AyeGee Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Lenge til dette skjer? De kan jo ikke tjene penger. One Call er jo bra for et formål. Folk som ringer rundt 120 min hver måned og sender rundt 90 meldinger har et gratis abonnement. Noen som vet hvordan One Calls resultater har vært så langt? ## Topic endret av moderator ## Endret 17. oktober 2007 av Blib Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg kunne skrevet et langt innlegg her om hva de faktisk tjener på, noe som har blitt nevnt titalls ganger på forumet her allerede, men jeg skal holde det enkelt: Hvorfor skulle OneCall ØNSKE å gå konkurs? Dersom de har høyere utgifter enn inntekter, tror du virkelig at de hadde bare fortsatt som normalt frem til de gikk konk og levd ulykkelig alle sine dager? Lenke til kommentar
pervetle Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Du må ikke glemme at One Call har bredbånd og bredbåndstelefoni, så de har flere inntektskilder enn mobil-delen. Men jeg forstår spørsmålet, men å lage et sånn scenario er nok litt for enkelt for oss. Det er nok mer enn så før noe sånt som konkurs vil forekomme! Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg sitter hver dag og ringer rundt til kunder rundt omkring i landet. Flertallet med One Call får sjelden regninger, og de er lave. Greit nok, men det er aldri noen av de som har bbt eller bredbånd gjennom One Call, så jeg ser ikke helt muligheten for hvordan One Call kan tjene penger. Jeg sier ikke at One Call mobil har en bra løsning for folk som bruker mobilen veldig lite, det har de, men jeg ser ikke helt inntjeningen på det. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Jeg spurte dem om hvordan de har råd til å ha så gode betingelser, og de sa de har veldig gode avtaler med netcom. Da kan det sikkert fungere bra da. NetCom "subsidierer" OneCall for å få flere folk over på sitt nett. Endret 17. oktober 2007 av Thomas_H Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 I tillegg har du noen enormforbrukere som de tjener godt på. De som er mye i utlandet bringer og inn endel penger. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det er meget mulig at investorene som sitter bak kommer til å tjene veldig godt på onecall en dag i fremtiden. Investorene (jeg tror hafslund er en av de store) pøser inn en del penger slik at onecall klarer å kapre seg en passe stor markedsandel i løpet av et par år og et selskap med en stor kundemasse er verdt masse penger i seg selv. Deretter kommer sikkert noen av de store Telenor eller Netcom til å by over seg for å kjøpe opp konkurrenten slik de har gjort med så mange andre fra før som chess, talkmore, sense , hello og mange flere. Da sitter investorene igjen med stor fortjeneste og onecall kundene er igjen innlemmet i et konkurranse fiendtlig stor konsern, det kan selvsagt være at jeg tar feil de fleste investeringer innebærer risiko. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) De som har One Call og bruker telefonen mye er jo like smarte som de som har Fri120 =P ## Moderatoredit: Fjernet en del poster hvor vi kom frem til at AyeGee selger for Tele2 ## Endret 17. oktober 2007 av Blib Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 ..og der var motivasjonen din for å starte denne (meningsløse) tråden åpenbar. Thank you and good night. Nothing to see here, please move on. Lenke til kommentar
poe Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Aha! Så du vil skape inntrykk av at en av dine argeste konkurrenter er på konkursens rand, bare fordi du ikke får solgt dine abonnement til disse kundene? Personlig har jeg et onecall ab. som jeg ligger i overkant av 100,- pr. mnn i forbruk. Da jeg hadde djuice allstar lå regningene på ca 300,- med tilnærmet likt forbruk. Endret 17. oktober 2007 av Blib Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Jeg selv gikk fra Tele2 til One Call, og har etter det halvert regningen min. Og jeg hadde det "riktige" abonnementet i henhold til Tele2 ut fra mitt forbruk. Så for meg er Tele2 vesentlig dyrere enn One Call. Og etter at en Tele2 ansatt starter denne tråden, er jeg enda mer sikker på at jeg valgte rett når jeg avsluttet kundeforholdet til Tele2. Endret 17. oktober 2007 av ebbe77 Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Når det gjelder trådstarters påstått ønskede diskusjon, så har jo dette vært oppe i utallige tråder tidligere. One Call har en stor aktør i ryggen med "gamle" penger, nemlig Havslund. One Call har holdt på såvidt jeg vet i over 2 år, og de har fremdeles ikke vist det minste tegn til å gå konkurs. De får helt klart støtte fra NetCom for hvert abonnement de tar inn. De får også inn penger på bredbånd og bredbåndstelefoni der konkurransen ikke er like sterk som i mobilmarkedet. Ser ingen grunn til å tro at denne operatøren er et tapsprosjekt. Synes vi skal dra nytte av abonnementet deres og slutte å mase om hvorfor/hvordan de kan gi de prisene de gir. -snubbel Lenke til kommentar
trra Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) både jeg og samboern har onecall, ca 50% av hos får regning på ca X00 hver mnd Endret 17. oktober 2007 av trra Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Alle bør få lov til å spørre hvordan et selskap tjener penger, men med den tidligere overskriften til tråden samt jobben til trådstarter virker det som om han prøvde å "skremme" vekk kunder fra OneCall. Jeg lar derfor tråden bestå, men har endret topic til noe mer nøytralt. Jeg fjerner også en del poster for å få bedre flyt i tråden. Endret 17. oktober 2007 av Blib Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 For å være helt ærlig. Denne tråden, i dette forumet, blir et litt for lite nettverk til å ha noen som helst innvirkning på telefonoperatørene eller min jobb. Så prøvde nok ikke skremme noen vekk fra One Call. Poenget med tråden var å få frem på hvilken måte One Call kan tjene penger. Hadde ingen planer om å legge frem mitt arbeide før noen spurte hvordan jeg kunne komme med disse påstandene. Overskriften var av type VG-overskrift. Skapt for å få argumenter tilbake, og for å bli lagt merke til. Virker som jeg traff et ømt punkt på mer enn en håndfull =P Så over til hoveddiskusjonen. One Call har mange mobilkunder, men 90% av de jeg snakker med har regninger på under 100kr per måned og 5% av de andre jeg snakker med er misfornøyd pga de ble mye dyrere enn planlagt og de føler seg lurt eller at de feilberegnet, og bytter dermed over til noe mer gunstig, for One Call er jo ikke akkurat gunstig om man bruker telefonen sin mye. Jeg har ingen tall på dette, men mine antagelser er at One Call ikke er spesiellt store på bredbånd og bbt, men om de har veldig gode avtaler på mobiltelefon, og sterke investorer, så ligger de vel sterkere ann enn det jeg hadde trodd. Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 for One Call er jo ikke akkurat gunstig om man bruker telefonen sin mye. Nå vet jeg ikke hva du legger i mye, men mobilregninga til samboern(8-10timer samtale, husker ikke sms osv) gikk ned enn 100 lapp i mnd med onecall iforhold til chess knockout. Var kun tele2 som var billigere, men det var snakk om 5-10kr i mnd i de mnd man ringte mer enn normalt. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 I mye legger jeg over 6-7 timer i måneden... Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kan forstå at noen stiller spørsmål med One Calls forretningsmodell. Men samtidig undrer jeg meg over at ikke flere gjør det når det gjelder Tele2. Lenke til kommentar
Thomas_OneCall Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Skal ikke blande meg for mye inn i diskusjonen her, men har lyst til å henvise til en beregning vi har på våre nettsider der vi har laget fire forskjellige trafikksimuleringer fra 100 minutter pr mnd og opp til 700 min pr mnd. Tallene er hentet fra telepriser og viser at One Call Mobil Faktura i alle de fire simuleringene slår Tele2 (og det meste annet). Dere finner modellen her: http://www.onecall.no/index.php?content=pa...;product=mobile De som påstår at One Call bare passer for de som ringer lite har ikke gjort hjemmeleksa ;-) Lenke til kommentar
Taigah_Staille Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Aygee: Jobber du med telefonsalg for Tele2 eller jobber du i Tele2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå