duppsko Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har dette hovedkortet: Mitt hovedkort Lurer på om det er anbefalt å kjøpe et eget lydkort. Om jeg vil merke noe forskjell. Utenom at jeg vil frigi litt ressurser fra PC-en da. Tenker mer på lydmessig. Har koblet PC-en til et surroundanlegg. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det vil nok ikke gi store forskjellen, med mindre det er et helt sykt anlegg og du er veldig kresen på lyden Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det blir vel brukt mer ressurser hvis du setter i et lydkort, iogmed at da bruker du PCI-bus en ogsa. Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Ok, mener jeg har hørt at PC-en bruker mindre resursser ved eget lydkort. Men hvis folk mener det ikke er forskjell på lyd så fortsetter jeg og bruke det jeg har på HKet. Har ikke noe sånn kjempeanlegg da. Har dette: Samsung HTXQ100T Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) En del lydkort gjør vel en del lyd prosessering i hardware, så cpu avlastes litt i forhold til fleste onboard løsninger. Tror kvaliteten på onboard varierer mye. Har hatt hovedkort hvor det har vært veldig mye bakgrunnstøy i lyden, men også opplevd løsninger som har vært gode nok. Men når du kjører lyden digitalt til suround anlegget, så skal ikke støy være noe problem. Endret 17. oktober 2007 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Spiller du mye og hører på musikk så er nok eget lydkort å anbefale.. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Tar du ut lyden rått og ubehandlet, digitalt via spdif, spiller det ingen rolle hvilket lydkort du har. Tar du ut analogt, er lydkvaliteten elendig, men kan bli noe bedre med et godt PCI-kort. Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Men under spill får jeg ikke velge EAX og det derre. Er ikke helt sikker på hva det gjør, men dumt er det uansett. Hadde visst ikke noe plass til fler PCI kort uansett Regner med jeg ikke kan bruke den ledige PCIE plassen på noen måte. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Nå skal jo faktisk Creative lansere et PCI-E lydkort snart, kunne kanskje tatt en titt på det etterhvert? Lenke til kommentar
BrutalKuk Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 lydkortet på HK låner ofte litt prosessorkraft fra CPU'en din. Har lest at du kan tjene ca 5% FPS ved å bruke et lydkort med egen prosessor Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg hadde et Creative Xi-fi gamer. Det fikk WoW til å krasje av og til (i Vista 64-bit). Giddet ikke vente på driveroppdateringer (siden Creative er så dårlige til det), og bare disablet kortet. Må innrømme at jeg ikke hører forskjell på onboard lyd og Xi-fi. Angrer på at jeg brukte penger på dritten. De som sier at onboard lyd tar mer ressurser; dette er noe man egentlig ikke trenger å tenke på i en ny PC. Ikke akkurat slik at jeg mangler CPU-kraft. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Du må ha litt bra anlegg for å høre no særlig forskjell da. Det er ikke så lett å høre forskjell hvis du ikke hart "trent" hørsel heller. Det vil si at du har en del erfaring med hifi og stereo o.l. og har hørt og hatt en del forskjellige anlegg, slik at du vet hva du skal lytte etter. Endret 19. oktober 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Må innrømme at jeg ikke hører forskjell på onboard lyd og Xi-fi. Angrer på at jeg brukte penger på dritten. Det kommer helt an på det integrerte lydkortet. Men jeg tør påstå at det ikke skal være noe problem å høre forskjell på de fleste integrerte lydkort og X-Fi, sålenge anlegget ikke er noe ræl. Hører selv stor forskjell mellom mitt integrerte lydkort og X-Fi Music Extreme. Det er mye mindre støy, bassen går lenger ned i frekvensområdet enn 150Hz og lyden høres generelt bedre ut. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hadde visst ikke noe plass til fler PCI kort uansett Ikke gråt, duppskoen Bruk heller pengene dine på et par gode høyttalere, og kanskje en liten bass attåt under pulten din. Aldri hatt noe lydkort, og høyttalerne (Logitech Z-10) koster en liten tusenlapp. Det skraller mer enn bra nok. Lyden er også klar og fin. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Må innrømme at jeg ikke hører forskjell på onboard lyd og Xi-fi. Angrer på at jeg brukte penger på dritten. Det kommer helt an på det integrerte lydkortet. Men jeg tør påstå at det ikke skal være noe problem å høre forskjell på de fleste integrerte lydkort og X-Fi, sålenge anlegget ikke er noe ræl. Hører selv stor forskjell mellom mitt integrerte lydkort og X-Fi Music Extreme. Det er mye mindre støy, bassen går lenger ned i frekvensområdet enn 150Hz og lyden høres generelt bedre ut. Det er riktig at det kommer an på det integrerte kortet. På mitt gamle hovedkort tok det intergrerte lydkortet inn mye støy (f.eks skurret det litt hvis jeg rørte min trådløse mus...), og da var det bedre med et PCI-kort. Jeg tror integrerte lydkort har blitt mye bedre i det siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå