Zetec Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg vurderer å bytte ut min Linksys WRT54G med en som har bedre rekkevidde. Den jeg har er kun 1x og rekker fra kjeller og opp i 2etg, gjennom 1 mur og 1 tregolv. Vil gjerne ha en som rekker 50-75m igjennom noen vegger. Skal kun koble på min bærbare PC som da antagligvis bare har støtte for G. Har sett på noe MIMO greier, men det har jeg vel ikke støtte for? Bør ikke koste mer enn 1500kr. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Nettverkskabel funker bra. Et annet alternativ er Homeplug (via 230V kablene). Vanskelig å gi noen garant for god signalstyrke med vegger, gulv og lang avstand. Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Vel, nettverkskabel er ikke et alternativ. Trenger den routeren som har best rekkevidde. Ser litt på de med SRX. Må jeg ha et annet trådløst kort for å bruke disse routerene eller fungerer de på alt? Hva med denne: SRX400 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Du vil få best rekkevidde og hastighet hvis du bruker MIMO i begge ender. Men det hjelper å ha en slik router uansett fordi den fyller ut endel radioskygge pga flere antenner. Men kan ikke garantere dekning... Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Takker, da forsøker jeg en slik. Har ikke mimo på den bærbare, men skulle det ikke funke får jeg heller invistere i et adapter som støtter det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå