Gå til innhold

World of warcraft med ubuntu.

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt rykter om at wow funker veldig bra i wine. Stemmer dette?

For eneste grunnen til at denne maskina fortsatt kjører windows er pga. spill som wow/wc3.

Jeg bruker ubuntu ellers og vil nok gå for dette.

Så kommer "dilemma". Skal prøve å kopiere over wow mappa til en NTFS disk, vil jeg klare å få kopiert dette tilbake etter jeg legger inn ubuntu, uten noen større problem?

-Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erfaringen min er at WoW fungerer svært bra i WINE, da med nVidia-skjermkort. Enkelte ATI-kort kan nok ha litt større problemer, men dette bedrer seg raskt med ATI/AMDs nye satsning på linux-drivere.

Ubuntu kan både lese og skrive NTFS med en tilleggspakke, NTFS-3G, så du skal få tak i WoW uten store problemer vil jeg tro. :) (Kun lesing fra NTFS funker out-of-the-box, mener jeg å huske).

Lenke til kommentar

Jeg spiller selv WoW på ubuntu og arch, og har aldri hatt problemer med det. (Prøvd på minst 5 forskjellige PC-er.).

Du burde ikke få noen problemer med å kopiere fra ntfs. Bare husk å innstallere ntfs-3g. Bare en ting med å kopiere wow fra en windows-installasjon: På en PC så nektet den å starte fra den, så han måtte reinstallere wow.

wc3 har jeg ingen erfaring med.

Dersom du skal innstallere wow på linux kan jeg anbefale https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft . Er den jeg har fulgt hver gang. Og selv om du kopierer fra en windowsinnstallasjon, så burde du gjøre tweakene som er nevnt i guiden.

EDIT: Dersom du raider, så regner jeg med at du trenger vt/ts. TS-klient ligger i pakkebrønnen til ubuntu. VT er litt mer knotet, men ikke umulig. :) Og husk at du må bruke 32-bit alsa-oss dersom du kjører 64-bit ubuntu.

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Så bra! :) Hvordan gjorde du det?

Jeg fulgte den fantastiske guiden du hadde.

La wow over på den 120gb disken som vist på screenshot.

Denne er ntfs, skal endres når jeg får alt over på en annen disk.

Eneste "problemet" jeg møtte på var skjermkortdriverene.

Ting ser fortsatt litt rart ut, men må vel stille inn ting litt bedre.

post-27513-1192649175_thumb.png

Endret av Instict
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...