aNti hero Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Heyy.. Har noe problemer med at kort velger samme IRQ port. Nettverkskortet, lydkortet, skjermkortet og usb controller kjører på samme IRQ, 11. Har windows2000 - noen som vet hvorfor dette skjer og hvordan jeg kan ordne det?? Har ikke merka så mye.. men det gjør vel at dataen blir mere ustabil? Takk! Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Jepp, maskina kan bli en god del mindre stabil. USB'en skal du kunne tvinge til å bruke en annen IRQ, dette gjør du i BIOS. AGP-sloten, den øverste og den nederste PCI-sloten bruker alle samme IRQ. Aner ikke hvordan du kommer rundt det, men min regel er å sette lydkortet i den nederste PCI'en, så sette i nettverkskort, ISDNmodem etc oppover helt til jeg kommer til den øverste PCI-sloten. Da er jeg vanligvis tom for kort :smile: Hvis du ikke merker problemer anbefaler jeg bare at du velger en ledig IRQ til USB'en, og lar alt annet være som det er. Ingen grunn til å endre på noe som fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå