Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Oslo-folk har fått parasitt i drikkevannet

AlleDager

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kommer det ikke akkurat som en overraskelse at det er skumle saker i vannet vårt.

Det er jo tidligere vært avisoppslag som hevder at vannrørene er av forferdelig kvalitet og viser til diverse bilder og lekkasjer.

Til tross for at UVfilter og membranfilter pr i dag er de beste måtene å rense vann på, bruker vi klor.

Derfor kom jeg på tanken å anskaffe et UVfilter selv. Strålet vann fra vanndispenser er som regel mye bedre enn vann fra springen, og det kunne vært greit å UVstråle alt vannet man drikker. Enten man har et UVfilter etter hovedvannkrana eller under kjøkkenbenken..

Vet noen av dere om priser eller tilgjengelighet på slike vannfilter?

Edit: jeg er ikke noen g...whateverthenameis-hysteriker, men er kritisk til vannkvaliteten vår.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Det var visst et mer genialt terroristangrep enn jeg først antok! Hansa og Ringnes har bare satt ut rykter om parasitter, og dermed var kaoset igang! Uff..genialt..ondt..vi snakker business!

Forresten er parasitter i vannet en bra måte å slanke seg på. Håper det kommer noe som varer frem til sommeren så vi kan komme i badebuksa i rimelig form når den tid kommer!

Endret av ThePretender
Lenke til kommentar
Ikke bare fryd og gammen til vanlig eller.

(er ikke sikkert dette er i Oslo, men man får i hvertfall et innblikk i åssen det er enkelte steder!)

Etter det er blitt "renset"?!?

Det er altså en god grunn til at sånne vannfiltre man har etter hovedvannkrana blir tette! Døde mus! :dontgetit:

Jaja, jeg stikker til AGA og kjøper noen hydrogen/oksygentanker! :p

Men det er typisk. Norge har ikke verdens beste vann. Vi har et veldig godt utgangspunkt, men vi har absolutt ikke det beste sluttproduktet. Vann fullt av parasitter og klor :sick:

Se på Nederland, de henter drikkevann fra en av Europas mest forurensede elver. De bruker ikke klor i renseprosessen og har likevel et sunnere drikkevann enn i Norge.

Lenke til kommentar
Deilig med ferskt vann fra springen( bor i sentrum, Oslo). Har drukket det hele tiden selv om mamma koker vannet og ber meg gjøre det.

Det er vel ikke så lurt, eller hva? Skjønner ikke at du gjør det, håper bare ikke staheten/dumheten din gjør at du blir syk.

Jeg er toppidrettsutøver. Har immunforsvar til det.

Lenke til kommentar
Deilig med ferskt vann fra springen( bor i sentrum, Oslo). Har drukket det hele tiden selv om mamma koker vannet og ber meg gjøre det.

Det er vel ikke så lurt, eller hva? Skjønner ikke at du gjør det, håper bare ikke staheten/dumheten din gjør at du blir syk.

ok, også godt trente folk kan bli syke. Husker de ståle solbakken- godt trent fotballspiller som fikk problemer med hjertet. Også idrettsutøvere kan bli syke.

Bare gjør hva du vil, men jeg håper du ikke blir syk!

Lenke til kommentar

ok, også godt trente folk kan bli syke. Husker de ståle solbakken- godt trent fotballspiller som fikk problemer med hjertet. Også idrettsutøvere kan bli syke.

Bare gjør hva du vil, men jeg håper du ikke blir syk!

Forbinder toppidrettsutøvere med skader og sykdom jeg. Ofte er de så overtrente at de er ekstra mottakelige for sykdom.

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at toppidrettsutøvere har svakere immunforsvar enn vanlige folk fordi de tyner kroppen sin så hardt?

Uansett: Håndballspilleren Anne-Lene Selvik døde som følge av komplikasjoner på grunn av giardia-parasitten hun fikk da denne parasitten herjet i Bergen.

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at toppidrettsutøvere har svakere immunforsvar enn vanlige folk fordi de tyner kroppen sin så hardt?

Uansett: Håndballspilleren Anne-Lene Selvik døde som følge av komplikasjoner på grunn av giardia-parasitten hun fikk da denne parasitten herjet i Bergen.

Bra innlegg, Simen, kanskje AlleDager tar til fornuften nå, og koker vannet som alle oss andre.

Lenke til kommentar

Okokok må stikke nå men en lite innlegg først.

Mente ikke toppidrettsutøver bokstaveligtalt. Men har veldig godt immunforsvar, og ser på meg selv som veldig godt trent. Derfor tror ikke jeg at jeg kan ta skade av dette. Jeg drikker nå vann fra springen, skal bli morro og se hva som skjer- ingenting.

God Helg.

Simen1 jeg er ikke klovn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...