Fritz0r Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Kunden skal skrive reklamasjons skjema, Komplett skal hjelpe kunden, se over at den er rett fyllt ut, for så og sende den inn til produsenten. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Nå er det flere som blander kjøpsloven med forbrukerkjøpsloven... siden denne er kjøpt inn til et firma fra Norek har man ikke krav på heving når samme feil skjer 3. gang. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 okey fint å vite. Men har et spm. PC-en er kjøpt fra norek, har ikke henvendt meg til dem ang reprasjon men direkte til asus. Jeg kjøpte PC-en gjennom jobben til faren av kompis av meg for å spare noen kroner. Så vist ASUS ikke klarer fikse problemet skal jeg da henvende meg til dem som er dem jeg har vært i kontakt med, eller skal jeg kontakte norek? Du har spart noen kroner, og skaffet deg vesentlig dårligere rettigheter samtidig (kjøpsloven, ikke forbrukerkjøpsloven) . Sånn er det gitt. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 har parta med dem nå. og selv om jeg var mindre sur når jeg prata med kundebehandleren (er kun en kunde behandler så har prata med han før) så holdt jeg meg saklig, og fikk forståelse, saken har nå høyeste prioritet... Ja jeg sparte noen kroner, men viste ikke at loven var så forskjellig. nå som jeg vet det kommer jeg ikke til å handle gjenom et frima lengere, selvom jeg kan spare penger på. Er villig til å betale litt ekstra for rettighetene som man får som privat kunde. Selv om jeg ikke har krav på ny vare. vil det ikke snart bli mer lønsomt å gi meg det enn å reparere samme vare flere ganger. (om de ikke skulle klare det nå heller) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Husk på at de har avtaler med sine leverandører igjen, de får dekt reparasjon av produsenten, men er ikke sikkert de får kredit på produktet fra produsenten . Derfor får du reparasjon, fordi det er i utgangspunktet gratis for butikken. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 for butikken er det gratis ja. men jeg har henvendt meg direkte til produsenten, uten å gå innom butikken.. så norek har ikke fått noe som helst informasjon om at PC-en er defekt. Ville tror at det er en grense på hvor mange ganger de vil reparere en vare.. Men det beste hadde jo vært om de hadde klart å fikse det da. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Greia er at å reparere en vare som regel er en god del rimeligere enn å gi ny for produsenten også . Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 ja fikk den igjen paa fredag - skrur den paa - det f0rste jeg ser er ivalid boot.ini start c:\windows. okey den boota men litt rart aa ha feil i boot.ini etter en service... kommer inn i windows, oppdatere antivirusen. rebooter. gaar inn paa winupdate startere oppadteringen - 10 min aa pcen har fryst. det eneste de hadde gjort var a kj0rt recovery for de fant ingen feil. ringt asus med en gang, og siden jeg har presatert meg som privatperson hele tiden tenkte jeg aa se hva han sa vis jeg brukte rettighetene til en privat person. da jeg sa de hadde pr0vd 3 ganger pa samme feil og ikke klart aa fikse den, sier han at det ikke er noe feil paa pcen, sa de har gjor sin del. videre ber han MEG om a pr0ve meg fra med egen software, altsaa installer clean windows, men det er det jo alt paa den. han mente da uten drivere og alt annet for aa se om den hang da.. vist den ikke gjorde det var det ikke noe feil med den. ble rimlig hissig av meg da. naar han sitter et annet sted i norge og pastaar at det ikke er noe feil med pcen! skulle ta den inn en gang til men fant dem ingen feil naa heller vil de bare sende den tilbake. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 videre ber han MEG om a pr0ve meg fra med egen software, altsaa installer clean windows, men det er det jo alt paa den. han mente da uten drivere og alt annet for aa se om den hang da.. vist den ikke gjorde det var det ikke noe feil med den. ble rimlig hissig av meg da. naar han sitter et annet sted i norge og pastaar at det ikke er noe feil med pcen! skulle ta den inn en gang til men fant dem ingen feil naa heller vil de bare sende den tilbake. Software er ditt eget ansvar. Og han har rett. Dersom den ikke henger med clean installasjon har du ikke noen hardwarefeil, og heller ikke rett på noe som helst. I tillegg prøver du å lure til deg ting du ikke har krav på. Send inn maskinen, er det ikke feil på den sendes den tilbake med gebyr for feilsøking. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 er jo det at den er clean og ike fungere som den skal! og pr0ver ikke lurere meg til det, ville h0re hva han sa. og det jeg ble sinna for er han pastaar at det ikke er noe feil med den. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 er jo det at den er clean og ike fungere som den skal!og pr0ver ikke lurere meg til det, ville h0re hva han sa. og det jeg ble sinna for er han pastaar at det ikke er noe feil med den. Den har vært på verksted, og verkstedet sier at det ikke er noen feil. Det er det han du snakket med ser på. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 ja. det er greit aa se men naar jeg som kunde sier til han at den ikke fungerere kan ikke han sitte dere aa si at jeg lyver for han ser paa skjermen sin at teknikeren ikke fant noe feil... Jeg menere det ikke kan være software feil. selv har jeg kjørt recovere og feilen var der fremdeles. jaha kan det være software feil paa recovery cden tro? testen med en annen versjon av windows. samma feil.. selv naar ASUS selv har kjørt recovery har feilen ikke gaat bort. saa da mennere jeg at vi kan utelukke det.. og en annen ting: man bytter vel ikke deler vist ikke man finner feil? med tanke paa at HK ble byttet f0rste gang og disken andre gang.... selv om jeg var sinna naar jeg pratet med kundebehandleren gikk jeg ikke løs paa han, jeg vet at han ikke har noe med reprasjonen aa gjøre. men naar han sitter dere aa sier at det ikke er feil pa pcen min pga at teknikeren ikke finnere feil, ble jeg kanskje litt for sinna.. var da jeg nevnte det med 3gangere reprasjon for samme feil har man krav paa ny vare... ble ikke mindre sur da han sier at det har jeg ikke siden det ikke er feil paa pcen.. jeg vet jo at jeg ikke har krav paa ny vare, men det er for de det er bedriftkjøp og ikke privat kjøp, men naar jeg henvenderer meg som privat person og han sier jeg ikke har rettighetene siden dem ikke finnere feil er det noe som ikke stemmer... Men er det noen som har noen raad for hva jeg kan gjøre? jeg har kjøpt en pc til 12k som ikke fungerere og asus paasaar det ikke er noe feil med den. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Så du ble egentlig sur fordi han ikke ville la deg heve kjøpet når du visste at du ikke hadde krav på det? Mener du det fortsatt er feil kan du jo sende den inn til et annet verksted evt. (hvis de har andre verksteder) Hva er egentlig problemer i dag? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 problemet er at pcen ikke fungerere. og asus finner ikke noe feil. Og nei jeg er ikke sur for at jeg ikke faar noe jeg ikke har krav paa. Er sur fordi pcen fungerere i f0lge dem. MEN det gj0r den IKKE! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 problemet er at pcen ikke fungerere. og asus finner ikke noe feil. Og nei jeg er ikke sur for at jeg ikke faar noe jeg ikke har krav paa. Er sur fordi pcen fungerere i f0lge dem. MEN det gj0r den IKKE! Kan du forklare litt nærmere hva som er galt med den? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) naar jeg skrur den paa ser jeg at det er feil i boot.ini fila (kommer opp invalid boot.ini) men dette er ikke noe problem da pcen stater. men synes det er raart at en tekniker pa et verksted kan sende ut en pc med en saa synnlig feil. naar pcen har booteet og er inne i windows (clean windows) frysere pcen etter xx minutere og paa restrates ved aa holde power knappen inne.. det varrierer veldig hvor mange minutter som gaar f0r den henger... tidligere restartet den ogsaa uten noen grunn. har ikke opplevd dette naa men har ikke at pcen paa mer enn 2 ganger heller, sa vil tro det problemet ekststerer enda siden de ikke har byttet noe.. Endret 11. desember 2007 av lilfire Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Klassisk periodisk feil, sjekker ikke tekniker grundig nok får du den i retur med "ingen feil funnet". Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 men noen som har noen ide om hva som kan være feilen da... er jo en del glupe folk her inn. er saa leit aa ha brukt 12k paa en pc som jeg ikke faar brukt.. og for aa gj0re det enda litt surere, saa er dette laptop nr 2. det forrige klarte aa faa et glass vin over seg og d0de, uten forsikring var det 12k tapt saa na f0ler jeg at jeg har tapt 24k. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Mest sannsynlig noen komponenter som ikke trives veldig bra sammen. Hvis det er kjørt recovery x antall ganger og den ikke blir bedre må den sendes inn igjen helt klart. Ta gjerne kotakt med Norek og hør med dem først. Viktig å presisere at dette er en periodisk feil. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 skal inn igjen naa.. naar jeg snakka med kundebehandleren pastod jo han at det ikke var feil paa pcen og regna med at den ville bli sendt tilbake i samme tilstand.. dere snakker om periodsik feil, hva vil det si.. og btw, paa reprasjonsbrevet staar det at pcen er blitt testet i 3dmark over natt uten aa oppdage feil... naar jeg fikk den hang den etter 10min, under winupdate. dette er jo en garanti sak, men vis ikke Anovo(de asus benyter til reprasjon) klarere finne noe feil kan jeg be om at annet verksted ser paa saken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå