thunstop Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 hei, har en laptop (acer aspire 7520) som lagger i menyen når du beveger musa over den og når du bruker 3d bytting av vinduer, men alle spesifikasjonene skal holde lenge til home premium og til og med ultimate. er det noen som vet hvorfor den lagger? hva som gjør det? spesifikasjoner: AMD Turion 64 X2 1.9GHz 2GB ram "NVIDIA GeForce® 7000M with up to 896 MB of TurboCache™ technology (256 MB of dedicated system memory, up to 640 MB of shared system memory*), " skulle ikke dette holde til å kunne kjøre vista. ? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Mulig problemet ligger i driverene til skjermkortet. Her kan du laste ned siste fra Acer: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_7520.html (velg VGA_NVIDIA) Om det ikke hjelper kan du sjekke ytelsen i oppgavebehandleren (ctrl-alt-del), slik at du kan sjekke om noe bruker mye ressurser. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Mulig problemet ligger i driverene til skjermkortet. Her kan du laste ned siste fra Acer: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_7520.html (velg VGA_NVIDIA) Om det ikke hjelper kan du sjekke ytelsen i oppgavebehandleren (ctrl-alt-del), slik at du kan sjekke om noe bruker mye ressurser. ja det var det første jeg prøvde på . men har oppdatert alle driverene og skjekket ytelsen, finner ikke noe feil det er det som er probleme Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det er ikke det beste skjermkortet heller, prøvd å deaktivere Aero Glass? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 kan også deaktivere "enhancements" inne i lyd instillinger. Oppdater rubbet av drivere, inkludert BIOS. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 har ikke tenkt til å deaktivere spesialefekktene , leter etter en vei uten om Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det er ikke det beste skjermkortet heller, prøvd å deaktivere Aero Glass? haha, når min ati radeon 1150 integrated to motherboard fungerer brillefint med aero så tror jeg hans skal gjøre det å ikke last ned skjermkort drivere fra acer, de er utdaterte.. gå til skjermkort produsentens side Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) ikke last ned skjermkort drivere fra acer, de er utdaterte.. gå til skjermkort produsentens side Ikke alle drivere hos hovedprodusenten vil fungere grunnet at det lagt opp slik at det er produsentene av bærbare som skal levere drivere for sitt produkt. Mange produsenter har egne spesialtilpasset hovedkort og andre enheter. har ikke tenkt til å deaktivere spesialefekktene , leter etter en vei uten om Det er snakk om feilsøking... Test om problemet forsvinner, der har du feilen. Enkel logikk. Endret 17. oktober 2007 av TCi Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 ThomasT-93: Hvis du ikke så det så har han ikke samme skjermkort som deg. Han har et NVIDIA GeForce kort. Du har ATi kort. Men normalt så skal det ikke lagge uannett nei. Prøvde selv Windows Vista på en AMD Athlon eller så var det 64 bit, med 3000+, 1 GB Ram og et GeForce FX5200 kort tror jeg det var. Har ikke den aktuelle maskina slått på nå, så jeg gidder ikke sjekke det, men tror det var det. Den installerte jeg Windows Vista på en gang, og det fungerte greit det egentlig. Den lille tiden jeg prøvde den i alle fall. Lenke til kommentar
Mr.Rogers Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Synes å ha lest at det er en liten bug med touchpad driver og at det er så enkelt som å deaktivere animasjon på det lille ikonet til touchpaden som ligger i systray (høyre hjørne). Ikke sikker på om det stemmer men sikkert verdt et forsøk. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 skal teste alt, men det er godt mulig at det hjelper med å slå av touch pad greia ja, for rett etter jeg hadde installert vista, før jeg installerte driverene til acer, så var det nesten ikke noe lagg, men det ed å prøve driverene direkte fra nvidia er ikke så dumt, det er jo bare og avinstallere vis det blir noe problem. men laggen forsvinner når jeg slår av glass effekten , men da er er det ikke noe spes. med den lenger, men bare ved å oppdatere driverne et hakk og sette opp skjermkortet på en annen måte hjalp litt, men fant ut at den ble veldig mye treigere etter å ha stått litt, ca 10-20 min,. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå