stigfjel Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Har du noen antagelse på hvilket prisleie dette kortet vil havne i? 2000-3000? Det kortet vil nok ligge i det prisleiet der. Supermicro er ikke noe billigmerke, og vil nok ligge et par hundre over tilsvarende kort fra Asus, MSI osv. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Men et godt "serverkort" har man som regel i en 4-5 år uansett. Min server har stått 24/7 i snart 4 år og gjør jobben like godt som fra første dag. Så det er verdt investeringen. Jeg falt ikke for fristelsen til å kjøpe eller bruke et gammelt desktop HK. Jeg gikk til intel og fant akkurat det jeg ville ha. Endret 11. november 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Da har jeg fått prisen for Supermicro C2SBX. Kortet vil ligge på 2132 kr + mva, altså 2665 inkl. mva. Prisen er ganske stiv, men dette er egentlig som ventet. Hovedkort fra Supermicro ligger gjerne et stykke over tilsvarende kort. Noe av det som driver prisen opp her, er nok fordi at kortet også har 2 PCI-X 133 MHz porter. Intel Gbps ethernet er også en faktor. En jeg pratet med hos nextron mente det skulle være mulig å bruke en PCI-E x16 port til andre ting enn skjermkort, men dette skulle han sjekke opp. Kortet har 2 stk PCI-E x16 porter. Og ifølge samme person skal det være mulig å benytte et vanlig PCI-kort i en PCI-X port. Lenke til kommentar
Delish Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Dette m-atx hovedkortet har 6sata porter og intel gigabit Asus P5E-VM DO: Brikkesett type: Intel Q35 Express / Intel ICH9DO Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - Intel 82566DM - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet Lagergrensesnitt: Intel ICH9DO : Serial ATA-300 - kontakt(er): 6 x 7-pin seriell ATA - 6 Enhet(er) - RAID 0 / RAID 1 / RAID 0+1 / RAID 5 JMicron JMB368 : ATA-133 - kontakt(er): 1 x 40-pin IDC - 2 Enhet(er) Grafikk-kontroller: Intel GMA 3100 Ekspansjonsspor: 1 prosessor - LGA775 Socket 4 minne - DIMM 240-pin 1 PCI Express x16 1 PCI Express x1 2 PCI Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Virker interessant hvis man skal sette opp en enkel server. Men hvis man skal inn med en del tilleggskort, noe som er vanlig for en multimedia-boks kommer man litt til kort på dette hovedkortet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Og ifølge samme person skal det være mulig å benytte et vanlig PCI-kort i en PCI-X port. Det er korrekt. Jeg kjører et PCI-X Intel Gbit NIC i PCI sporet på min kontorpc. Men PCI-X har delvis utspilt sin rolle nå. NB! Hvis man dog ikke skal ha kort som er vanskelig å få tak i til annet enn PCI-X. Har supermicro et tilsvarende HK med kun PCI/PCIe? Endret 20. november 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det er korrekt. Jeg kjører et PCI-X Intel Gbit NIC i PCI sporet på min kontorpc. Mente å f.eks. bruke et PCI TV-kort eller lydkort i en PCI-X port. Men PCI-X har delvis utspilt sin rolle nå.NB! Hvis man dog ikke skal ha kort som er vanskelig å få tak i til annet enn PCI-X. Har supermicro et tilsvarende HK med kun PCI/PCIe? Ikke som jeg har sett, i hvert fall. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Ville bare bekrefte at PCI-X kort fungerer i PCI sloter. Endret 20. november 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ville bare bekrefte at PCI-X kort fungerer i PCI sloter. Jada, det er gammelt nytt. Bruker selv et PCI-X SCSI-kort i et vanlig PCI-spor. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 En annen ting som er litt interessant, er at det visstnok er en "Debug mode" som tillater at man setter et PCI-E x1/x4/x8 tilleggskort i et PCI-E x16 spor på Supermicro sine hovedkort. Stemmer det betyr det at Supermicro har funnet en vei utenom chipset-begrensningen som gjør at man kun kan benytte grafikkort i et PCI-E x16 spor på X38 baserte hovedkort. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ville bare bekrefte at PCI-X kort fungerer i PCI sloter. Jada, det er gammelt nytt. Bruker selv et PCI-X SCSI-kort i et vanlig PCI-spor. Jeg bekreftet det siden du la vekt på det i ditt innlegg over meg. Men hva med motsatt? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg bekreftet det siden du la vekt på det i ditt innlegg over meg. Men hva med motsatt? Det var det jeg snakket om, at man visstnok kan sette et ordinært PCI-kort i en PCI-X port. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg bekreftet det siden du la vekt på det i ditt innlegg over meg. Men hva med motsatt? Det var det jeg snakket om, at man visstnok kan sette et ordinært PCI-kort i en PCI-X port. Aha, da leste jeg helt feil, beklager. Men det var greit å vite for jeg har et scenario nå hvor jeg lurte på akkurat det. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Aha, da leste jeg helt feil, beklager. Men det var greit å vite for jeg har et scenario nå hvor jeg lurte på akkurat det. Har ikke prøvd det selv, så jeg kan ikke bekrefte det. Men går det, så vil Supermicro C2SBX være et meget fleksibelt kort for de som har en del tilleggskort. De to PCI-X portene er i tillegg tilknyttet en kontroller som igjen går over PCI-E. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Veldig kjekt å vite Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Aha, da leste jeg helt feil, beklager. Men det var greit å vite for jeg har et scenario nå hvor jeg lurte på akkurat det. Det har jeg også. Ikke fordi jeg mangler PCI-porter for PCI-kort, men det blir litt mer gunstig i forhold til plassering av kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå