miknira Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 For noen dager siden satt jeg opp en postfix server med sasl og dovecot imap og pop3 med SSL på en Dell sc1420: Den har jeg installert med Ubuntu 7.04 64bit. På denne serveren fungerer alt fra henting v epost på imap og pop md SSL og sending med TLS på SMTP. Tenkte jeg skulle gjøre det samme med en gammel server jeg har stående hjemme. Eneste forskjellen her er Ubuntu 32bit på 32 bit maskin. Fulgte som sist slavisk denne opskriften: https://help.ubuntu.com/7.04/server/C/postfix.html på denne serveren også. Her virker pop og imap fint også, men når jeg skal sende epost får jeg problemer. Jeg får spm om å godkjenne sertifikatet. Det går greitt. Så kommer spm om passord. Jeg fyller inn passordet som jeg vet er korrekt, men den spør bare om passord igjen og kommr ikke videre. Har gått igjennom conf filene og sammenlignet med 64bits serveren. Til og med laget nye nøkler men kommer ikke forbi passord sjekkingen. Noen som har en ide hva som kan være feil? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Har du sjekket mechanism for SASL? Restartet saslauthd? Prøvd shadow som mechanism? Prøvd saslpasswd? Lenke til kommentar
miknira Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Prøvd det ja. Tror jeg har redigert innholdet her 4 ganger nå. Fikk det til til slutt. Av en eller annen merkelig grunn måtte jeg på min hjemme server legge til "OPTIONS="-c -m /var/spool/postfix/var/run/saslauthd" nederst i /etc/default/saslauthd" mens på den andre serveren holdt det med OPTIONS="-c " Endret 19. oktober 2007 av miknira Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå