigabyte GA P35 DS3 til den nette sum av Kr 766,- Det har jo kun 1 stk pci-e 16x spor og jeg lurer på om ikke det har ICH9 sørbrikke (og ikke ICH9R?) Jeg ser også nå på esken at det står "P35 Express" mens på Asus P5K dlx jeg har står det bare P35. Er det med Intel som med Microsoft, når kaller noe Express, betyr det egentlig bare noe litt dårligere? Jeg ga opp å finne ut av dette, trodde Asus var ille med sine 17 varianter av P5K, men Gigabyte er tydeligvis ikke noe bedre, så gjorde til slutt som jeg pleier; kjøp først lær etterpå... Skal i alle fall bruke kortet sammen med en E6750, og for klokketesting blir det sammen med BallistiX PC8000 brikkene mine. Så kan komme tilbake til resultatet av dette senere om det er interessant restify. X38 for 1000 lappen er vel en stund til man får... Om du vil litt over 1000 lappen er også Asus P5K-E et HK jeg vet er meget bra til klokking av både Quad og dualcore. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Enig med pcp160 Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Kjøp først, lær etterpå ja heheh vet om den du.. Neida, jeg kjøpte meg et P35 DS3R jeg. Såg det var brukt en del hos folk som klokker, og det såg ut til å ikke ha noen stabilitetsproblemer. Så videre enn dette får jeg bare se det ann. Forskjellen på P35 DS3 og P35 DS3R er at sistnevnte bruker ICH9R, mens DS3 bruker ICH9. Dette vil si at DS3 ikke har raid kontrollere (Intel® Matrix Storage Technology). Det er altså kun på DS3R man kan kjøre raid. Også tror jeg DS3R har en ekstra sata/esata port. GA-P35-DS3R GA-P35-DS3 Det var det jeg kunne finne. pcp160: Skal i alle fall bruke kortet sammen med en E6750, og for klokketesting blir det sammen med BallistiX PC8000 brikkene mine. Så kan komme tilbake til resultatet av dette senere om det er interessant restify. Joda det er alltid interesannt med litt resultater bare å komme med de. M.v.h restify Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ja, da har jeg fått testet litt, og jeg finner så langt dette Gigabyte DS3 vel verdt sine 760 kroner. Får uten problemer dratt E6750 opp i 4Ghz og fsb 500, minne 1:1. Jeg har ikke satt minnetider optimalt, og tiden kan helt sikkert forbedres noe, men jeg syns nok helt umiddelbart at 13,25 sek var litt tregt i forhold til frekvensen. Men hk er i alle fall klokkevillig, og klarer fsb 500 uten å øke noen av hk spenningene. Men er mulig det må til for å kjøre stabilt, har ikke kommet så langt enda. Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Ja, da har jeg fått testet litt, og jeg finner så langt dette Gigabyte DS3 vel verdt sine 760 kroner.Får uten problemer dratt E6750 opp i 4Ghz og fsb 500, minne 1:1. Jeg har ikke satt minnetider optimalt, og tiden kan helt sikkert forbedres noe, men jeg syns nok helt umiddelbart at 13,25 sek var litt tregt i forhold til frekvensen. Men hk er i alle fall klokkevillig, og klarer fsb 500 uten å øke noen av hk spenningene. Men er mulig det må til for å kjøre stabilt, har ikke kommet så langt enda. Ok, kult ! Det blir litt klokking med meg også etterhvert, skal ribbe PC-en og bygge fra grunnen av før jeg bynner med noe klokking da. Må spare inn noen watt her og der, det er så utrolig mye jall i PC-en min nå. Katoder, leds, viftekontrollere, brytere, 10km med kabler, x - antall vifter osv. osv. Men det blir nok M.v.h restify Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ja kan være greit å få ryddet ut litt restify. Her er det relativt minimalistisk, ingen vifter, og ingen jalla. Post gjerne resultater du også når du kommer så langt. Kommer her til å kjøre ca 3,4-3,5Ghz som 24/7 fart, og det ser ut til at opp til ca 3,4Ghz går akkurat med V-core på auto, etter det må jeg øke på litt med spenningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå