Gjest Slettet+971234 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg pleide å kjøre en liten ftp server (BulletProof) for å dele filer raskt å enkelt med kammerater, jeg hadde koblet ADSL modemet mitt rett i pc`en da, så adressen var ftp:// ip`en som modemet fikk :21, enkelt. Men når jeg gikk til annskaffelse av ruter så var jo internet ip`en adressen til ADSL modemet, og ip`en på FTP serveren var lokal (av DHCP serveren i ruteren) Det jeg lurer på er; hva adressen er min for andre på utsiden av ruteren, asså ftp:// ip eller lignende :21. Jeg har åpnet port 21 på ruteren. Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Om du bruker mIrc kan du skrive /dns ircnicketdit så får du din egen ip. Du må vel forwarde port 21 til den riktig ip internt også. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Du må sikker sette NAT til din lokale IP i routeren slik at alle pakkene som blir sendt mot routeren blir routet til din maskin. Nå vet ikke jeg hvilken router du har så jeg vet ikke eksakt hvordan dette gjøres hos deg. Hvis du enten ser i manualen eller oppgir hvilken router du har så er det nok noen som hjelper deg skal du se Mvh. Dings Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har en Jensen sak med 4porters switch. Har satt opp slik at alt trafikk til ADSL ipen på port 21 skal gå til min lokale ip. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Har du åpnet porten og satt riktig lokal ip? Satt opp FTPn ordentlig? Satt opp NATen ordentlig og slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Når jeg starter BulletProof så står det; FTP Server On-line : IP(s) 192.168.x.xxx, on port 21 som er ip`en min. Det er det kansje programmet som må re-configureres ? til å bruke en extren ip eller no? På ruteren der hvor jeg setter opp port forwardingen (tror jeg) heter det virtual server, der har jeg satt opp at allt trafikk til modemet mit på port 21 er mapet til min lokale ip. Jeg fant en ftp server sjekk på :http://www.relativt.net/ftpcheck.php , den spurte etter port, username, password. ip`en fant siden autoamtisk, og den kalrte fint å få kontakt med serveren, laste opp å ned filer.... Men jeg kommer enda ikke inn på den i fra netten... Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Fin ip`n du har ut på internett oppgi den til de som skal bruke ftp`n.. Står en metode du kan bruke for å finne ip`n din i det første svare mitt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 er det ikke ftp:// internet ip`en :21 ? eller har jeg missforstått ? Foresten, Ja jeg har skrevet ret ip overlat... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 trodde du måtte nat'e port 20 og .... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 trodde du måtte nat'e port 20 og .... Jepp, jeg måtte i hvertfall det Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Trenger ikke jeg hvertfall.... Jeg bruker dog en port LANGT oppe . Nærmere bestemt 48888 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå