RSy Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har to skjermer (Nvidia/nView) og forsøker å bruke VNC. Desverre får jeg bare opp den ene skjermen fra host-maskinen på klienten. Hva gjør jeg for å se begge skjermene? RSy Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 bruk www.realtimesoft.com ´s ultramon i winxp, da funker alt så mye bedre http://satanical-hamsters.org/puter/desktop08.jpg min desktop i full size Lenke til kommentar
RSy Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Hva gjør dette programmet? Skal jeg bruke det sammen med VNC? Eller altså på hosten? RSy Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 installere og runne, dual screen support blir så mye bedre i xp :-) må stille det inn slik som du vil ha det Lenke til kommentar
RSy Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har forsøkt det nå, men når jeg bruker VNC fra en klientmaskin får jeg fortsatt bare opp desktop-skjærmen fra hosten. Hvordan skal jeg få sett begge på klientmaskinen? RSy Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 høyre klikk på skrivebord etc. velg skjerm 2, og "utvid skrivebord til denne skjermen" etc så er det bare å runne det progget kan jo se på siden dies for hints;) Lenke til kommentar
RSy Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har jo gjordt det for lenge siden da.... Jeg kjører med to skjærmer i dag, og det fungerer helt fint. Problemet kommer når jeg skal bruke laptopen til å koble til hjemmemaskinen (hosten). Hosten har toi skjermer, og begge disse er i bruk. Når jeg bruker VNC på klientmaskinen (laptopen) for å koble til hosten (hjemmepc'en) får jeg bare opp den ene skjærmen. Jeg har behov for å kunne se begge. Hva gjør jeg? RSy Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 du kan ikke se to skjermer sålenge du ikke har to skjermer koblet til den enheten. med andre ord : stasjonær pc med 2 skjermer = dual screen laptop kobla til stasjonær = single screen Lenke til kommentar
RSy Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Ja, det skjønner jeg da... Men det er mulig å connecte til den stasjonære via laptopen og remotecontrol-software for å kunne se begge skjærmene til den stasjonære i ett vindu på laptopen. Jeg må bare vite hvordan... RSy Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 hvis de er i ett og samme nettverket er det bare å kjøre eksternt skrivebord dvs koble deg til den andre maskina da ser du alle skjermene som er på den maskina du kobler deg til. jeg gjør det samme her jeg selv har dual skjerm og jeg kobler meg til ei anna maskine på nettverket da ser jeg begge skjermene til den maskina + mine egne Lenke til kommentar
RSy Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Kan du forklare det litt nærmere? RSy Lenke til kommentar
RSy Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 Skrev mail til VNC, og har fått svar. Til orientering vil mulighet for dualmonitor være med i neste versjon, som vistnok blir et stort hopp fra dagens versjon. Morro! RSy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå