Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Oslo-folk har fått parasitt i drikkevannet

AlleDager

Anbefalte innlegg

Eg trur at AP og innvandrerane har starta ein krimmliga som vil gjøre oss utav spill eller drepe oss for å bli diktatorar!

Ved å gi oss kraftig diarè og oppkast om en ukes tid? :wee:

Jada, kaster bensin på bålet.

Heldige meg som kan nyte godt springvann fra Skullerud, aaaah. Tror jeg går og tar et nå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkel løsning: Drikk øl istedet.

Second that. Eller vin, vin er enda bedre, for der slipper du risken med at de har brukt infisert vann i den.

5 (liter) om dagen, gjør godt for magen.

Men sånn seriøst, hvordan gjør de med infisert vann det når de dusjer? Siste jeg har fått med meg er at det "skal" bli utbedra til Februar, som forøvrig er en stund.

Lenke til kommentar
Men gjennom øya er ikke noe problem eller?

Det er snakk om parasitter, ikke syre :p

Det som er morsomt er at kommunen ble varslet en uke siden om dette og det som er enda bedre er at vann fra flaske kjøpt fra butikken er for det meste springvann. Blir jo hvertfall fin omsetning for butikken da.

Lenke til kommentar

Det første jeg gjorde da jeg kom hjem fra jobb i dag, var å drikke et glass is-te som var blandet med kranvann i går. Jeg fikk en liten uhm-følelse da det gikk opp for meg, men så kom jeg på at myndighetene har jo visst om dette i rundt en uke, så jeg har jo allerede drukket bøttevis av dette vannet. Jeg tror ikke ett glass ekstra gjør den store skaden.

Det er sikkert mange som ringer på jobb i morgen og sier at de sitter på dass med diaré.

Lenke til kommentar

Leste nettopp på vg, at vi kan risikere å måtte koke vannet helt til nyttår, det høres ikke bra ut.

HER står i hvert fall de reglene man må forholde seg etter.

Men hvordan har vi i det hele tatt kommet i denne situasjonen? Hva er det som har gjort at vi har fått denne Giardia-parasitten i vannet?

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Leste nettopp på vg, at vi kan risikere å måtte koke vannet helt til nyttår, det høres ikke bra ut.

Nå er jo disse tabloidavisene veldig glad i krisemaksimering. Faktum er at hele greia enten avblåses på fredag eller at det i ytterste konsekvens ikke er i orden før de setter nytt renseanlegg i drift i februar, men det er vel svært lite sannsynlig og hadde vært en ytterst spesiell situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...