Hashtægg Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ja, det jeg egentlig lurer på er om det går greit å drikke alkohol mens jeg går på tabletter mot infeksjon jeg har fått De er en annen variant av Pencilin, tror jeg. Heter Abboticin og er 500mg. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Vi bruker den godt kjente google, bruker søkeordene abboticin + alkohol. Den første siden man da kommer inn på sier: "Alkohol påverkar inte effekten av Abboticin Novum." Så ville tro det går greit. (Kilde) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hmm.. Jeg gikk på Abboticin i fjor, og fikk beskjed av legen om at jeg ikke skulle drikke alkohol mens jeg gikk på dem. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Vi bruker den godt kjente google, bruker søkeordene abboticin + alkohol. Den første siden man da kommer inn på sier: "Alkohol påverkar inte effekten av Abboticin Novum." Så ville tro det går greit. (Kilde) påvirker ikke effekten nei, det er da 2 vidt forkjellige ting, kan være skadelig fordet, tabletter pleier og være no dritt mot levern og hvis man bøtter innpå med spriten så tror jeg ikke levern din blir så glad.... Endret 20. oktober 2007 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 penicillin brytes ikke ned av leveren. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Var jo ikke pencilin jeg gikk på, en lignenes greie. Men går sikkert for det samma. Jaja, jeg drakk hvertfall en god del i går, og jeg går på tablettene. Så får vi se da, om leveren min svikter snart eller noe sånt.. Tror det går bra Endret 21. oktober 2007 av Demille Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 En tommelfingerregel er vel uansett å holde seg langt unna alkohol eller rusmidler når man bruker noe som helst av medisiner. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Hva om man sluttet på tablettene om morran, også drakk man om kvelden? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Enkelte typer Penicillin får svekket effekt av alkohol-inntak, men det er ikke ofte det er skadelig. Typiske norske leger sier "Må ikke drikke !!", mens utenlandske leger sier "Drikk forsiktig i hvertfall, da. Og ha en god fest!". Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Enkelte typer Penicillin får svekket effekt av alkohol-inntak, men det er ikke ofte det er skadelig. Typiske norske leger sier "Må ikke drikke !!", mens utenlandske leger sier "Drikk forsiktig i hvertfall, da. Og ha en god fest!". Ville uansett vært veldig forsiktig ja. Endret 22. oktober 2007 av DavidH Lenke til kommentar
Jan Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Antibiotika og alkohol = Meh. Ta deg et par ukers fri, så slipper du en ekstra kur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå