Gå til innhold

Test ut Vista SP1 Beta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er sterkt. Så snart det kommer noe som helst som har med brudd på lover og regler å gjøre på forumet, så blir innlegget fjernet. Jeg forventer da at også denne artikkelen blir blir fjernet, for dette er såvidt meg bekjent IKKE lovlig i henhold til lisensbetingelsene, og følgelig burde hardware.no holde seg for gode til å i det hele tatt publisere det.

Det står vel ingen steder i Norsk lov at en ikke har lov til å tulle med registrene på sin egen datamaskin? Det eneste som eventuelt stopper en fra å gjøre dette er, så vidt meg bekjent, lissensavtalen til MS. Altså bryter ikke HW noen som helst lover og regler ved å poste denne artikkelen. Dessuten har vel lissensbetingelsene til MS fint lite rettslig verdi her til lands?(Legg merke til at jeg spør da jeg ikke er sikker) Altså vil jeg si at det å nå fjerne artikkelen vil være ett angrep mot pressefriheten i Norge, og burde ikke gjøres uansett hva MS kommer med,

Lenke til kommentar
Da har jeg fått ned update nr. 2. Det virker bare som det tar JÆVLIG lang tid mellom hver gang de nye oppdateringene dukker opp. Får vel smøre seg med tålmod.

Jepp, det tar veldig lang tid, og jeg måtte laste ned Critical Update for Windows Live Photo Gallery (KB943550) først, nå får jeg laste ned SP1

Lenke til kommentar

Når det kommer til lovligheten av dette bryr det meg forsåvidt midt i katta. Men hvis man skulle sette fingeren på noe, måtte det bli at noen har lekket non-public informasjon, og at vi brukere tilegner oss noe som ikke er ment oss med verktøy/informasjon som ikke er tilregnet oss.

Men selve operasjonen i seg selv, det å endre en registerkey, kan vel ingen nekte noen. Det blir mer det etiske. Forøvrig synes jeg det er BRA at hw.no har publisert dette. En entusiast-side bør ha litt guts, noe som hw.no har manglet de siste årene.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Man må aktivere på nytt om man ikke brukte produktnøkkel i setupen da man la inn Vista. Dvs de med lapp på øyet bør tenke seg om to ganger.

Jeg måtte ringe MS, har lagt inn Vista med koden jeg fikk av skolen litt for mange ganger, på samme PC.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Dette er sterkt. Så snart det kommer noe som helst som har med brudd på lover og regler å gjøre på forumet, så blir innlegget fjernet. Jeg forventer da at også denne artikkelen blir blir fjernet, for dette er såvidt meg bekjent IKKE lovlig i henhold til lisensbetingelsene, og følgelig burde hardware.no holde seg for gode til å i det hele tatt publisere det.

Neida... det er jo bare flott! nå kan vi også poste ting som er litt på kanten...

Dei lagar berre ris til si eiga røv!

Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke hvorfor folk klager på dette! Det er jo knallbra at en kan skrive om slikt. Se mulighetene fremfor begrensningene, og vær glad for at vi ikke har fått en amerikansk/kinesisk++ mentalitet med all dens begrensninger og sensurer.

Lenke til kommentar

Da var den på plass, skal komme tilbake når jeg merker endringer.

• Installasjonen krever mye ressuser av maskinen og til tider opptil alt
  • Flere omstart med bl.a. en halv boot hvor dos-vindu kom frem med kopiering av filer
  • Virker pr nå noe tregere, flere filer måtte godkjennes på nytt i brannmuren

post-16258-1192653368_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Skjønner virkelig ikke hvorfor folk klager på dette! Det er jo knallbra at en kan skrive om slikt. Se mulighetene fremfor begrensningene, og vær glad for at vi ikke har fått en amerikansk/kinesisk++ mentalitet med all dens begrensninger og sensurer.

Problemet er vel at en her er i en gråsone og at hardware.no oppmuntrer brukere til å benytte den,den samme gråsone som mye annen nedlastning ligger i som feks musikk,spill og annet.

Med andre ord er hardware.no her med på å ytterligere viske ut grensen mellom mitt og ditt . :hmm:

Lenke til kommentar

lol... typsik. Nå som jeg gledet meg til å teste SP1, døde disken i laptopen! Så nå må jeg installere vista på nytt :p Heldigvis har jeg serviceavtale så ny disk kommer på døra i overimorgen.

Hm... noen som har sp1 installasjonsfila så jeg kan integrere på dvd?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...