Gå til innhold

Endre tegn på tastaturet

Anbefalte innlegg

Driver og skriver en matteoppgave som skal leveres på e-mail. (Noe jeg forøvrig synes er forferdelig, matte gjør seg fortsatt best med blyant, papir og kalkulator, jeg har bare papir...) I den sammenheng hadde det vært fint om jeg enkelt kunne skrive ²³ osv uten å måtte inn i character map hele tiden, er det noen måte jeg kan sette f. eks ^2 til å komme som ², ^3 til ³ osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er skrevet fort og galt, men du skjønner opplegget ganke fort.

Du kan jo lage en makro. gå til verktøy=> makroer og velg registrer ny makro. Gi den et navn og klikk OK. Du kan da velge om du vil bruke verktøylinjer eller tastatur. Velg om den bare skal gjelde det åpne dokumentet, eller feks. normal.dot. Velg videre feks. tastatur og klikk OK.

Da kommer det opp et ikon på skjermen med 2 knapper. Stopp inspillingen eller stopp inspillingen midlertidig.

Det er da bare å gjør det du ville gort om du skal ha hvet skrift på vanlig måte, du spiller inn museklikk og tastetrykk.

Når du er ferdig trykker du stopp innspillingen og makron er ferdig.

Du merker den teksten du vil feks. heve og trykker på hurtigtasten og vips. Den kan også trykkes før du skriver tallet, men da må du deaktivere etterpå.

For å slette Klikker du på Verktøy=> makroer merker den aktuelle makro og trykker slett.

Det er sikkert lurt å lage en reversert kommando også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...