Gå til innhold

Infotråd: Olympus E3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-29613-1195845952_thumb.jpg

 

Her er samme bilde (som dette), rett fra kameraet i JPG-format og ellers ubehandlet. 3200 ISO, som sagt, øvrig exif er 1/500 sek, f8 og 60mm med en 12-60mm f2.8-4. Saturation er satt til High, mens Contrast og Sharpness er på Hard. AWB. Full exif er i filen.

 

NB! Kameraets firmware = v0.9, som sagt.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Fra konklusjonene på digit.no

 

Ikke mulig å deaktivere eller endre prosedyren for støvfjerning

 

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er listet som negativt. Støvreduksjonssystemet som olympus bruker er ledende på markedet, og hvorfor vil noen slå det av for å spare noen hundredelssekunder på oppstart av kameraet... Dersom man må ha kameraet på hele tiden for å få det ene bildet, kan man vel heller gå inn og endre ventetiden for "sove" modus.

Lenke til kommentar

Det er listet som negativt fordi en hver mulighet en har til å tilrettelegge kameraet akkurat slik du vil er en god ting, vil jeg tro. Å kunne slå det av er fint, selv om du aldri bruker det.

 

Da syns jeg det mer suspekt når jeg ser reviews av Olympuskamera der LiveView er satt som minus med begrunnelsen "trenger vi egentlig LiveView?".

 

Det blir for meg litt som å se på penicilin og si, dette hadde vi ikke før, derfor trenger vi det ikke nå heller.

 

Heldigvis er det en stund siden jeg så noen si noe slikt i et review, men det er fortsatt de som rett og slett ikke vil ha det. Noen har faktisk det inntrykk at man ikke kan benytte søkeren, at man må bruke skjermen, andre sier de aldri vil få bruk for det og at de ikke vil betale for LiveView. Vel. Med tanke på at LiveView er å få selv på E410 er ikke selve kostnaden i systemet spesielt stor, og når du uansett skal handle et kamera for over ti tusen kroner og skal kombinere dette med en del snaks-optikk, er virkelig et par hundrelapper det som skal avgjøre?

Lenke til kommentar
Det er klart for meg at dette kameraet har såpass med funksjoner og oppgraderinger i forhold til mitt E-500 at jeg SKAL oppgradere... så når kommer det i butikken!? ... "slutten på november" ... vi er midt i slutten nå, men jeg ser ingen kameraer i nettbutikkene enda. Noen av dere som har noe tidspunkt?

 

Ringte Olympus forrige uke og de sa at det kun var trykking av norsk brukerveiledning som gjennsto. Denne var litt forsinket som er årsaken til at de er forsinket.

 

MPX lister den nå til midten av desember. Olympus mente de ville starte utsending mot sluttet av november. Ihvertfall det jeg fikk vite.

Lenke til kommentar
Det er klart for meg at dette kameraet har såpass med funksjoner og oppgraderinger i forhold til mitt E-500 at jeg SKAL oppgradere... så når kommer det i butikken!? ... "slutten på november" ... vi er midt i slutten nå, men jeg ser ingen kameraer i nettbutikkene enda. Noen av dere som har noe tidspunkt?

 

Ringte Olympus forrige uke og de sa at det kun var trykking av norsk brukerveiledning som gjennsto. Denne var litt forsinket som er årsaken til at de er forsinket.

 

MPX lister den nå til midten av desember. Olympus mente de ville starte utsending mot sluttet av november. Ihvertfall det jeg fikk vite.

Hadde jeg vært potensiell kunde, så hadde jeg heller tatt i mot kamera nå, og fått den norske manualen i posten. I og med at jeg kan engelsk, mener jeg...

 

Tom

 

Edit: Men det at de tar seg tid til å lage en norsk bruksanvisninger jo snilt av dem

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Ringte Olympus forrige uke og de sa at det kun var trykking av norsk brukerveiledning som gjennsto. Denne var litt forsinket som er årsaken til at de er forsinket.

 

Det er ikke til å tro, hva med å LEVERE(!!!) sakene, og ettersende manualen (til dem som gidder å ha en dårlig norsk oversettelse ihht Digit)?. Den er jo allerede tilgjengelig som PDF !

 

M.v.h.

 

Goffen

Lenke til kommentar
Ringte Olympus forrige uke og de sa at det kun var trykking av norsk brukerveiledning som gjennsto. Denne var litt forsinket som er årsaken til at de er forsinket.

 

Det er ikke til å tro, hva med å LEVERE(!) sakene, og ettersende manualen (til dem som gidder å ha en dårlig norsk oversettelse ihht Digit)?. Den er jo allerede tilgjengelig som PDF !

 

M.v.h.

 

Goffen

w0rd! :w00t:

Who needs the manual anyway... (minn meg på denne hvis jeg stiller et teit spørsmål her på forumet i fremtiden...)

Lenke til kommentar
Det er klart for meg at dette kameraet har såpass med funksjoner og oppgraderinger i forhold til mitt E-500 at jeg SKAL oppgradere... så når kommer det i butikken!? ... "slutten på november" ... vi er midt i slutten nå, men jeg ser ingen kameraer i nettbutikkene enda. Noen av dere som har noe tidspunkt?

 

Ringte Olympus forrige uke og de sa at det kun var trykking av norsk brukerveiledning som gjennsto. Denne var litt forsinket som er årsaken til at de er forsinket.

 

MPX lister den nå til midten av desember. Olympus mente de ville starte utsending mot sluttet av november. Ihvertfall det jeg fikk vite.

Manualen? Du mener brenne et par CD-er?

Lenke til kommentar
Manualen? Du mener brenne et par CD-er?

 

Selv om mange bruker pdf, så pleier det bare å følge med manualer til Olympus kameraer. ca 200 sider... Både E-1 og E-510.

 

Ønsker selvsagt at de kunne sende det ut, men det er nok ikke realistisk.

Fikk en manual på 200 sider når jeg kjøpte E400. Den besto av disclaimere og forklaringer om hvordan man byttet batteri og minnekort på firetusentohundreogfemtifire og et halvt språk. :p

Lenke til kommentar
Fikk en manual på 200 sider når jeg kjøpte E400. Den besto av disclaimere og forklaringer om hvordan man byttet batteri og minnekort på firetusentohundreogfemtifire og et halvt språk. :p

Men det er godt at de skal skrive ut den norske manualen, ellers så hadde vi vel fått ca 43 tråder her på forumet med emne: "Hvordan bytter man batteri på E-3?" ... etterfulgt av: "E3: Minnekortet er fullt; Hva gjør jeg nå?"

:p

Lenke til kommentar

Nå går jeg helt i frø her.

 

I USA har enkelte nettbutikker kommet til 3. leveranse av e-3, i UK har mange fått 2.re hva skjer i Gnore ?

 

Hadde man satt seg på venteliste i USA så hadde men hatt den i hånden for omtrendt 2 uker siden. Er det Oly Norge som er helt nederst på listen til Oly Jpn, eller driver de virkelig og roter med norske manualer tro ?

 

Var så smått begynt å tusle meg over på Pentax (har en k10d og noen objektiver), men en av tingene som irriterte vettet av meg (og som fikk meg til å satse på Oly) var leveringstidene på nye produkter.

 

Sukk, da blir det ikke denne helgen heller. Selv om den skulle dukke opp i morgen så skal den jo med ponny express over fjellet til Bergen og..

 

Goffen

Lenke til kommentar
Var i kontakt med Olympus i dag, og de mente at de første E-3 var sendt ut i Norge og flere kommer fortløpende, så nå skal det ikke ta alt for lang tid før vi ser de dukke opp i nettbutikkene. Kommer jo muligens litt an på hvor mange som har forhåndsbestillt, men de er ihvertfall på vei :)

 

De har sendt ut noen, og de får en ny ladning i neste uke, men ikke nok til alle forhåndsbestillingene (til butikker). Så da kan du godt risikere at de kommer tilgjengelig på noen nettbutikker, mens den som DU har bestillt hos framleis må vente en stund.

 

Ser at det allerede er 3 "norske" nettbutikker som påstår å ha dem på lager. Den ene er pixmania (i frankrike), og multikom sier at de har 1 på lager dette er EU modeller, og da gjelder muligens ikke ryggsekk/batterigrep dealen ?

 

Almentio har 1 OLYMPUS E-3+14-54MM inne, og det er Norsk modell muligens. ?

 

Goffen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...