Abnegation Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Scriptet gjør at cd-rommen åpnes. Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection if colCDROMs.Count >= 1 then For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next ' cdrom End If Er det noen som kan skrive om koden slik at når cd-rommen lukkes igjen, så skal det gå 5 sekunder før den åpnes igjen? Og at dette gjentas i evig tid. Endret 17. oktober 2007 av Negotiation Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Dette er nok feil plass Prøv i Programmerings kategorien BTW fint script du har der! Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Problemet er at jeg ikke aner hva slags script det er, og programmeringskategorien er full av underemner. Noen som kan dytte meg på riktig plass? Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det er et Visual Basic Script (.vbs). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kan du ikke bare WithEvent'e en timer på 5000ms? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Kan du ikke bare WithEvent'e en timer på 5000ms? For å si det sånn, jeg har ikke den fjernaste ide om hva noe av dette er. Det eneste jeg vet er at om jeg kopierer den koden jeg har nå inn i notepad og lagrer som *.vbs så åpner den cd-rommen når jeg åpner fila! Så da må noen av dere hjelpe meg her! Lenke til kommentar
QBab Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Tror du skal begynne å leke litt med Autohotkey først jeg. Fin innføring til programmerings verdenen Og utrolig morsomt. Clicky link ting til AHK hjemmeside Med autohotkey kan du enkelt lage script som sender opp meldingsbokser på skjermen, tar ut og inn CD romen, skrur av og på maskinen etc etc. PM meg for innføringskurs Eksempel på autohotkey script: eject 1 #sender ut CD-romen Endret 17. oktober 2007 av QBab Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Har dessverre ikke tid til å lære meg selve prosessen selv. Så er det ingen som bare lett og hendig skriver akkurat hva jeg skal lime inn i notepad og lagre som *.vbs? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Det er altså snakk om å gjøre sånn at dette scriptet kjører i en uendlig loop i 5 sekunders intervaller. Hadde det ikke vært for at dette måtte være ferdig så kjapt som mulig hadde jeg kunnet tatt meg tiden til å lære det selv. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Jeg vil tro følgende kode burde fungere: ' Bruk Windows Media Player-kontrollen Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7") OpenCloseAll oWMP.cdromCollection Wait 5 ' sekunder OpenCloseAll oWMP.cdromCollection Sub OpenCloseAll(colCDROMs) ' Lukker/åpner alle enheter If colCDROMs.Count > 0 Then For i = 0 To colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next End If End Sub Function Wait(Seconds, Optional Delay = 0.01) ' Beregn slutt-tid og funksjontilgjengelighet endTime = Time + TimeSerial(0, 0, Seconds) useSleep = (WScript.version >= "5.1") Do While endTime > Time If useSleep Then WScript.Sleep Delay * 1000 ' Mindre CPU-forbruk End If DoEvents Loop End Function Endret 17. oktober 2007 av aadnk Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Nope.. den funka ikke med min metode i alle fall (lime inn i notepad, save as *.vbs) Den åpnet cd-rommen, men når jeg lukka den så ble den ikke åpna igjen. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kanskje: ' Bruk Windows Media Player-kontrollen Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7") [b]Do[/b] OpenCloseAll oWMP.cdromCollection Wait 5 ' sekunder OpenCloseAll oWMP.cdromCollection [b]Loop[/b] Sub OpenCloseAll(colCDROMs) ' Lukker/åpner alle enheter If colCDROMs.Count > 0 Then For i = 0 To colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next End If End Sub Function Wait(Seconds, Optional Delay = 0.01) ' Beregn slutt-tid og funksjontilgjengelighet endTime = Time + TimeSerial(0, 0, Seconds) useSleep = (WScript.version >= "5.1") Do While endTime > Time If useSleep Then WScript.Sleep Delay * 1000 ' Mindre CPU-forbruk End If DoEvents Loop End Function Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Den åpnet cd-rommen, men når jeg lukka den så ble den ikke åpna igjen.Ah, beklager, det gikk meg hus forbi. Degeims kode burde fungere i så fall, men du kan godt fjerne den siste OpenCloseAll-linjen. Lenke til kommentar
backup Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Snekra dette sammen på 1 2 3: Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection Do if colCDROMs.Count >= 1 then For i = 0 to colCDROMs.Count - 2 colCDROMs.Item(i).Eject Next For i = 0 to colCDROMs.Count - 2 colCDROMs.Item(i).Eject Next End If wscript.sleep 5000 loop Set colCDROMs=Nothing Set oWMP=Nothing Lim scriptet inn i notepad og lagre det som test.vbs. Dobbelklikk så ikonet, og du har en cd-rom-luke som åpner/lukker pr. 5. sekund til evig tid ... hihi. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Der kom det en som funka! Hjertelig takk! Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Ganske pussig igrun ;-) Dere kanke fordra at folk lager juksebot's til nettspill, som faktisk er interesang kode og teknikk og ikek minst veldig nyttig i andre sammenheng, men å hjelpe noen til å lage irriterende bølleprogrammer har dere ingen ting i mot Lenke til kommentar
backup Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hei ... ikke ta meg med blant dem folka da. Ikke noe sted her vil du se at jeg har fordømt innlegg som ber om hjelp til kode som eventuelt kan misbrukes til ondsinnet kode. For min del er jeg interessert i de programmeringstekniske utfordringer, dess mer kompliserte og uløste dem er, dess bedre. Jeg skulle således gjerne sett at alle programtekniske spørsmål kunne drøftes her, men selvfølgelig, jeg respekterer helt ut dem begrensende regler for hva som er tillatt, som eierene av dette forum har satt. Alt i alt synes jeg dette programmeringsforum er meget bra først og fremst fordi en rekke av dem faste folka her har virkelig dyptgående peiling på programmering og som jeg stadig lærer noe av! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Ganske pussig igrun ;-)Dere kanke fordra at folk lager juksebot's til nettspill, som faktisk er interesang kode og teknikk og ikek minst veldig nyttig i andre sammenheng, men å hjelpe noen til å lage irriterende bølleprogrammer har dere ingen ting i mot Bølleprogrammer? Han være praktisk dette da Endret 18. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kjempe... Jeg har alltid hatt bruk for at CD-ROMen flyr ut og inn hvert 5. sekund... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå