Megnus Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hm... noen som har sp1 installasjonsfila så jeg kan integrere på dvd? ja, og som jeg kan installere manuelt? Lenke til kommentar
roac Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hei, vi vurderte dette dithen at det ikke er direkte ulovlig, og at informasjonsverdien i dette er større enn hensynet til å ikke trykke det. Dersom MS kontakter oss og ber oss fjerne artikkelen vil vi nok vurdere det, men dette er jo spredt "all over" allerede. I så fall er det heller ikke ulovlig på forumet å hentyde om hvordan man kan hacke programvare. Det blir akkurat det samme. Det her vet dere like godt som meg at er direkte brudd på lisensavtalene, og sågar lekkasje av informasjon som KUN blir gitt godkjente betatestere. At andre velger å slå opp dette får stå for deres kappe, men når Hardware.no ellers kjører en policy på diskusjon.no som til tider kan minne om et nazi-regime (ja en del moderering jeg har sett er helt hårreisende, når innlegg blir fjernet fordi det er mulig at innlegget kan misbrukes hvis...) plutselig går god for et så soleklart overtramp, så synes jeg at det blir for dumt, og dere mister klart troverdighet. Lenke til kommentar
exchange Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg har skrevet et artikel for itpro.no om dette som ikke er kommet på trykk enda. For å gi litt bakgrunnsinformasjon: Den 27 september posterte Microsoft, på den lukkete siten for beta testere, instruksjoner for nedlsating av Vista sp1 via windows update. Dette er informasjon som er unntatt offenltigheten og underlagt NDA (Non Disclosure Agreement). Noen dager senere( 4 oktober) lekket brukeren Luthian på KezNews prosedyren for oppdatering, og siden da har flere nettsider slått følge. Ghacks har "stjelt" denne nyheten og publiserer den som om den var deres egen. (noe de forøvrig ikke er alene om) http://itsvista.com/2007/10/how-to-hack-wi...vista-sp1-beta/ Jeg valgte å ikke publisere dette da jeg selv er beta tester og underlagt NDA og fordi vi sammarbeider med Microsoft Norge. Derimot kan jeg henvise til andre nettsider som har publisert instruksjoner for hvordan dette kan gjøres. Det er forøvrig ulovlig å gå videre med NDA informasjon såfremt en ikke henviser til 3 parts kilder, og i så måte er hw på trygg grunn. Hvorvidt dette har noen "nyhetsverdi" får det være opp til andre å vurdere. SP1 beta er ikke optimalisert, inneholder en timebomb og nedlasting via wu fungerer ikke med norsk versjon av vista...good luck anyway Mvh Jan Erik Fløde Moderator itpro.no Endret 18. oktober 2007 av exchange Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg valgte å ikke publisere dette da jeg selv er beta tester og underlagt NDA og fordi vi sammarbeider med Microsoft Norge. Derimot kan jeg henvise til andre nettsider som har publisert instruksjoner for hvordan dette kan gjøres.Heleren er ikke bedre enn stjeleren heter det seg jo... Så lenge man linker til et sted som inneholder lyssky materiale så er man jo med på å spre det i like stor grad som om man skulle lagt det på sin egen server, uansett hva et samlet torrentsamfunn måtte ville påstå. Lenke til kommentar
exchange Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Tja, MSFT har klare regler på hva som er lov til å offentliggjøre. Her er et utrdag av NDA for beta testere 5. CONFIDENTIALITY. The Product, including its existence and features, and related information are proprietary and confidential information to Microsoft and its suppliers. Recipient agrees not to disclose or provide the Product, documentation, or any related information (including the Product features or the results of use or testing) to any third party, for a period of one year following receipt of the Product or commercial release of the Product, whichever occurs first. However, Recipient may disclose confidential information in accordance with judicial or other governmental order, provided Recipient shall give Microsoft reasonable written notice prior to such disclosure and shall comply with any applicable protective order or equivalent. Further, Recipient shall not be liable to Microsoft for disclosure of information which Recipient can prove (a) is already known to Recipient without an obligation to maintain the same as confidential; (b) becomes publicly known through no wrongful act of Recipient; © is rightfully received from a third party without breach of an obligation of confidentiality owed to Microsoft; or (d) is independently developed by Recipient. Edit:Dersom du kommer over info som du tror kan være ulovlig kan du sende mail til lhabuse(at)microsoft.com Endret 18. oktober 2007 av exchange Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Synes enkelte her lager 20 høns av ei fjær her. Det er ikke snakk om å piratkopiere Vista eller annen programvare. Det er kun snakk om å få tilgang til en lusen servicepack (som du uansett får tilgang til automatisk om noen strakser) til et produkt du allerede eier. Big deal. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Synes enkelte her lager 20 høns av ei fjær her. Det er ikke snakk om å piratkopiere Vista eller annen programvare. Det er kun snakk om å få tilgang til en lusen servicepack (som du uansett får tilgang til automatisk om noen strakser) til et produkt du allerede eier. Big deal. Jo men står du på rødt lys kan du ikke bare kjøre fordi du vet at det uansett kommer til å bli grønt med tid og stunder Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Så får de som har lastet ned og installert SP1, hvordan er Vista med SP1 i forhold? Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Fungerer dette kun hvis man han engelsk versjon av Vista? Har norsk Ultimate med engelsk språkpakke... Lurer på om det kan være derfor jeg ikke får tilgjengelig SP1 i WU... Lenke til kommentar
trondhh Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 jeg har eng ver med norsk språkpakke har fjrnet norsk språkpakke kan nu laste ned sp1 vista Lenke til kommentar
Erection Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 jeg har eng ver med norsk språkpakke har fjrnet norsk språkpakke kan nu laste ned sp1 vista hvordan fjernet du den norske spårkpakken? eller bare deaktiverte du den? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Fikk den inn ganske lett ved ny installasjon. Det var bare å kjøre cmdfilen helt i børjan, så kom oppdateringene som på en snor. Har ikke rukket å teste om jeg merker noen forskjell enda.... Lenke til kommentar
microon Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Fikk den inn ganske lett ved ny installasjon. Det var bare å kjøre cmdfilen helt i børjan, så kom oppdateringene som på en snor.Har ikke rukket å teste om jeg merker noen forskjell enda.... Hvordan er maskinen etter at du installerte SP1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå