Rikkely Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hei! Jeg satte for en stund siden opp en maskin til kameraten min. Han har nettopp installert wow og kjører det selvfølgelig på full grafikk. Men hvor mye fps kan han forvente å få da. Er det normalt at fps ligger nede i 50 når han er i instans og slikt? Jeg synes det er litt rart, trodde ikke wow krevde så mye. Han har en 500 watt strømforsyning som fulgte med Dette kabinettet, om det skulle ha noe med saken å gjøre da. Endret 17. oktober 2007 av Rikkely Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Har hørt at det er en sperre som slår inn når du kjører fullgrafikk. Jeg hadde 60FPS som høyeste FPS når jeg hadde den gamle CRT skjermen min, byttet til LCD og har nå 75FPS. Høyere kommer den ikke. Dropp er helt vanlig, da ikke alle områdene er like godt "optimalisert". (Merk, 60FPS og 75FPS får jeg ved å kun bruke det ene 8800GTS kortet mitt. WoW liker ikke SLI ) Lenke til kommentar
Megern Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Har hørt at det er en sperre som slår inn når du kjører fullgrafikk. Jeg hadde 60FPS som høyeste FPS når jeg hadde den gamle CRT skjermen min, byttet til LCD og har nå 75FPS. Høyere kommer den ikke. Dropp er helt vanlig, da ikke alle områdene er like godt "optimalisert". (Merk, 60FPS og 75FPS får jeg ved å kun bruke det ene 8800GTS kortet mitt. WoW liker ikke SLI ) Dette må være fordi du bruker V-Sync. Dette vil gjøre slik at fps'en ikke kommer over refresh Hz på skjermen. Til trådstater. WoW er egentlig ganske dårlig opptimalisert. Dette kan da være en grunn Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) wow er capet på 60fps tror jeg. Uansett så er 60 mere en nok... Edit: Ser noen får mere en 60. Jeg får ikke min høyere en 60 med samsung 226bw Endret 17. oktober 2007 av Arveen Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Høres for min del egentlig litt rart ut, det med at han opplever å få såpass dårlig FPS i instancer. Sitter selv faktisk med et oppsett som jeg vil tro er er mye svakere enn hans, ettersom han har et 2900. Jeg sitter med et x1950Pro-kort og en AMD Athlon 3200+ og 2GB ddr-ram, og går sjelden under 70 FPS i instancer og lignende. Som andre har sagt tidligere, det kan være V-sync, men hvis han har samme FPS etter å ha slått av den tror jeg det er på tide å sjekke over det som er av drivere. Endret 17. oktober 2007 av Nerf Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Neida, har slått av Vsync. Om man har det aktivert vil man få max fps på 60, 75. Alt etter hvor mye hertz skjermen kjører. Har forstått såpass ^^ Dårlig optimalisert ja, det kan godt være. Har installert de nyeste driverne fra ATI, så det skal være greit? Eller finnes det noe på omegadrivers.net kanskje? Takk for forklaringer Dere tror ikke det er for lite kraft i PSUen? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Neida, har slått av Vsync. Om man har det aktivert vil man få max fps på 60, 75. Alt etter hvor mye hertz skjermen kjører. Har forstått såpass ^^ Dårlig optimalisert ja, det kan godt være. Har installert de nyeste driverne fra ATI, så det skal være greit? Eller finnes det noe på omegadrivers.net kanskje? Takk for forklaringer Dere tror ikke det er for lite kraft i PSUen? Når SPILLET er dårlig optimalisert, så spiller det ingen rolle hvilke driver du bruker og hvor godt optimalisert dem er. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 WoW spiser forsåvidt RAM i tett befolkede omgivelser. Om du i tillegg kjører vista, ville jeg gått for fire gig for å sikre meg en stabilt veldig høy fps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå