Fulgu Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har nylig anskaffet en blender med smoothies som formål. Så jeg tenkte at mango\banan youghurt er godt, så jeg tenkte jeg skulle lage mango\banan smoothie. Kjøpte banan og mango, har aldri smakt mango av selve frukten før. Vel, den smakte vondt, som barnåler, bare ekkelt. Skal det smake slik? Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kjøttet som ligger opp mot steinen i midten kan smake litt beiskt, men kjøttet rundt skal ikke smake slik! Kan være du har fått en som er veldig umoden... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 hehe.. nei mango smaker ikke vondt.. i alle fall ikke fersk mango.. duppa du mangoen i Gin før du smakte den eller? da kan jeg forstå hvorfor den smakte litt ekkelt og litt barnål smak Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Hmm, den er grønn og relativt hard, men ikke som ett eple heller da... Hvordan skal den være? Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 det er to forskjellige typer mango tror jeg. den ene er skikkelig myk og søt, mens den andre er mer hard og sur. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Mango er sinnsykt digg. Too bad jeg er allergisk. =/ Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 den grønne er ikke modne, da smaker de Zalo oppvaskmiddel. Kjøp en som er helt rød, da smaker de søtt og friskt Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Klem litt på mangoen før du kjøper den. Er den hard så er det en stund til den blir moden. Gir den etter når du trykker på den er den moden. Men den skal heller ikke være så myk at den føles overmoden ut. Mango smaker nydelig, kanskje min favoritt frukt. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Og sørg for at den er litt myk! Frukt kan modnes kjapt hjemme hvis de legges sammen med epler. Endret 18. oktober 2007 av mushi Lenke til kommentar
Fin_fyr Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Fargen på mangoen har ingenting å si. Er mangoen myk, er den moden. Hvis ikke, må den ligge noen dager til. Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Sikkert kjøpt deg en avocado du Endret 20. oktober 2007 av birdie88 Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Du tok vel ut stenen? Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Vi ble tillsent en hel eske med mango fra India i sommer! Det var det beste jeg har smakt! Så gikk jeg i butikken, etter at jeg hadde spist opp de vi fikk tillsent, og kjøpte meg noen.. Jesus, det smakte bajs. Altså; dra til India... Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det er også viktig å vite at små svarte flekker på mangoen ikke har noe å si - det er bare sukker som havner uttapå. Fargen har eller ingenting med modningsgraden å gjøre, er bare å klemme på dem. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Mango kjøpt i din vanlige kjede-varehandel (Coop, Bunnpris etc.) er som regel plukket en stund før den er moden og smaker deretter. Den allerede nevnte barnål-fenomenet er vanlig. Hvis du vil ha god mango, eller så god som du får her til lands uten å importere selv, så finn en invandrerbutikk og kjøp der. Eksotisk frukt og grønt ser ofte mindre innbydende ut der, men smaker mye bedre, begge deler pga. at varene har fått lov til å modne lengre før de er plukket og transportert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå