pietk75 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kommer til å kjøpe ett av kameraene. Er fullstendig klar over over svakhetene i billedkvaliteten for begges vedkommende, men "utfra en helhetsvurdering" er de perfekte for meg. Men hvilken av de? Fordelen med Ricoh: litt mindre enn TZ3 og at den skal være svært rask i shutter lag, oppstart og zooming. Dette betyr mye! Fordelen med TZ3: 280 i tele (mot R6 200), og faktisk at størrelsen gir et bedre grep. Hva mener dere? har holdt i en tz3 i butikken, men på grunn av manglende batteri fikk jeg ikke prøvd hvor kjapt kameraet er. Hører gjerne meninger, og spesielt fra de som har erfaringer med en eller begge. P. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg ville nok valgt TZ3, da jeg har meget gode erfaringer med Panasonic mtp. driftsikkerhet, og meget dårlige erfaringer med Ricoh på samme felt. Og det mener jeg å ha godt belegg for ettersom jeg jobber i en butikk som selger begge merker. Begge er så-som-så når det gjelder støy på høy ISO, men samtidig så er de begge gode optisk. Lenke til kommentar
Kræz Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Postet dette i en TZ3 tråd for en tid tilbake. Hadde R4 en stund, og må si at TZ3 er langt bedre, men noe større og tyngre en R-serien. Jeg kjøpte TZ3 på Elkjøp og har nå testet det i en ukes tid. Er langt i fra noen proffbruker, men jeg må si at 28-280mm virkelig er en drøm. Det er nesten ingen tønne-effekt å spore, på lave ISO er det lite støy og den optiske billedstabilisatoren kommer til sin fulle rett der du (utendørs) zoomer inn på objekter langt unna. Det er imponerende hvilke detaljer det får med seg på full tele. Det som derimot kom som en negativ overraskelse var størrelsen og ikke minst vekten på kamera. Selv med den minste vesken jeg kunne finne, er dette et kamera som langt i fra går ned i noen lomme. Jenter kan ha det i vesken, mens vi gutter enten må plassere det i sekk, eller på beltet sammen med leatherman og Q-tec mobiltelefon (Skrekk og gru). Bilder innendørs i festlig lag, særlig i store lokaler, klarer ikke TZ3 å eksponere helt riktig. Dog er det langt bedre til dette enn Richo sin R-serie. Som et siste positivt element må jeg trekke frem de ulike programvalgene for lang lukkertid, med stativ er det mulig å ta noen virkelig gode bilder på kveld og nattestid. Alt i alt er dette et kamera med stort bruksområde, som du kanskje aldri blir helt fornøyd med, men som du også kommer til å savne om du først har hatt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå