Skalle Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg skal kjøpe TV og er egentlig ganske bestemt på hva jeg vil kjøpe, men så ser jeg følgende når jeg ser på priser og kvalifikasjonene TV'ene har : Alle TV'er med full HD fra 37" og nedover som er billige, har stort sett 8ms. Når man ser på TV'er med akkurat samme kvalifikasjoner som en 37" med FullHD og alt det der, men som bare er nesten 10.000 kr dyrere så ser jeg at på den dyre TV'en er det 3-6ms. Da kommer spørsmålet. Hva i alle dager er egentlig dette med responstid (som jeg tror jeg har forstått at dette er) og hvor mye effekt har det fra 8ms til f-eks 6ms eller helt ned i 3ms? Er det noen som helst poeng og skulle kjøpe en TV som er egentlig helt likt, men som har 2-5ms mindre og opptil 10.000 kr dyrere? Hvilke bruksområder er det dette kan vise best forskjell på? Min gamle TV er litt sånn til tider at lyden kommer litt før eller etter (husker ikke helt) bildet så det ser av og til ut som musikkvideoer er dårlig dubba eller dårlig redigert. Har dette noe med responstiden å gjøre? Håper noen som har peiling på hva dette dreier seg om kan gi meg et fornuftig svar. På forhånd takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå