Tuffey Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Har en Hp compaq 8510p, som orginalt kom med Windows Vista, men når jeg prøver å installere Windows XP kommer det en beskjed opp at "Windows could not find the connected harddrive" Jeg kan starte PC-en med vista og alt ser helt greit ut, har sjekka instillingene på bios og alt ser greit ut. Noen som har peiling på hva som kan være problemet? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Tuffey Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Slå av AHCI i BIOS. Under system config? På terminal Emulation mode? fikk velge mellom ANSI og VT100 der, prøvde å velge VT100 men det løste ikke problemet, fikk ikke til å disable det på noe måte heller. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Nei, der har du havnet helt feil. Er det noe Terminal Emulation i BIOS? Jeg vet ikke hvor i BIOS den menyen er, men AHCI er det vanlige problemet med nye laptops. AHCI er en setting for IDE kontroller. Lenke til kommentar
Tuffey Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Nei, der har du havnet helt feil. Er det noe Terminal Emulation i BIOS? Jeg vet ikke hvor i BIOS den menyen er, men AHCI er det vanlige problemet med nye laptops. AHCI er en setting for IDE kontroller. Er en meny her med Terminal Emulation ja, men finner ikke fram til noe som heter Advanced Host controller Interface, har leita igjennom heile Biosen :S Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Da er det vel mulig du ikke har det nye chipsettet, men et annet SATA chipsett som ikke er native. Da trenger du kanskje driver på floppy, slik man generellt trenger når man har en diskkontroller som installasjonprogrammet ikke kjenner. Men sjekk denne først, forklarer bruk av nLite når man ikke har floppy: http://news.softpedia.com/news/Install-Win...-F6-47807.shtml Lenke til kommentar
Tuffey Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Da er det vel mulig du ikke har det nye chipsettet, men et annet SATA chipsett som ikke er native. Da trenger du kanskje driver på floppy, slik man generellt trenger når man har en diskkontroller som installasjonprogrammet ikke kjenner.Men sjekk denne først, forklarer bruk av nLite når man ikke har floppy: http://news.softpedia.com/news/Install-Win...-F6-47807.shtml Okei skal sjekke opp det:), takker så mye for hjelpen. Lenke til kommentar
Labba Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Sitter akkurat og installerer XP på min 8510p nuh.. Last ned "Intel SATA AHCI Controller Driver" fra HP (sp36132.exe) Velg: (Intel 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH8M-E/M) Bruker usb floppy jeg da.. kjekke ting når du trenger de.. Lenke til kommentar
nefrums Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 AHCI skal ligge her: BIOS > Config > SATA Det gjer det i alle fall her /nefrums Lenke til kommentar
Nator Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Apropos, har hatt mindre hell med nye NLite 4 beta når det gjelder driverintegrering. Måtte ty til en floppy... (what is dat??) hehe... så hvis du skal NLite så velg latest stable, ikke rc4/beta. Jeg tipper dcen kanskje funker bedre, correct me if I'm wrong... Jeg fikk i allfall ikke det til å funke i nyeste rc. @Labba - USB-floppydrev frister faktisk veldig... kanskje noe å ønske seg under treet i år? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Sitter akkurat og installerer XP på min 8510p nuh.. Last ned "Intel SATA AHCI Controller Driver" fra HP (sp36132.exe) Velg: (Intel 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH8M-E/M) Bruker usb floppy jeg da.. kjekke ting når du trenger de.. Jeg gjør akkurat samme prosedyre som deg, men når jeg kommer til dit hvor Windows skal kopiere filer til disken, får jeg opp at installasjonsprogrammet ikke kan kopiere iaStor.sys osv... Hvis jeg velger å hoppe over dette og bare installere Windows uten, så får jeg BSOD på reboot. Jeg har da en Acer TravelMate 4320, og 82801HEM/HBM SATA AHCI kontroller. Bruker USB floppy. Endret 2. november 2007 av Big SturL Lenke til kommentar
Labba Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Sitter akkurat og installerer XP på min 8510p nuh.. Last ned "Intel SATA AHCI Controller Driver" fra HP (sp36132.exe) Velg: (Intel 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH8M-E/M) Bruker usb floppy jeg da.. kjekke ting når du trenger de.. Jeg gjør akkurat samme prosedyre som deg, men når jeg kommer til dit hvor Windows skal kopiere filer til disken, får jeg opp at installasjonsprogrammet ikke kan kopiere iaStor.sys osv... Hvis jeg velger å hoppe over dette og bare installere Windows uten, så får jeg BSOD på reboot. Jeg har da en Acer TravelMate 4320, og 82801HEM/HBM SATA AHCI kontroller. Bruker USB floppy. Noe treg og svare.. Du er sikkert oppe og kjører nå :/ Men.. På 8510p har jeg mulighet og disable SATA Native Mode, noe som også er mulig på Acer'en skulle jeg tro.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå